• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3420 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر

رييس شوراي اسلامي شهر تهران:

كاهش آسيب‌پذيري شهر در گرو تحقيق و پژوهش

رييس شوراي اسلامي شهر تهران تحقيق و پژوهش را از جمله محورهاي مهم و تاثيرگذار در كاهش آسيب‌پذيري شهر عنوان كرد.
به گزارش روابط عمومي مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، مهدي چمران با بيان اين مطلب افزود: موفقيت يك جشنواره بدون توجه و تاكيد بر دستاوردهاي علمي و عملي ميسر نمي‌شود مگر به پيشرفت علم و ارتقاي سطح اجرا در امور مختلف دست يابد.
وي با بيان اينكه بايد تمام اقدامات مديريت شهري بر مبناي پژوهش باشد، ادامه داد: مبنا و پايه هر اقدامي بايد بر مطالعه استوار باشد زيرا ورود به موضوعي بدون شناخت ضررهاي فراواني به همراه خواهد داشت، بر اين اساس بايد به تحقيق و مطالعه كه همان پژوهش است تكيه كرد و براي تحقق اين امر پژوهش‌ها را به صورت كاربردي مورد بهره‌برداري قرار داد تا به نتايج مثبت در جامعه دست پيدا كنيم.
رييس شوراي اسلامي شهر تهران عدم پژوهش در فعاليت‌هاي مديريت شهري را غيرمنطقي عنوان كرد و افزود: نداشتن شناخت و مطالعه كافي، موجب اسراف در منابع مالي و انرژي خواهد شد و جامعه را دچار آسيب مي‌كند.
وي در ادامه به محورهاي مهم حوزه مديريت شهري اشاره كرد و گفت: خـــدمـات شهــــري، مسائل زيست محيطي، امنيت اجتماعي و داشتن شهري امن، اقتصاد شهري، جلب مشاركت‌هاي عمومي و سرمايه‌گذاري‌هاي مردمي، دستيابي به منابع پايدار، حفظ هويت شهري، مقاوم‌سازي و زيباسازي از جمله محورهاي مهم در حوزه پژوهش است.
وي تصريح كرد: اين جشنواره زماني مي‌تواند بيشتر مثمر ثمر باشد كه از طرح‌هاي برتر آن در حوزه‌هاي مختلف شهري استفاده‌شود ، تا هم تشويقي براي محققان و پژوهشگران و هم دستاوردي باشد براي شهرهاي كشور.
چمران از برگزاري جشنواره بين‌المللي برترين‌هاي پژوهش و نوآوري و دومين كنفرانس علمي مديريت شهري ابراز اميد‌واري كرد و اذعان داشت: پژوهش و تحقيق امري ضروري در عرصه مديريت شهري است كه از ابتدا بايد عملياتي شود و اميد است اين جشنواره كه هشتمين دوره خود را تجربه مي‌كند پربار و كاربردي‌تر از ساليان گذشته برگزار شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون