• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3406 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر

خبر كوتاه

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني:
هيچ توجيهي نمي‌تواند خلق حماسه سياسي ديگري را مخدوش كند
آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني روز گذشته در ديدار با وزير جهادكشاورزي و مسوولان اين وزارتخانه  در پاسخ به سوال يكي از حاضران كه «دورنماي كشور را با توجه به برجام و انتخابات اسفندماه چگونه ترسيم مي‌كنيد؟»، گفت: با هدايت‌هاي رهبري و درايت دولت و جديت تيم مذاكره‌كننده، تاكنون سايه‌هاي تهديد و تحريم از كشور دور شد و برنامه‌هاي آينده هم براساس مصالح كشور و منافع ملي خواهد بود كه حمايت مردمي را به همراه خواهد داشت. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با اشاره به مانع‌تراشي‌هاي هميشگي تندروها در مسير مذاكرات و توافقات هسته‌اي، اجراي برجام را خواست متقابل ايران و كشورهاي 1+5 دانست و گفت: نه‌تنها ايران چيزي از دست نداد، بلكه براي آينده هم دست ما بسته نيست و مطمئن باشيد مسوولان عالي كشور، مصالح نظام را به هياهوي تندروها گره نمي‌زنند. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در خصوص انتخابات اسفندماه، با تاكيد بر اهميت هر دو مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي، گفت: همه گروه‌ها اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل، بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه حضور پرشور مردم در انتخابات، آينده نظام را ترسيم مي‌كند و نبايد با اهداف باندي و جناحي، مصالح ملي را مخدوش كرد. وي هرگونه دست‌اندازي در مسير برگزاري انتخابات پرشور را ظلم به آرمان‌هاي امام و شهدا و همچنين ظلم به حق اجتماعي و سياسي مردم ايران در نظام بين‌الملل دانست و گفت: هيچ توجيهي نمي‌تواند خلق حماسه سياسي ديگري را مخدوش كند و مطمئنا مردم هوشيار ايران نمي‌گذارند تصوير نامناسبي از ايران در اذهان جهاني ايجاد و ثبت شود.

رييس قوه قضاييه «آيين‌نامه ميانجيگري در امور كيفري» را صادر كرد
 آيت‌الله آملي لاريجاني، رييس قوه قضاييه اجراي ماده 84 قانون آيين دادرسي كيفري مصوب 1392 و اصلاحيه آن «آيين‌نامه ميانجيگري در امور كيفري» را صادر كرد. به گزارش اداره كل روابط عمومي قوه قضاييه، اين آيين‌نامه شامل هفت فصل و 38 ماده است كه در بخشي از آن آمده است: «امور مربوط به ميانجيگري مي‌تواند در هر دادسرا يا دادگاه، زير نظر دادستان عمومي و انقلاب يا رييس حوزه قضايي محل ساماندهي شود. دادستان يا رييس حوزه قضايي مي‌تواند اين وظيفه را به احدي از معاونين خود ارجاع دهد.» در ادامه اين آيين‌نامه آمده است: «ميانجيگر‏ موظف است وظايف ميانجيگري را در اسرع وقت پس از ارجاع موضوع از طرف مقام قضايي شروع نمايد و جلسه يا جلسات ميانجيگري را حداكثر در مهلت معين شده توسط مقام قضايي تشكيل دهد و گزارش فعاليت خود و اظهارات طرفين و نتيجه آن را صورتمجلس نمايد.»

«سعيد مرتضوي» ممنوع‌الخروج نيست
معاون قضايي دادستاني كل كشور گفت: ممنوع‌الخروج بودن سعيد مرتضوي از سوي مرجع قضايي رفع شده و وي ممنوع‌الخروج نبوده است. به گزارش ايسنا، حسين ذبحي با بيان اين مطلب، گفت: وي پيش از اين ممنوع‌الخروج بود. همان مرجع قضايي كه مرتضوي را ممنوع‌الخروج كرده بود، متعاقبا نسبت به رفع ممنوع‌الخروجي وي اقدام كرد. وي ادامه داد: رفع ممنوع‌الخروجي وي مربوط به روزهاي اخير نيست و قبلا اتفاق افتاده بود. معاون قضايي دادستان كل كشور خاطرنشان كرد: از نظر مرجع قضايي آقاي مرتضوي ممنوع‌الخروج نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون