• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3420 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر

درنگ

رييس كميسيون شوراها و امور داخلي كشور
در مجلس شوراي اسلامي:
پژوهش در خدمات شهري امري حياتي است
سرلوحه قرار دادن پژوهش در تمامي مراحل فعاليت‌هاي خدمات شهري امري اجتناب ناپذير است كه به نحو احسن مي‌توان از آن بهره‌برداري كرد. به گزارش روابط عمومي مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، امير خجسته، رييس كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مطلوب است در خدمات شهري پژوهش وجود داشته باشد در غير اين صورت آسيب جدي وارد مي‌كند، افزود: امروزه تمام شهرهاي ايران و جهان نيازمند يك تبلور و نوآوري است تا از حالت روزمرّگي و سنتي خارج شود، لذا بايد با تعامل ميان شهرهاي ديگر از پژوهش‌هاي آنها در حوزه مديريت شهري بهره گرفت. وي ادامه داد: برگزاري همايش‌هايي چون جشنواره بين‌المللي برترين‌هاي پژوهش و نوآوري در مديريت شهري بسيار در حوزه تصميم‌سازي و تصميم‌گيري حايز اهميت است. با اين رويكرد مي‌توان از ايده‌هاي كشورهاي ديگر در حوزه مديريت شهري بهره‌‌‌‌‌‌‌مند و آن‌ را در كشورمان بومي‌سازي كنيم. رييس كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: اكنون نيازمند آن هستيم كه كارهاي پژوهشي و اثرگذار را شناسايي كنيم كه هشتمين جشنواره بين‌المللي برترين‌هاي پژوهش و نوآوري در مديريت شهري مكاني براي اين تبادل نظر است. خجسته خاطرنشان كرد: اميدوارم اين جشنواره در سطح بين‌المللي بتواند دستاوردهاي بسياري كسب كند و از اتفاقاتي كه در شهرهاي كشورهاي ديگر رخ مي‌دهد با خبر و از كارهاي پژوهشي آنها در جهت پيشبرد اهداف استفاده كند تا شاهد يك تحول عظيم در حوزه مديريت شهري باشيم.

سخنگوي كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مجلس شوراي اسلامي:
اتصال حلقه‌هاي مديريت شهري با پژوهش
سخنگوي كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مجلس شوراي اسلامي گفت: با پژوهش مي‌توان تمام حلقه‌هاي به‌هم پيوسته مديريت شهري را به صورت دقيق مطالعه و ميان‌ آنها توازن ايجاد كرد تا به تعادل و همسويي دست پيدا كرد. به گزارش روابط عمومي مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، دخيل عباس زارع‌زاده افزود: پژوهش مكاني را براي هم‌افزايي ايجاد مي‌كند كه هر شهري بتواند بر اساس موقعيت جغرافيايي خود از ايجاد مزاحمت‌هاي اجتماعي پرهيز كند.  به گفته وي، در پژوهش بايد فرهنگ جامع شهري ديده شود كه چگونه مي‌توان تحقيق و پژوهش كرد تا با ايجاد يك هم‌افزايي و مديريت واحد از وضعيت موجود رهايي پيدا كرد.  سخنگوي كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: مطمئنا جامعه شهري، جامعه‌اي است كه در آن تزاحم زياد است و بهترين راهكار براي كاهش آن در محيط اجتماعي پژوهش دقيق است تا بر اساس آن بتوان در شهر و جامعه به يك برنامه بسيار دقيق كاربردي و راهبردي دست يافت. زارع‌زاده بر اين اعتقاد است كه برگزاري جشنواره بين‌المللي پژوهش و نوآوري مديريت شهري جزو ضرورت‌هاي جامعه و زندگي امروز ما است، زيرا با اين تراكم جمعيت بدون برنامه نمي‌توان عمل كرد. اميدوارم با برگزاري اين جشنواره‌ها در حوزه پژوهشي و مطالعاتي بتوانيم خود را از اين وضعيت رها كنيم.

رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي اسلامي  شهر تهران:
تاثير مثبت جشنواره پژوهش و نوآوري  بر مديريت شهري و شوراي شهر
رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران از تاثير مثبت دستاوردهاي جشنواره بين‌المللي برترين‌هاي پژوهش و نوآوري بر مديريت شهري و شوراي اسلامي شهر تهران خبرداد. به گزارش روابط عمومي مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، محمد سالاري با اشاره به اهميت موضوع نياز سنجي در تدوين محورهاي مطالعاتي افزود: هر پروژه مطالعاتي كه از سوي سازماني درخواست مي‌شود در حوزه تحقق‌پذيري دچار مشكل نخواهد شد. وي ادامه داد: هر تحقيق و پژوهشي كه ارايه مي‌شود بايد به صورت بومي و مطابق با استاندارد جمهوري اسلامي ايران باشد كه به اعتقاد بنده برگزاري چنين جشنواره‌هايي به خصوص در حوزه مديريت شهري بسيار مفيد خواهد بود، مشروط بر اينكه دستاوردهاي آن‌ در راستاي نياز سنجي و حل مشكلات سازمان‌هاي مرتبط صورت گيرد. رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران در خصوص تاثيرات دستاوردهاي اين جشنواره بر مديريت شهري و شوراي شهر اشاره كرد و افزود: رويكرد جديدي كه در مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران اتخاذ شده موجباتي را فراهم كرده كه چكيده نشست‌هاي تخصصي و همايش‌ها زودتر به دست اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران برسد، تا در برنامه‌هاي شهرداري اعمال شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون