• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3406 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر

خبر كوتاه

آزادي 40درصد از زمين‌هاي تحت تصرف داعش
حيدر عبادي، نخست وزير عراق در سخنراني خود در كنفرانس مهاجرت جوانان در بغداد گفت: برخي مي‌خواهند عراق را درگير نزاع‌هاي جانبي در مناطق و استان‌هاي عراق كنند تا منافع شخصي خود را محقق كنند اين درحالي است كه ما با چالش‌هايي از جمله چالش امنيتي و جنگ عليه داعش مواجهيم.
وي بر لزوم پيشبرد برنامه اصلاحات و مبارزه با فاسدان و اصلاح نهادهاي دولتي تاكيد كرد و گفت: ما به خاطر منفعت عراق و شهروندان‌مان تلاش مي‌كنيم و براي مقابله با چالش‌ها و فاسدان اراده صادقانه داريم. عبادي به اهميت برگزاري چنين كنفرانس‌هايي به دليل نقش زياد جوانان در كشور اشاره و بر لزوم برداشتن موانع از سر راه پيشرفت جوانان تاكيد كرد. وي تاكيد كرد كه نيروهاي عراقي پيروزي‌هاي بزرگي را به دست آورده و 40 درصد مناطقي را كه داعش غصب كرده آزاد كرده‌اند و به اين ترتيب خطر را از بغداد دور كرده‌اند.
عبادي افزود: برخي مي‌خواهند پيروزي‌هايي را كه نيروهاي عراقي با عزم و اراده خود محقق كرده‌اند به شكست بكشانند. وي گفت كه سياست روشني را براي تحت پيگرد قرار دادن فاسدان در پيش گرفته و نمي‌خواهد پرونده فساد را به درگيري سياسي تبديل كند.

احتمال اعدام شيخ نمر
يك منبع عربستاني نزديك به دستگاه‌هاي امنيتي اين كشور اعلام كرد حكم اعدام شيخ نمر باقر النمر و چند تن از اعضاي القاعده هفته جاري اجرا مي‌شود. خالد حقباني، مدير صفحه موجز الاخبار كه يكي از مسوولان امنيتي سابق در منطقه رياض بوده و نزديك به وزارت كشور عربستان است، اين خبر را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر كرد. با وجود اتهاماتي كه عربستان به شيخ نمر وارد كرده وي همواره با روش مسالمت آميز خواهان حقوق مشروع شيعيان بوده و با هرگونه خشونت مخالف است. فعالان مي‌گويند كه حساب موجز الاخبار وابسته به وزارت كشور عربستان است و از حقوقدانان در آن انتقاد مي‌شود.

درخواست  براي كناره‌گيري مركل
حزب محافظه‌كار (گزينه ديگر براي آلمان) با انتقاد از سياست‌هاي صدر اعظم آلمان در زمينه پذيرش پناهجويان خواستار كناره‌گيري آنجلا مركل از مقامش شد. فرآوكه پتري رهبر حزب گزينه ديگر براي آلمان با متهم كردن مركل به از دست دادن كنترل بحران مهاجرتي كشور گفت كه با توجه به وجود يك بحران دموكراتيك كه جدي‌تر است بحران يورو بحران اتحاديه اروپا و همين‌طور بحران مهاجرت پايان نمي‌گيرد. او افزود: وقتي صدراعظم مي‌گويد قادر نيست تعداد پناهجويان را بگويد اين به معناي آن است كه دوره دولت مركل به سر آمده است. از سوي ديگر تازه‌ترين نظرسنجي‌ها در آلمان نشان مي‌دهد محبوبيت اين حزب مخالف مهاجرت (كه در سال ۲۰۱۳ تاسيس شد) در گرماگرم درگيري بين احزاب حاكم آلمان بر سر چگونگي مقابله با بحران پناهجويان، بيش از گذشته افزايش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون