• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3406 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر

الياس حضرتي:

اگر مردم بيايند حناي افراطيون رنگي ندارد

الياس حضرتي، عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي در گفت‌وگو با ارگان رسانه‌اي شاخه جوانان اين حزب تاثير تندروها در انتخابات پيش‌رو را مورد بررسي قرار داد و گفت: عده‌اي قليل كه با نتيجه‌گيري از انتخابات رياست‌جمهوري گذشته، مي‌دانند بيشتر از چهار تا پنج درصد آرا را به خود اختصاص نمي‌دهند، بسيار عصباني‌هستند. اين عده انتخابات رياست‌جمهوري را باختند و فكر مي‌كردند مي‌توانند بحث برجام را به پرونده وطن‌فروشي براي دولت آقاي روحاني تبديل كرده و دولت را به عنوان وطن‌فروش و پايمال‌كننده خون شهدا معرفي و آقاي روحاني و ظريف را محاكمه كنند! و با جوسازي جلوي نهايي شدن برجام را بگيرند، اما تيرشان به هدف نخورد، برجام در مجلس تصويب و توسط رهبر انقلاب با شروطي امضا شد و در حال طي كردن مسير طبيعي خود است، ايران هراسي به حداقل رسيده و روزبه‌روز ارزش و اعتبار و جايگاه ايران بالاتر مي‌رود.
حضرتي با بيان اينكه تندروها تير و تركش خود را براي انتخابات مجلس آماده كرده‌اند، گفت: اين عده مي‌خواهند مجلسي با اكثريت مخالف دولت روي كار آورند تا بتوانند از طريق مجلس، برنامه‌هاي دولت را مختل كنند. اميدواريم مردم به اين تندروي‌ها توجهي نكرده و به اين برخوردهايي كه در جلسات و سخنراني‌هاي مختلف ايجاد مي‌شود، توجهي نكنند. چون با حضور و مشاركت مردم، تندروي‌ها خنثي خواهد شد و آنجا كه مردم در صحنه هستند حناي افراطي‌گري رنگي ندارد. در خلوت حضور مردم، تندروها يكه‌تاز ميدان خواهند بود. با توجه به شرايط كشور در پشت سر مناقشات هسته‌اي و اجراي برجام و همين‌طور شرايط ناامن و بحراني كشورهاي منطقه، نياز است اين بار مشاركت گسترده‌تري را در انتخابات به تصوير بكشيم و نشان دهيم مردم پشت سر دولت و نظام قرار دارند و با حضور در صحنه، تمام توطئه‌هاي موجود در منطقه را خنثي خواهند كرد.  اين نماينده سابق مجلس با اشاره به نياز كشور به مجلسي كارآمد، قدرتمند و شجاع، تاكيد كرد: نمايندگاني پخته، با تجربه، خوشفكر، آزادانديش و جسور بايد در مجلس حضور يابند تا بتوانند مسائل كشور را آسيب‌شناسي كرده و آسيب‌هاي وارد شده به كشور را با كمك دولت و در يك تعامل سازنده و دوستانه، حل و فصل كنند.
اين فعال سياسي و مطبوعاتي در مورد ملزومات رسيدن به يك مجلس كارآمد و قدرتمند، عنوان كرد: در گام اول، شوراي نگهبان به عنوان داور اين مسابقه بايد خود را مستقل و به دور از هرگونه شائبه علاقه و وابستگي به يك طرف بازي نشان دهد و اين بي‌طرفي در اظهارنظرهاي فقها و حقوقدانان شوراي نگهبان و در بررسي صلاحيت‌هاي نمايندگان تجلي پيدا خواهد كرد. جايگاه داوري شوراي نگهبان بزرگ، حساس و مقدس است و بخش زيادي از سرنوشت و ارزش و اعتبار اين انتخابات به نحوه رفتار اين شورا گره خورده است.
عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي ادامه داد: در گام دوم دولت، وزارت كشور، استانداران، فرمانداران و هيات‌هاي اجرايي هم بايد مسير خود را مستقل و به دور از گرايش به سمت و سويي خاص و با پيروي از مر قانون دنبال كنند.
مديرمسوول روزنامه اعتماد با اشاره به نقش احزاب و گروه‌ها در انتخابات، گفت: در گام سوم گروه‌ها و احزاب سياسي هستند كه بايد از خود وسعت نظر، رشد يافتگي و بلوغ فكري نشان داده و با ادبياتي برخاسته از منطق و ادب به نقد برنامه‌هاي ديگر احزاب و گروه‌ها بپردازند و از هر گونه سياه‌نمايي و اتهام‌زني و ايجاد درگيري‌هاي لفظي و حتي فيزيكي پرهيز كنند و با معرفي نامزدهاي كارآمد و ارايه ليست‌هاي كامل بتوانند انتخاباتي آبرومند را رقم بزنند. در گام بعدي نهادهايي مثل نيروهاي نظامي و رسانه ملي مهم و تاثيرگذارند و بايد نگاهي يكسان به تمام احزاب و گروه‌هاي درون نظام داشته و اميدواريم كه مانند انتخابات رياست‌جمهوري گذشته، نگاهي فراگير و ملي به انتخابات داشته باشند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينكه گام مهم در كيفيت برگزاري انتخابات، مردم هستند، تاكيد كرد: مردم هميشه سربلند و سرافراز از آزمون‌ها بيرون آمده‌اند؛ اميدواريم اين بار مشاركت حداكثري خود را به نمايش گذاشته و كساني كه در انتخابات دور نهم مجلس و حتي انتخابات دور گذشته رياست‌جمهوري نااميد بودند، در انتخابات اين دوره شركت كنند. مي‌خواهيم همه با تمام توان وارد عرصه انتخابات پيش‌رو شوند تا كشور در مسير درست و عقلاني كه در پيش گرفته با قوت و قدرت بيشتري به سوي حل مشكلات پيش رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون