• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3422 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ دي

رييس ستاد انتخابات كشور :

434 نفر براي خبرگان و 3522 نفر براي انتخابات مجلس ثبت‌نام كردند

رييس ستاد انتخابات كشور گفت: در
نام نويسي از داوطلبان كانديداتوري در خبرگان و مجلس تمديد روز نخواهيم داشت. به گزارش ايسنا، محمد حسين مقيمي در بازديد از ستاد انتخابات فرمانداري تهران در جمع خبرنگاران اظهار كرد: در نام نويسي از داوطلبان كانديداتوري در خبرگان و مجلس تمديد روز نخواهيم داشت و جمعه كه مهلت ثبت‌نام پايان مي‌يابد آخرين روز ثبت‌نام خواهد بود. البته ممكن است تا ساعاتي كه مراجعه كننده حضور دارد ثبت‌نام تمديد شود. وي در ادامه به ارايه آماري از ثبت‌نام‌ها پرداخت و بيان كرد: تا ساعت 12:40 در كل كشور 434 نفر براي ثبت‌نام در انتخابات خبرگان مراجعه داشتند كه 359 نفر از آنها ثبت كرده‌ و 75 نفر در حال ثبت كردن مراحل ثبت نام بودند كه شش نفر از آنها خانم هستند. بالاترين سن ثبت‌نام 92 سال و كمترين سن 23 سال بوده است. معاون سياسي وزير كشور ادامه داد: براي انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز تاكنون سه هزار و 522 نفر مراجعه كردند. تعداد خانم‌ها براي مجلس 254 نفر بوده است و بالاترين سن 74 سال و پايين سن 30 سال ثبت شده است. وي با اشاره به بازديدش از ستاد انتخابات فرمانداري تهران گفت: در فرمانداري تهران كارهاي ثبت‌نام به خوبي انجام مي‌شود و فضا نيز مناسب است. در شهر تهران و براي حوزه انتخابيه تهران،
اسلام شهر، ‌شهر ري و شميرانات نيز تا كنون براي مجلس شوراي اسلامي 565 نفر و براي مجلس خبرگان رهبري 86 نفر نام‌نويسي كرده‌اند.
مقيمي از داوطلبان درخواست كرد در وقت تعيين شده به ستادهاي انتخاباتي مراجعه كنند و افزود: اميدوارم داوطلبان زمان حضورشان در ستادها را در ساعات مختلف تقسيم كنند تا بتوانيم از زمان حداكثر استفاده را ببريم. وي در پاسخ به سوالي درباره هيات‌هاي اجرايي يادآور شد: براي انتخاب اين هيات‌ها فرماندار ليست مورد نظر خود را ارايه داده و هيات نظارت نيز بررسي كرد و در نهايت به جمع‌بندي رسيده‌اند اگر هم ايراداتي وجود داشته با رييس هيات نظارت بررسي شده تا از بين جمع 30 نفره كه معرفي شده است هشت نفر در آخر انتخاب شوند. طبيعي است كه گرايش‌هاي سياسي اين افراد متفاوت باشد اما توصيه ما به فرمانداران اين بوده كه افراد متدين، شجاع و كارآمد را كه به حق‌الناس بودن راي مردم اعتقاد دارند معرفي كنند. وي همچنين درباره نرم‌افزار انتخاباتي خاطرنشان كرد: درباره نرم‌افزار انتخاباتي كارشناسان شوراي نگهبان اشكالاتي گرفتند كه در حال رفع كردن آن هستيم. در اين زمينه طبق زمان‌بندي پيش مي‌رويم و ان‌شاء‌الله مشكلات رفع مي‌شود چون كشور ما در زمينه نرم‌افزاري قوي است. مقيمي در واكنش به سوالي درباره فرمانداري اصفهان و اجازه ندادن به خبرنگاران براي حضور در اين فرمانداري تاكيد كرد: حتما در اين زمينه تذكر مي‌دهيم البته همه داوطلبان، خبرنگاران و مجريان هم بايد رعايت كنند تا به گونه‌اي اطلاع‌رساني صورت نگيرد كه تبليغات به حساب بيايد. رييس ستاد انتخاباتي كشور در پايان درباره تخلفات صورت گرفته تاكنون گفت: در اين زمينه مشكلي نداشته‌ايم؛ چرا كه كساني كه ثبت‌نام مي‌كنند انسان‌هاي با شخصيت و فهيمي هستند. مراجعه كنندگان بايد مداركي به همراه داشته باشند و اگر مدارك‌شان كامل نباشد به آنها تذكر داده مي‌شود تا مدارك‌شان را كامل كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون