• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3405 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۸ آذر

زير ذره بين اقتصاد

تحويل خودروهاي وام 25 ميليون توماني آغاز شد|با گذشت 12 روز از پايان فروش خودرو در قالب وام 25 ميليون توماني امروز با تامين اعتبار بانك مركزي تحويل خودروها آغاز شده است. به گزارش تسنيم، از امروز با توجه به تامين اعتبار وام 25 ميليون توماني خودرو از سوي بانك مركزي ،تخصيص و صدور فاكتورهاي فروش خودروهاي مشتريان آغاز شده است. براساس تعهد خودروسازان به مشتريان قرار بود خودروهاي خريداري شده حداكثر تا يك ماه تحويل داده شوند اما خودروسازان با اين بهانه كه هنوز بانك مركزي چك‌هاي آنها را وصول نكرده از فاكتور كردن خودروها با وجود تمام تعهدات ممانعت مي‌كردند.

سيب‌زميني‌‌هاي فارس به خاطر حفظ قيمت امحا نشد|رييس سازمان تعاون روستايي با توضيح دلايل امحاي 1500 تن سيب‌زميني در استان فارس گفت: امحاي اين محصول به خاطر حفظ سطح قيمت‌ها نبوده و هر سال 500 هزار تن از توليدات سيب‌زميني كشور بر اثر انبارداري نامناسب به ضايعات تبديل مي‌شود. حسين صفايي در نشست خبري كه در سازمان تعاوني روستايي در خصوص امحاي 1700 تن سيب زميني در استان فارس برگزار شد با اعلام اين مطلب اظهار كرد: برخي موضع‌گيري‌هايي كه در روزهاي اخير در مورد امحاي سيب‌زميني صورت گرفته نادرست بوده است. وي افزود: امحاي اين سيب‌زميني‌ها در مردادماه امسال صورت گرفته اما اين موضوع اكنون مورد توجه قرار گرفته است.

احداث ۵۵۰۰ مگاوات نيروگاه‌ برق|معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با بيان اينكه بحث ترك تشريفات و عدم برگزاري مناقصه در قرارداد ۶ ميليارد دلاري ساخت نيروگاه توسط بلژيكي‌ها صحت ندارد، گفت: مصوبه ساخت نيروگاه‌هاي سيكل تركيبي توسط بلژيكي‌ها را از شوراي اقتصاد گرفتيم. هوشنگ فلاحتيان گفت: در مصوبه شوراي اقتصاد آمده است كه اگر سرمايه‌گذار خارجي اظهار تمايل كرد كه در ايران سرمايه‌گذاري و با سرمايه خود نيروگاه احداث كند وزارت نيرو برق اين نيروگاه را به صورت تضميني به مدت 5 سال با نرخ مصوب شوراي اقتصاد خريداري كند و بعد از 5 سال هم بايد در بازار برق يا بورس انرژي برق آن نيروگاه را بفروشد.

پيشنهاد كاهش نرخ در قالب بسته سياستي|مشاور وزير راه و شهرسازي در امور مديريت و تامين مالي با بيان اينكه آخوندي پيگير كاهش نرخ سود بانكي است، گفت: قصد وزير راه و شهرسازي اين است كه نرخ سود بانكي از طريق ارايه يك بسته در شوراي پول و اعتبار كاهش يابد. حسين عبده تبريزي در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اين سوال كه تمام سازندگان مسكن اعلام مي‌كنند تا زماني كه نرخ سود بانكي كاهش پيدا نكند ساخت و ساز رونق نمي‌گيرد، آيا وزير راه و شهرسازي به عنوان يك عضو كابينه دولت با مسوولان بانك مركزي يا رييس‌جمهور در اين خصوص رايزني مي‌كند؟ گفت: وزير راه و شهرسازي به عنوان يك گزينه كابينه در حال پيگيري اين موضوع است كه نرخ سود بانكي را از طريق شوراي پول و اعتبار و از طريق يك پكيج و نه فقط به يك شكل موضوعي كاهش دهد.

20 برند بدون مجوز سيگار معرفي شد|رييس مركز برنامه‌ريزي و نظارت بر دخانيات كشور اعلام كرد ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، بيست برند بدون مجوز سيگار را معرفي كرد. به گزارش تسنيم، علي اصغر رمزي با اشاره به تصميمات ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: براي شدت بخشيدن به برخورد با قاچاقچيان سيگار مقرر شد، جرايم سنگيني براي متخلفان و عرضه‌كنندگان اين برندها در نظر گرفته شود. وي با بيان تصميمات ستاد در مورد برند‌هاي بدون مجوز سيگار تصريح كرد: اسامي برندهاي فاقد مجوز، تصوير و پيام بهداشتي به تمامي دستگاه‌هاي نظارتي و بازرسي داده شد تا با آنها برخورد قانوني شود. رمزي برندهاي بدون مجوز سيگار را به ترتيب اولويت و حجم قاچاق آنها به شرح ذيل بيان كرد: مالبرو، رويال5، ويليامز، ميلانو، ميكادو، گراند، ويكتوري،‌ام‌ام، كينگ دام، پرستيژ، سر، والدن، ميامي، پليژر، كمل، اسيكس، الگانس، بن، اروس و منچستر.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون