• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3406 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر

عدد نوشت

رشد درآمد دولت از فروش اموال تمليكي

مديرعامل سازمان اموال تمليكي با اشاره به افزايش ۷۲ درصدي درآمدهاي سازمان گفت: واگذاري اموال دولت كارشناسي و از طريق مزايده بوده و آن را ارزان نمي‌فروشيم. امين دليري در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به درآمدهاي هشت ماهه سازمان اموال تمليكي اظهار داشت: طبق آخرين آمار تا پايان اين ماه حدود
979 ميليارد ريال اموال منقول به فروش رفته كه نسبت به مدت مشابه سال قبل كه 472 ميليارد بود 107 درصد رشد نشان مي‌دهد. مديرعامل سازمان اموال تمليكي با بيان اينكه 1210 ميليارد ريال اموال غيرمنقول فروخته شده است، تصريح كرد: اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 256 درصد رشد نشان مي‌دهد كه علت افزايش درآمد به دليل انجام كار بيشتر روي پرونده‌ها و هماهنگي با دستگاه‌هاي مرتبط است.

مبادلات تجاري ايران
و عراق

مديركل روابط اقتصاد خارجي در وزارت بازرگاني عراق از افزايش حجم مبادلات تجاري با ايران به 5/6 ميليارد دلار خبر داد. «هاشم محمد حاتم» مدير كل روابط اقتصاد خارجي در وزارت بازرگاني عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در بغداد تاكيد كرد: حجم مبادلات تجاري بين عراق و ايران از مارس 2014 تا مارس 2015 ميلادي به بالغ بر شش ميليارد و پانصد ميليون دلار رسيد. وي افزود: صادرات عراق به ايران هم به بالغ بر 61 ميليون دلار رسيده اين در حالي است كه صادرات ايران به عراق به شش ميليارد و 439 ميليون دلار رسيده است. عملكرد ايران در حوزه تجارت خارجي با عراق، به اذعان صاحب نظران منطقه‌اي «ممتاز» است بطوري كه حجم مبادلات دو كشور در يك دوره دو، سه ساله از حدود سه تا چهار ميليارد دلار، حتي به استناد گمركات ايران به حدود هفت ميليارد رسيده است.

افزايش توليد واكسن
تب برفكي

رييس موسسه واكسن و سرم‌سازي رازي با اعلام «توليد 500 هزار دز واكسن روغني تب برفكي با حفظ ايمني طولاني‌مدت در دام، تا پايان سال»، گفت: علاوه بر توليد اين محصول، ظرفيت توليد واكسن تب برفكي كشور، در بهمن ماه دوبرابر مي‌شود. حميد كهرام در گفت‌وگو با تسنيم با اعلام اين خبر اظهار كرد: ماهانه يك ميليون دز واكسن تب برفكي در كشور توليد مي‌كنيم كه از لحاظ كيفي، كيفيتي بالاتر از گذشته دارد و به سازمان دامپزشكي تحويل داده مي‌شود. وي با اشاره به اينكه براي افزايش توليد واكسن تب برفكي در داخل، بخش خصوصي نيز با مشاركت موسسه سرم سازي راضي وارد عمل شده است، افزود: در فاز اول اين طرح، در بهمن ماه، يك تا دو ميليون دز به ظرفيت توليد اين محصول در كشور افزوده مي‌شود. رييس موسسه واكسن و سرم سازي رازي ادامه داد: در سال آينده نيز با افزايش ظرفيت‌هاي توليد، ديگر نيازي به واردات اين محصول از خارج كشور نخواهيم داشت.

ضايعات   سالانه محصولات كشاورزي

مديرعامل سازمان تعاون روستايي كشور با بيان اينكه سازوكار مناسبي براي عرضه مستقيم محصولات كشاورزي در كشور نداريم و ساختار بازار محصولات كشاورزي سنتي است، گفت: سالانه به طور متوسط 25 درصد محصولات كشاورزي كشور تبديل به ضايعات مي‌شود. حسين صفايي در گفت‌وگو با تسنيم با اعلام اين خبر، اظهار كرد: سالانه 10 تا 12 درصد سيب زميني‌ها درچرخه توليد مزرعه تا مصرف، از بين مي‌رود كه شامل ذخيره‌سازي‌هاي بخش خصوصي و دولتي نيز مي‌شود. وي افزود: ميزان ضايعات محصولات مختلف كشاورزي متفاوت بوده، اما متوسط كل ضايعات محصولات كشاورزي كشور 25 درصد است كه گوجه فرنگي بيشترين ميزان ضايعات را دارد. مديرعامل سازمان تعاون روستايي كشور در پاسخ به اين سوال كه ميزان ضايعات خريد تضميني محصولات كشاورزي چه ميزان است؟ ادامه داد: ميزان ضايعات كل محصولات خريد تضميني شده را نمي‌دانم، اما در مقايسه با كل رقمي كه در كشور تبديل به ضايعات مي‌شود ناچيز بوده، زيرا ميزان خريد تضميني محصولات كشاورزي در مقايسه با توليد كشور بسيار كم است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون