• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3406 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۹ آذر

راز كشف دو جنازه در يك خانه مسكوني فاش شد

قتل شوهر و مادربزرگ پيش از طلاق

اعتماد| ارتباط يك زن با مرد غريبه به قتل شوهر و مادربزرگ منجر شد.
ظهر 23 آبان امسال وقوع دو فقره قتل در ساختماني مسكوني در خيابان جماران به كلانتري 123 نياوران اطلاع داده شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد جواني 29 ساله به نام رسول در طبقه اول و مادربزرگ 70 ساله‌اش در طبقه دوم خانه‌شان پس از اصابت ضربه چاقو كشته شده‌اند. همزمان با انتقال اجساد به پزشكي قانوني پرونده‌اي با موضوع «قتل عمد» تشكيل شد و براي رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقيقات پدر مقتول به محل حادثه مراجعه و پس از روبه‌رو شدن با جسد پسرش به كارآگاهان گفت: «رسول شب گذشته به خانه من آمده بود اما امروز صبح به خانه‌اش برگشت تا لباس‌هايش را عوض كند و به سر كارش برود. او چند ساعت پيش با من تماس گرفت و گفت همسرش آذر به خانه‌اش رفته و در ورودي را قفل كرده و اجازه ورود به او نمي‌دهد.» پدر مقتول از اختلاف پسرش با آذر پرده برداشت و ادامه داد: «رسول و آذر يك سال پيش با هم ازدواج كرده بودند اما از همان اول با هم به مشكل برخوردند و تصميم گرفتند از هم جدا شوند. در مدتي كه پرونده شان در دادگاه خانواده بود، پسرم در طبقه اول خانه مادربزرگش زندگي مي‌كرد. وقتي رسول، صبح امروز با من تماس گرفت و گفت كه آذر وارد خانه‌اش شده، ترسيدم با هم درگير شوند براي همين سريع خودم را به خانه رساندم اما ديگر كار از كار گذشته بود و رسول و مادربزرگش را كشته بودند.»
همزمان با ثبت حرف‌هاي پدر مقتول، كارآگاهان به بررسي صحنه جرم پرداختند كه مشخص شد رسول براي ورود به خانه، در ورودي را شكسته اما پس از آن با فرد يا افرادي درگير شده و با اصابت ضربه‌هاي چاقو به قتل رسيده است. مادربزرگ او نيز كه با شنيدن صداي درگيري خود را به طبقه اول رسانده بود، با ضربه چاقوي عاملان قتل كشته شده است. به اين ترتيب، تيمي از كارآگاهان به خانه آذر اعزام شدند اما به دليل متواري بودن او دست خالي به مقر انتظامي بازگشتند. تحقيقات آنها نشان مي‌داد كه آذر همراه يكي از بستگان نزديك رسول به نام امير از تهران خارج شده و در يكي از شهرهاي شمالي كشور مخفي شده است. در حالي كه تلاش‌ها براي شناسايي مخفيگاه متهمان ادامه داشت سرانجام زماني كه آنها براي تهيه پول قصد بازگشت به تهران را داشتند در منطقه دارآباد شناسايي و هفتم آذر در عملياتي ضربتي دستگير شدند. متهمان كه به پليس آگاهي منتقل شده بودند در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به درگيري با دو مقتول اعتراف كردند. اعترافات آنها نشان مي‌داد كه در روز حادثه، آذر و امير به خانه مقتول رفته و در را از داخل قفل كرده بودند. رسول با رسيدن به خانه در ورودي را تخريب كرده و با هر دوي آنها درگير شد كه امير در يك لحظه چاقوي خود را بيرون آورد و با ضربه‌هاي متعدد، رسول را كشت. همزمان مادربزرگ رسول كه با صداي داد و فرياد خود را به طبقه اول رسانده بود، پس از ديدن جنازه نوه‌اش و شناسايي آذر و امير، قصد داشت ديگران را باخبر كند كه با ضربه‌هاي چاقو به قتل رسيد. متهمان نيز پس از كشتن رسول و مادربزرگش، به سرعت با خودروي پژو پرشياي خود از محل متواري شدند.
اين در حالي است كه هنوز علت حضور متهمان در خانه مقتول مشخص نيست. سرهنگ كارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي پايتخت با بيان اين موضوع، رسيدگي به پرونده را در مرحله مقدماتي اعلام كرد و گفت: «متهمان حرف‌هاي متناقضي درباره علت حضورشان در خانه مقتول زده‌اند اما آن چيزي كه مسلم است مشاركت هر دوي آنها در قتل‌هاست. به گفته سرهنگ حاجي‌زاده براي هر دو متهم قرار بازداشت موقت صادر شده و تحقيقات تكميلي از آنها براي مشخص شدن جزييات پرونده در پايگاه دهم پليس آگاهي تهران بزرگ ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون