• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3404 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۷ آذر

متهمان در پوشش مسافركش اقدام به زورگيري مي‌كردند

ده‌ها تهراني در دام دو زن و شش مرد زورگير

اعتماد| دو زن و شش مرد كه در پوشش مسافركش، ده‌ها تهراني را طعمه زورگيري‌هاي خود كرده بودند از سوي پليس شناسايي و دستگير شدند.
سوم مهر امسال ماموران كلانتري 133 شهرزيبا هنگام گشت زني در خيابان نيرو از سرقتي بودن يك خودروي پرايد مشكي مطلع شدند و با دستور ايست، راننده آن را متوقف كردند. آنها كه در بازرسي خودرو موفق به كشف يك قبضه سلاح سرد و اموال سرقتي شده بودند، راننده را به كلانتري منتقل كردند و او را با تشكيل پرونده‌اي با موضوع «زورگيري» به كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ تحويل دادند.
بررسي سوابق متهم نشان مي‌داد او از مجرمان سابقه‌دار غرب تهران است و پيش از اين‌بارها به اتهام جرايم «سرقت همراه آزار و اذيت»، «ايراد ضرب و جرح عمدي»، «سرقت»، «اخلال در نظم عمومي» و «درگيري با ماموران» دستگير و زنداني شده است. همزمان با آغاز بازجويي از متهم، دو شاكي به پايگاه دوم مراجعه و او را زورگير اموال خود معرفي كردند. آنها به كارآگاهان گفتند: «چند روز پيش در بوستان تندرستي پياده روي مي‌كرديم كه ناگهان متهم همراه مردي ديگر، سوار بر يك خودروي پژو 206 به ما نزديك شد و با تهديد چاقو گوشي‌هاي همراه‌مان را دزديد.»
همــــــزمان مالباخته ديگري نيز به پايگاه دوم مراجعه كرد و به كارآگاهان گفت: «چندي پيش در خيابان آيت‌الله كاشاني منتظر تاكسي بودم كه متهم سوار بر يك دستگاه پرايد مشكي با دو سرنشين به عنوان مسافركش من را سوار كرد. هنوز چند لحظه از حركت نگذشته بود كه ناگهان متهم با كمك سرنشين صندلي عقب، مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و گوشي همراه دو ميليون و پانصد هزارتوماني، ساعت مچي يك ميليون توماني و وجوه نقدم را به سرقت بردند و از ماشين به بيرون پرتابم كردند.»
با شكايـــت دو مالباختــــــه مشخص شد متهم مدتي اســــت با تشكيل باند زورگيري در پوشش مسافركش اقدام به سرقت از شهروندان تهران كرده است. او در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: «چندي پيش همراه دو زن و پنج مرد سابقه‌دار يك باند زورگيري هشت نفره تشكيل دادم. نقشه مان اين بود كه با خودروهايي كه يكي از اعضاي باند مي‌دزديد، در مناطق غرب و شمال غرب تهران پرسه بزنيم و در پوشش مسافركش، افرادي كه به نظر پولدار مي‌آيند را سوار كنيم. هنگام عملي كردن نقشه، دو مرد و يك زن از اعضاي باند در ماشين مي‌نشستند تا كسي به رفتارمان شك نكند. وقتي مالباخته‌ها را سوار مي‌كرديم، در يك لحظه با تهديد چاقو به سمت‌شان حمله ور شده و با ضرب و شتم، اموال باارزش‌شان را مي‌دزديم و خودشان را در اتوبان رها مي‌كرديم.»
متهم در ادامه اعترافاتش، هفت عضو ديگر باند را نيز معرفي كرد كه به اين ترتيب عمليات دستگيري آنها آغاز شد. سرانجام همه اعضاي باند در چند عمليات جداگانه، در روزهاي 25 و 26 آبان در خيابان نيرو و جنت آباد جنوبي شناسايي و در دام پليس گرفتار شدند. اين در حالي بود كه يكي از اعضاي باند به نام اميرحسين، هنگام دستگيري، با تهديد قمه خود را از پنجره طبقه چهارم يك خانه مسكوني آويزان كرد و قصد داشت براي فرار از دست پليس، به پايين بپرد كه با واكنش به موقع ماموران در انجام نقشه خود ناكام ماند.
با آغاز بازجويي از متهمان، پرده از جزييات بيشتري از زورگيري‌ها برداشته شد. اعتراف اعضاي باند نشان مي‌داد سرقت خودروها به اميرحسين، از سارقان مشهور خودرو واگذار شده بود و ساير اعضاي باند نيز پس از شناسايي مالباخته‌ها، آنها را با قمه و چاقو تهديد مي‌كردند و اموال باارزش‌شان را مي‌دزديدند.   همزمان با ادامه بازجويي‌ها، مالباخته‌هاي ديگري نيز به پايگاه دوم مراجعه و از متهمان شكايت كردند. يكي از آنها به كارآگاهان گفت: «چند روز پيش در ميدان صنعت سوار يك پرايد سفيد رنگ شدم. در ماشين سه مرد و يك زن بودند. هنوز چند دقيقه نگذشته بود كه ناگهان هر دو سرنشين مرد صندلي عقب با چاقو به من حمله‌ور شدند و همه اموال باارزشم مثل گوشي دو ميليون توماني‌ام را دزديدند و مرا در كنار اتوبان از ماشين به بيرون پرتاب كردند.»
سرهنگ كارآگاه سعد‌الله گزافي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهمان به ده‌ها فقره زورگيري در مناطق مختلف تهران به ويژه غرب و شمال غرب، از انتشار تصوير بدون پوشش هر هشت نفر آنها در رسانه‌ها خبر داد و از همه مالباختگاني كه از سوي آنها مورد سرقت قرار گرفته‌اند خواست تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان جنت آباد شمالي، نرسيده
بـه اتـــوبان آبشناســـان مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون