سمنها و مديريت اجرايي انتخابات
اما در ميان مديران اصلاحطلب بهدليل شرايط مذكور هزينه زياد فعاليت سياسي علاقه چنداني براي پا گذاشتن در اين راه وجود ندارد. نميخواهم با واژه گوشه عزلتگزيني يا بدتر، عافيتطلبي به نيتخواني بپردازم اما به قول معروف ميگويند سري كه درد نميكند دستمال نميبندند. اما با يك نگاه حكومتي هم از سوي دولت و هم نيروهاي كاركشته اجرايي و فكري بايد شرايطي فراهم شود كه راهيابي مديران اجرايي به مبارزات انتخاباتي تسهيل و به عبارت ديگر فعاليتهاي سياسي كم هزينه شود. زيرا ورود اين نيروها به مجلس قانونگذاري با فهمي كه از قعاليتهاي اجرايي دارند هم به تقويت فعاليتهاي تقنيني و نظارتي مجلس كمك ميكند و هم به حل مشكلات كشور و در نهايت نظام و حكومت را بيمه ميكند.
پاسخگويي به نيازهاي مردم كشور از اصليترين وظايف حكومتهاست و اين امر متحقق نميشود الا بهوسيله افراد با تجربه و نخبگان كارآزموده و توسعه گرا. در اين زمينه جا دارد به نقش بيبديل مجمع استانداران جمهوري اسلامي ايران به عنوان قويترين سازمان مردم نهاد كه بيشترين مديران عالي نظام را در درون خود جاي داده است اشاره كنم و از دولت و مخصوصا وزارت كشور بخواهم از توانمنديهاي اين مجموعه در كنار ساير سازمانهاي مردم نهاد در فراهم كردن برگزاري يك انتخابات رقابتي، قانونمدار، سالم و شفاف استفاده بهينه كند. البته اين مجمع نيز كه داراي توان كارشناسي و مديريتي بسيار بالايي متشكل از نزديك به دويست و پنجاه استاندار بعد از پيروزي انقلاب است كه در قالب كميسيونهاي دايمي موضوعي و كميته استاني فعاليت ميكند، از هماكنون تا انتخابات اسفند ماه بايد هم و غم، نيرو، سازمان و امكانات مادي و معنوي خويش را مصروف اين انتخابات سرنوشتساز كند تا بتواند به اهداف خود، دولت و نظام جامه عمل بپوشاند.