• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3409 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۵ آذر

توكلي: از برخي‌ها شايد ديگر استفاده نشود

تغييرات در تيم ملي وزنه‌برداري

حسين توكلي، سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري در خصوص كسب پنج سهميه در مسابقات المپيك اظهار داشت: «كسب اين تعداد سهميه خيلي خوب است و اگر بچه‌ها خوب بودند هم بيشترين سهميه‌اي كه كسب مي‌كرديم همين پنج سهميه بود. ما تيمي را جمع كرديم تا پنج سهميه به دست بياوريم، البته به اعتقاد من اگر بهداد سليمي و سهراب مرادي در تيم بودند، قطعا شش سهميه كامل را از آن خود كرده بوديم. به هر شكل موجوديت وزنه‌برداري ايران همين نفرات هستند و نمي‌توان به آن خرده گرفت. جالب است كه هيچ كسي اشاره نكرده كه كيانوش رستمي چقدر بهتر از دوران ورزشي‌اش بود و در حالي‌ كه سال قبل 213 كيلوگرم را بالاي سر برد اما امسال با وزنه 214 كيلويي كارش را شروع كرد، البته رستمي حقش مدال طلا بود و در آنجا هم همه به ما تبريك مي‌گفتند و اشاره داشتند كه رستمي عملكرد خوبي داشته اما به هر شكل او نقره گرفت. او با اين وزنه‌ها مي‌تواند در المپيك طلايي شود و شك نكنيد كه اميد زيادي براي اول شدن دارد، حتي كمتر كسي اشاره كرد كه حركت دو ضرب وزنه‌بردار روس خطا بوده و اين براي من جاي تعجب دارد.»
توكلي در خصوص اينكه چه كساني در نهايت در المپيك براي تيم ايران روي تخته خواهند رفت و آيا در اوزان سبك وزن كسي اعزام نخواهد شد، گفت: «در هر وزني كه شانس مدال داريم، كار خواهيم كرد و كساني كه حرفه‌اي هستند در المپيك به ميدان مي‌روند. با توجه به حل شدن مشكل سهراب مرادي و آماده شدن بهداد سليمي و در كنار كيانوش رستمي و ساير نفرات اميدواريم دو مدال طلا را به‌ دست بياوريم تا مثل سيدني عملكرد خوبي داشته باشيم.»
اين مربي در پاسخ به اين سوال كه آيا جوسازي برخي مبني بر نرسيدن بهداد سليمي به مسابقات المپيك صحت دارد يا خير، عنوان كرد: «من هنوز بهداد را نديده‌ام اما با توجه به وزنه‌هايي كه لوچف زده، جو سنگيني براي سليمي ايجاد شده و تمركز او شايد به هم بريزد، البته بهداد حرفه‌اي است و شك نكنيد كه در المپيك همه‌چيز را ثابت خواهد كرد. به اعتقاد من كسب مدال لوچف و شكستن ركورد دنيا به اين دليل بود كه سليمي در مسابقات حاضر نبود. سليمي در تمرينات 216 و 260 را راحت مي‌زد و اگر بود، ورزشكار روس راحت نمي‌توانست به 264 كيلو برسد، البته او تا 260 كيلو هم آمده بود اما غيبت بهداد اعتماد به نفس لوچف را بيشتر كرد.»
توكلي در پاسخ به اين سوال كه آيا ناكامان مسابقات جهاني به اردوي بعدي دعوت خواهند شد يا خير، گفت: «بايد در اين خصوص تصميم بگيرم اما نتايج مسابقات جهاني روي انتخاب نفرات تاثيرگذار است و از برخي شايد ديگر استفاده نشوند. از اين هفته كار را مجدد آغاز خواهيم كرد تا با نفرات جديد براي آينده و البته مسابقات نزديك آماده شويم. مسابقات آسيايي نيز در پيش است و بايد برخي را راهي اين مسابقات كنيم تا در المپيك نيز قادر به استفاده از آنها باشيم، البته برخي نفراتي كه در هر دو مسابقه گزينشي حضور داشتند در اردو خواهند ماند و بعد از ليگ وزنه‌برداري نفرات جديد را اعلام مي‌كنيم.»
سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري كشورمان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه آيا نخواستن زالاي مجارستاني خواسته خودتان بود يا خير، اظهار داشت: «خودم با مرادي صحبت كردم و او را نخواستم. او عملا به من كمكي نمي‌كرد و از فدراسيون خواستم تا او نباشد. اضافه شدن يك روانشناس هم خواست خودم است و بايد براي المپيك از همه ابزارها استفاده كنيم و حتي يك مربي بدنساز هم اضافه مي‌شود تا تيم خوبي داشته باشيم. المپيك جاي آزمون و خطا نيست، البته حضور روانشناس نيز خوب است اما حرف اول و آخر را قطعا خودم خواهم زد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون