• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3422 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲ دي

سارقان طي چهار سال از صدها خودرو سرقت كرده بودند

انهدام باند حرفه‌اي سرقت از خودروها در پايتخت

اعتماد| پليس پايتخت، باندي چهار نفره از سارقان حرفه‌اي لوازم داخل خودرو را منهدم كرده است كه طي چهار سال، اقدام به سرقت از ده‌ها تهراني كرده بودند.
رسيدگي به اين پرونده از چندي پيش با افزايش گزارش سرقت لوازم داخل خودرو به پايگاه بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ آغاز شد. تحقيقات ابتدايي كارآگاهان نشان مي‌داد، سارقان از مجرمان سابقه‌دار در زمينه سرقت لوازم داخل خودرو هستند كه با تشكيل باندي حرفه‌اي، نقشه سرقت‌هاي خود را در مناطق مختلف پايتخت عملي مي‌كنند. با به دست آمدن اين سرنخ، كارآگاهان به بررسي بانك اطلاعاتي مجرمان سابقه‌دار پليس در زمينه سرقت از خودرو پرداختند و موفق به شناسايي هويت يكي از سارقان به نام امير شدند كه در سال‌هاي گذشته بارها به اتهام ارتكاب به سرقت لوازم داخل خودرو دستگير و روانه زندان شده بود. تحقيقات نشان مي‌داد او پس از آزادي از زندان در خرداد امسال، باندي از سارقان حرفه‌اي تشكيل داده و به شكل گسترده اقدام به سرقت رينگ و لاستيك خودروهاي كاميونت و نيسان كرده است. به اين ترتيب تحقيقات كارآگاهان بر شناسايي مخفيگاه متهم متمركز شد. همزمان هويت سه عضو ديگر باند نيز فاش شد و پاتوق‌هاي آنها تحت مراقبت‌هاي نامحسوس پليس قرار گرفت.
سرانجام مخفيگاه سركرده باند در محدوده ميدان بهشت شناسايي شد و او همراه يكي از اعضاي باند به نام محسن در عمليات پليس دستگير و به مقر انتظامي منتقل شدند. دو سارق كه در پايگاه بيستم مورد بازجويي قرار گرفته بودند صراحتا به صدها فقره سرقت رينگ و لاستيك اعتراف كردند و امير به عنوان سركرده باند به كارآگاهان گفت: «خرداد امسال با قرار وثيقه از زندان آزاد شدم و باند سرقت لوازم خودرو را با سه سارق سابقه‌دار ديگر تشكيل دادم. من همه آنها را مي‌شناختم و در چهار سال، همراه آنها اقدام به سرقت لوازم خودرو كرده بودم. هر بار كه به زندان مي‌افتاديم، فعاليت‌هاي‌مان متوقف مي‌شد اما پس از آزادي بار ديگر سرقت‌ها را از سر مي‌گرفتيم.»
با ثبت اعترافات امير و محسن، كارآگاهان به شناسايي دو سارق ديگر پرداختند و موفق شدند هر دوي آنها را در حال تردد با يك دستگاه پ‍ژو پارس سرقتي در محدوده ميدان مركزي ميوه و تربار شناسايي و دستگير كنند. دو سارق كه دو برادر به نام‌هاي نورالله و مهدي هستند پس از انتقال به پايگاه بيستم به سرقت‌ها اعتراف كرده و نقش خود در باند را فروش اموال سرقتي اعلام كردند. آنها به كارآگاهان گفتند: «از چهار سال پيش با امير و محسن آشنا شده و از خودروها سرقت مي‌كرديم. وقتي به زندان مي‌افتاديم، صبر مي‌كرديم تا زمان حبس‌مان بگذرد. پس از آزادي بار ديگر سرقت‌ها را ادامه مي‌داديم. امير و محسن سرقت‌ها را انجام مي‌دادند و ما آنها را به مالخري به نام قهار در بندر گز مي‌فروختيم. » با اطلاعات به دست آمده، كارآگاهان پس از اخذ نيابت قضايي به بندرگز اعزام شدند و قهار 57 ساله را به عنوان مالخر اموال سرقتي دستگير و به پايگاه بيستم منتقل كردند.
تاكنون در جريان رسيدگي به پرونده، 10 مالخر ديگر نيز شناسايي و دستگير شده‌اند. صفدر جان‌پرور، معاون مبارزه با سرقت وسايط نقليه پليس آگاهي تهران بزرگ، با بيان اين موضوع گفت: «از مخفيگاه متهمان ده‌ها حلقه رينگ و لاستيك متعلق به خودروهاي نيسان، ايسوز و كاميونت و خاور كشف شده كه سارقان طي چهار سال آنها را به سرقت برده‌اند. پليس از همه مالباختگاني كه از سال 90 تا 94 مورد سرقت رينگ و لاستيك قرار گرفته‌اند، مي‌خواهد تا براي پيگيري شكايت خود به پايگاه بيستم پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند و اموال خود را پس بگيرند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون