• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3407 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ آذر

خبر كوتاه

جهانبخش بازهم مصدوم شد
بدشانسي‌هاي عليرضا جهانبخش تمام‌شدني نيست. بازيكن تيم ملي كشورمان كه پارسال يك فصل رويايي را با نايمخن پشت سر گذاشت امسال و در آلكمار نتوانسته خودي نشان دهد كه اين موضوع به دليل مصدوميت‌هاي متعدد او بوده. جهانبخش كه از ابتداي حضورش در آلكمار با مصدوميت‌هاي مختلفي روبه‌رو شده، دوباره مصدوم شد تا بازي تيمش مقابل آيندهون را از دست بدهد. آن طور كه سايت rtvnh هلند نوشته، مصدوميت قديمي عليرضا دوباره سراغش آمده تا او به جاي حضور در ميدان، به كلينيك باشگاه برود.

برگزاري تيم به تيم مسابقات كشتي قهرماني كشور
با تصويب سمينار روساي هيات كشتي سراسر كشور براي جذاب شدن و ايجاد انگيزه مضاعف بين كشتي‌گيران مسابقات قهرماني كشور از سال آينده در تمامي گروه‌هاي سني به صورت تيم به تيم و در سه گروه جداگانه برگزار خواهد شد. بر اساس طرح ارايه شده استان‌ها با توجه به آخرين عملكرد خود در رقابت‌هاي قهرماني كشور، در سه گروه اول تا يازدهم، يازدهم تا بيست و يكم و بيست و يكم تا آخر قرار مي‌گيرند و مسابقات خود را در هر گروه به صورت تيم به تيم، در دو گروه و به روش دوره‌اي برگزار مي‌كنند.

رايزني براي حل مشكل لژيونرهاي تيم اميد
ر‌قا‌بت‌هاي مرحله انتخابي المپيك 2016 ريو در قطر از تاريخ 22 دي ماه تا دهم بهمن ماه سال جاري برگزار مي‌شود، اما زمان برگزاري اين ر‌قا‌بت‌ها در روزهاي فيفا لحاظ نشده تا اضافه شدن لژيونرهاي تيم اميد براي شركت در ر‌قا‌بت‌هاي انتخابي المپيك در هاله‌اي از ابهام قرار گيرد. به اين منظور فدراسيون فو‌تبا‌ل قصد دارد مكاتبات و نامه‌نگاري‌هاي لازم را با دو باشگاه روستف روسيه و آلكمار هلند انجام دهد تا بتواند سه لژيونر خود به نام‌هاي آزمون، عزت‌اللهي و جهانبخش را در قطر به همراه داشته باشد. به طور قانوني تيم‌هاي روستف و آلكمار مي‌توانند با توجه به عدم تطابق روزهاي فيفا با تاريخ برگزاري ر‌قا‌بت‌هاي انتخابي المپيك 2016 ريو در قطر از در اختيار گذاشتن لژيونرهاي تيم ملي فو‌تبا‌ل اميد ايران خودداري كنند.

كيش ميزبان مراسم برترين‌‌هاي آسيا مي‌شود؟
پس از آنكه امسال مراسم انتخاب بهترين‌هاي سال فوتبال آسيا در دهلي نو هند برگزار شد فدراسيون فوتبال ايران نيز توسط علي كفاشيان پيشنهاد ميزباني جزيره كيش را براي برگزاري مراسم انتخاب بهترين‌هاي سال آينده فوتبال آسيا به AFC ارايه خواهد كرد. اين در حالي است كه مراسم بهترين‌هاي سال فوتبال آسيا در كوالالامپور مالزي به عنوان مقر كنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار مي‌شد اما امسال به دليل پيشنهاد هندي‌ها براي ميزباني، اين مراسم در دهلي نو برگزار شد. كفاشيان هم اخيرا رسما از ارايه پيشنهاد ايران براي ميزباني مراسم انتخاب بهترين‌هاي سال فوتبال آسيا در جزيره كيش خبر داده و گفته است: «قصد داريم پس از آنكه دهلي نو ميزباني اين مراسم را بر برگزار كرد جزيره كيش را براي ميزباني اين مراسم در سال آينده به AFC پيشنهاد دهيم. اگر مسوولان AFC امكانات و شرايط كيش را تاييد كنند مي‌توانم بگويم كه قطعا سال آينده اين مراسم در جزيره كيش برگزار خواهد شد.

نامه رسول خادم به علي جنتي
به دنبال ممانعت از اجراي برنامه و همچنين نواخته شدن سرود ملي ايران توسط اركسترسمفونيك تهران در جريان مراسم اختتاميه مسابقات كشتي آزاد جام باشگاه‌هاي جهان، رسول خادم، رييس فدراسيون كشتي نامه‌اي به علي جنتي نوشت و خواستار رسيدگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين باره شد. خادم در اين نامه به اين موضوع نيز اشاره داشته كه فدراسيون كشتي در نظر دارد در مراسم بين‌المللي افتتاحيه «جام جهان پهلوان تختي» كه با حضور چندين كشور خارجي از نقاط مختلف جهان در دي‌ماه سال جاري در تهران برگزار مي‌شود، از «اركسترسمفونيك» براي اجراي «سرود جمهوري اسلامي ايران» و قطعه‌اي در خصوص «پهلواني» و «جهان پهلوان تختي» دعوت به عمل آورد. لطفا دستور فرماييد در اين خصوص نيز اقدامات و هماهنگي‌هاي لازم مبذول شود تا ان‌شاءالله ديگر شاهد ممانعت از اجراي «سرود جمهوري اسلامي ايران» توسط «اركستر سمفونيك جمهوري اسلامي ايران»، در مسابقات بين‌المللي كه ميزبان آن «فدراسيون كشتي جمهوري اسلامي ايران» است.

درگيري سياسي روسيه و تركيه به فوتبال رسيد
درگيري‌هاي سياسي به وجود آمده بين دو كشور روسيه و تركيه به تصميم‌هاي عجيبي در فوتبال منجر شده است. وزير ورزش روسيه اعلام كرد باشگاه‌هاي روسي نمي‌توانند در فصل نقل و انتقالات زمستاني با بازيكناني كه اهل تركيه باشند، قرارداد ببندند.  ويتالي موتكو گفت: اگر تيمي بخواهد در فصل نقل و انتقالات با يك بازيكن ترك‌تبار قرارداد ببندد، مانع اين كار خواهيم شد. نمي‌خواهم اين موضوع را خيلي زود بيان كنم اما اين تصميم به اطلاع باشگاه‌ها خواهد رسيد. روسيه سه‌شنبه هفته‌ گذشته محروميت‌هاي اقتصادي عليه تركيه را اجرا كرد. اين تصميم پس از انهدام هواپيماي جنگنده روسي توسط تركيه گرفته شد. موتكو گفت: محروميت‌هاي ورزشي روي بازيكنان تركيه‌اي كه در حال‌ حاضر در باشگاه‌هاي روسي بازي مي‌كنند، تاثيرگذار نخواهد بود. تمام بازيكنان تركي كه در باشگاه‌هاي روسي بازي مي‌كنند، در ليگ به بازي خود ادامه خواهند داد. البته شركت‌هاي تركيه‌اي كه در ساخت ورزشگاه‌هاي روسيه براي جا‌م جها‌ني 2018 فعال هستند، با كارگران‌شان مي‌توانند به كارشان ادامه دهند. آنها در آينده در اين كشور حضور نخواهند داشت ولي در حال‌ حاضر قرارداد دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون