• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3413 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۲ آذر

انتقاد مجيد انصاري از صداوسيما

از مايوس كردن مردم چه سودي مي‌بريد؟

 

گروه سياسي/ از جمع دولتي‌ها بيشتر از همه با منتقدان چهره به چهره مي‌شود؛ دولتي كه خودش پر از گلايه‌ها و درد دل‌هاست، گلايه‌ها و درد دل‌هايي از گذشته تا امروز كه يك بار ديگر از زبان مجيد انصاري، معاون پارلماني رييس‌جمهوري شنيده مي‌شوند؛ از شرايط آغاز به كار دولت گرفته تا انتقاد از صدا و سيما و دفاع دوباره از برجام در برابر منتقدان. مجيد انصاري، چهره‌اي كه از دل جريان اصلاحات وارد دولت يازدهم شد تمام دو سال و نيم اخير را به عنوان نماينده دولت در دل مجلسي سپري كرد كه يكي از محكم‌ترين پايگاه‌هاي منتقدان دولت بود؛ موقعيتي كه او را بيش از ديگران در معرض انتقادهاي رو در رو قرار داد. شايد از همين رو بود كه معاون پارلماني دولت يازدهم در اين دو سال و نيم بيش از خيلي از دولتي‌هاي ديگر هم كوشيده تا در مقام پاسخگويي انتقادات و تشريح موقعيت دولت ظاهر شود. آخرينش مربوط به بعدازظهر جمعه مي‌شود، زماني كه او در آيين عزاداري رحلت رسول گرامي اسلام (ص) و امام حسن مجتبي (ع) كه در روستاي خيارج شهرستان بويين زهرا استان قزوين برگزار شد، از رسانه‌ها و سايت‌ها خواست رعايت اخلاق ديني و اسلامي را در دستور كار خود قرار دهند. وي با انتقاد از برخي رسانه‌ها كه عليه بزرگان كشور مطلب مي‌نويسند، اضافه كرد: آيا اخلاق پيامبري اين است كه عده‌اي در اين كشور قلم به دست گرفته و در روزنامه‌ها، سايت‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي عليه بزرگان انقلاب و استوانه‌هاي آن كه همراه امام خميني(ره) اين نهضت را به پيروزي رساندند مانند آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و ساير شخصيت‌ها، دولت و بيت امام راحل بنويسند و سپس ادعا كنند كه پيرو رهبري هستيم؟
دولت روحاني در سخت‌ترين شرايط اداره كشور را برعهده گرفت
معاون پارلماني رييس‌جمهوري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه دولت تدبير و اميد در سخت‌ترين شرايط اداره كشور را به دست گرفت، افزود: در اين مدت دولت با تنگناهاي زيادي روبه رو بوده است كه همه كم و بيش از آنها اطلاع داريم. وي، كاهش درآمدهاي نفتي از 170 دلار به زير 40 دلار و همچنين كم شدن صادرات آن از دو ميليون بشكه در روز به يك ميليون، وجود طرح‌هاي نيمه‌تمام كلنگ خورده كه تكميل آنها به 400 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز دارد، بدهي 100 هزار ميليارد توماني مربوط به معوقات بانكي و همچنين بدهي 300 هزار ميليارد توماني دولت به پيمانكاران و بانك‌ها، پروژه نيمه تمام مسكن مهر و موضوع پيچيده يارانه‌ها را از جمله مشكلات فراروي دولت تدبير و اميد دانست. اين مسوول اضافه كرد: در شرايطي 210 هزار ميليارد تومان يارانه پرداخت شده است كه اين مبلغ بيش از تمام بودجه عمراني كشور در اين سال‌ها بوده است و اين مشكلات همزمان با تحريم‌هاي ظالمانه عليه كشور و تحميل هزينه‌هاي سنگين و كمرشكن بر سيستم بانكي همراه بود.
صداوسيما پيروزي برجام را كوچك نشان مي‌دهد
معاون پارلماني رييس‌جمهوري با بيان اينكه برجام تنها كار دولت و آقاي روحاني و تيمش نبود كه در سايه حمايت‌هاي مقام معظم رهبري و پشتيباني مردم به دست آمد، افزود: بايد به صداوسيما بگوييم كه چرا اين پيروزي و افتخار را كوچك نشان مي‌دهيد. وي ادامه داد: نااميد كردن مردم چه سودي براي چه كسي دارد، چرا تلاش داريد موج اميد و نشاطي كه در جامعه ايجاد شده را خاموش كنيد؟ اگر مي‌خواهيد نقد كنيد، خب نقد كنيد، خود رييس‌جمهوري گفت كه از من آغاز كنيد اما در كنار آن انصاف را هم در نظر داشته باشيد. حجت‌الاسلام انصاري با بيان اينكه همايش بزرگ اربعين حسيني و رفت و آمد بيش از يك ميليون زاير به سادگي رقم نخورد و با تلاش‌هاي دولت در كنار ساير نهادها و دستگاه‌ها به دست آمد، افزود: در ايام اربعين ركورد صدور ويزا در جهان شكسته شد و يك ميليون و 600 هزار زاير ظرف چند روز بدون اينكه قطره‌اي خون از دماغ كسي جاري شود، بين دو كشور ايران و عراق رفت و آمد كردند. معاون پارلماني رييس‌جمهوري ادامه داد: حال در اين ميان صداوسيما دوربين خود را برداشته و به سراغ پروازي كه لغو شده مي‌رود و بايد گفت كه خوش انصاف اين را بگو و به 700 پروازي كه گذاشته شده و بدون مشكل رفته و بازگشته نيز اشاره‌اي بكن.
16 تحريم فلج‌كننده عليه ايران برداشته شد
اين مسوول گفت: در آينده با بازگو كردن زحمت‌هايي كه تيم ديپلماسي ايران از جمله دكتر ظريف در جريان مذاكرات هسته‌اي كشيد مردم خواهند فهميد كه قهرمانان آنها چه كردند. وي با بيان اينكه كشوري را سراغ نداريم كه موضوع آن به ذيل بند 7 شوراي امنيت رفته باشد و ساقط نشده باشد، افزود: دولت در اين رابطه كاري كرد كارستان و با تلاش شبانه‌روزي و بي‌وقفه، سايه شوم 16 تحريم پي‌درپي و فلج‌كننده را كه برخي آنها را كاغذ پاره مي‌خواندند از سر ملت و كشور برداشت.
 انتخابات مانند مسابقه‌اي است كه طرفين بايد به هم احترام گذاشته و خطاي عمد نكنند
حجت‌الاسلام انصاري در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به پيش رو بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي و خبرگان رهبري، گفت: انتخابات در پيش است و همه بايد براي يك مسابقه بزرگ آماده باشيم اما شرايط عادلانه، دوستانه و برادرانه آن را بايد همه رعايت كنيم. در اين مسابقه مانند ميدان ورزش بايد طرفين حرمت و احترام يكديگر را نگه داشته و از خطاي عمد بپرهيزند، داوران نيز بايد تلاش كنند كه به درستي ايفاي نقش كرده و دست‌اندركاران برگزاري نيز بايد سعي كنند همه ابزار يك مسابقه سالم را فراهم كنند كه در اين صورت شاهد يك رقابت زيبا كه در پايان آن بازنده برنده را در آغوش مي‌كشد، خواهيم بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون