• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3404 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۷ آذر

هفته نزولي بورس

گروه اقتصادي |بورس تهران هر چند آخرين روز هفته گذشته را با رشد 13واحدي پشت سر گذاشت اما بررسي روند هفته گذشته بورس حاكي از افت شاخص‌هاي بورس دارد چرا كه بورس نخستين هفته خود را با شاخص كل 62 هزار و 889 واحد شروع كرد، اما آخرين روز هفته را با شاخص 62 هزار و 734 واحدي به اتمام رساند تا نزول 155واحدي را براي يك هفته به ثبت برساند.
در آخرين روز هفته گذشته بازار سهام به اتكاي بازارگردان‌ها و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري با سبز شدن اغلب نماگرهاي منتخب خود روبه‌رو بود، بازاري كه در آن حجم و ارزش معاملات سهام به‌شدت با كاهش مواجه است و در نهايت شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات آخرين روز كاري با افزايش 13 واحدي به رقم 62 هزار و 734 واحد رسيد. شاخص قيمت وزني نيز در اين بازار با پنج واحد رشد روي عدد 24 هزار و 427واحد ايستاد. شاخص سهام آزاد شناور اما با پنج واحد كاهش عدد 69 هزار و 226 واحد را تجربه كرد. شاخص بازار اول نيز در حالي با كاهش 42 واحدي به رقم 43 هزار و 230 واحد رسيد كه شاخص بازار دوم با 332 واحد رشد به رقم 141 هزار و 107 واحد رضايت داد. در بازار فرابورس نيز شاخص كل اين بازار با رشد دو واحدي عدد 692 واحد را براي خود ثبت كرد. براساس اين گزارش، نماد معاملاتي شركت‌هاي خدمات انفورماتيك با 35 واحد، همراه اول با 18 واحد و پالايش نفت اصفهان با 12 واحد افزايش بيشترين تاثير مثبت را در برآورد شاخص كل بورس به جاي گذاشتند. در مقابل، نماد معاملاتي سه شركت سرمايه‌گذاري غدير با 80 واحد، بانك پاسارگاد با 10 واحد و فولاد خوزستان با 9 واحد كاهش بيشترين تاثير منفي را در محاسبه اين نماگر به دوش كشيدند. ارزش معاملات آخرين روز هفته گذشته بورس تهران در حالي عدد 174 ميليارد و 857 ميليون تومان را روي تابلوي معاملات اين بازار به نمايش گذاشت كه در بازار نقدي بورس ارزش معاملات سهام 87 ميليارد تومان فراتر نرفت. همچنين در بازار 399 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله ميان خريداران و فروشندگان سهام طي 28 هزار و 434 نوبت داد و ستد دست به دست شد.
براساس اين گزارش، بازار سهام پس از تكاپوي حقوقي‌ها و صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري همسو با مانور بازارگردان‌ها براي كشيدن ترمز عرضه سهام در روز گذشته امروز به مدار تعادل برگشت، اما با اين وجود همچنين حجم و ارزش معاملات سهام در محدوده‌اي كوچك دنبال مي‌شود. در اين ميان رشد غيرمنطقي و خارج از عرف قيمت سهام برخي شركت‌هاي گمنام يا اخراج شده از بورس تهران به بازارهاي توافقي كه حتي با توقف فعاليت شركت نيز مواجه هستند در نوع خود جالب است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون