• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3423 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ دي

مدير مسوول روزنامه اعتماد:

بسيج فراتر از جناح‌ها است

سردار نقدي: جبهه اصلي جنگ ما با استكبار، جبهه رسانه است

گروه سياسي| باشگاه خبرنگاران بسيج روز گذشته افتتاح شد. رييس سازمان بسيج مستضعفين در اين مراسم گفت: جبهه اصلي جنگ ما با استكبار، جبهه رسانه است و ما بناي تسليم در مقابل دشمن نداريم. به گزارش خبرگزاري بسيج، سردار نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در مراسم افتتاح باشگاه خبرنگاران بسيج به تشريح اهداف باشگاه خبرنگاران بسيج و رسالت بسيج در حوزه رسانه پرداخت. رييس سازمان بسيج مستضعفين در ابتداي سخنان خود در اين مراسم گفت: امروز جبهه اصلي جنگ با استكبار جهاني، جبهه رسانه است و كساني كه در اين عرصه تلاش مي‌كنند وظيفه دارند صداي مستضعفين را به گوش جهانيان برسانند و اين مجاهدت بايد في‌سبيل‌الله باشد. وي ادامه داد: دشمن همان‌طور كه در جنگ سخت ابزار زيادي دارد، در جنگ نرم هم مجهز است و ما نبايد در اين جنگ تسليم شويم و همان‌طور كه در گذشته تسليم دشمن نشديم امروز هم بناي تسليم نداريم و بايد در ميدان نبرد بردشمن پيروز شويم. رييس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه هزاران شبكه ماهواره‌اي عليه مستضعفين و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي ايجاد شده است، افزود: دشمن هزاران شبكه اجتماعي و اينترنتي در اختيار دارد و هر روز با استفاده از ابداعات جديد تلاش مي‌كند كه ملت‌هاي آزاده را فريب داده و تسليم امريكا كند و ما يكي از اهداف‌مان در تشكيل باشگاه خبرنگاران بسيج، تسليم نشدن در برابر اين هجمه سنگين و مقابله با آن است. سردار نقدي تاكيد كرد: يكي از مزيت‌ها اين است كه توان عظيم مردم با ما است و اين ظرفيت بزرگي است؛ همان‌طور كه در دوران دفاع مقدس اين ظرفيت باعث پيروزي ما در برابر رژيم بعث شد و مردم در آن دوره با مشاركت خود باعث خلق حماسه شدند. وي با اشاره به اينكه باشگاه خبرنگاران بسيج قدمي در راه استفاده از ظرفيت مردم علاقه‌مند به اين عرصه و بدون چشمداشت است، گفت: ان‌‌شاءالله اين باشگاه در آينده از همه آزاديخواهان در سراسر دنيا عضو‌گيري مي‌كند تا در جبهه مردمي عليه استكبار جهاني تلاش كنند. رييس سازمان بسيج مستضعفين تاكيد كرد: متاسفانه نه فقط امروز رسانه‌هاي دشمن در خارج با آرم مستكبرين عليه ارزش‌هاي ما كار مي‌كنند بلكه در داخل كشور هم كم و بيش رسانه‌هايي به خدمت آنها درآمده‌اند و براي اهداف امريكا و باز كردن جاي پاي امريكا فعاليت مي‌كنند. وي ادامه داد: ما بايد در برابر هجمه‌هاي عظيم دشمن مقابله كنيم و همان‌طور كه امام راحل فرمودند، بسيج يك گنج پايان‌ناپذير ومجموعه منحصر به فردي است كه بايد از اين ظرفيت استفاده شود. نقدي افزود: ما امروز در آغاز راه هستيم و بايد به افق‌هاي بلند جهاني نگاه كنيم و استفاده از آموزش‌هاي مجازي براي ارتقاي سطح مردمي مي‌تواند در راه مقابله با هجمه‌هاي فرهنگي و دروغ پراكني دشمن به ما كمك كند. رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه با بيان اينكه تشويق رسانه‌ها به استفاده از اخبار باشگاه به نام باشگاه خبرنگاران بسيج باعث افزايش اعتماد مردم به آنها مي‌شود، گفت: اين باشگاه متعلق به همه مردم و رسانه‌هاست. وي در پايان گفت: دعا مي‌كنم كساني كه اين شبكه را پايه‌گذاري كردند بتوانند عزت يابند و اميدوارم اين باشگاه روزي خبري زيبا را براي مردم مخابره كند كه آن آزادي بيت‌المقدس و ظهور امام عصر(عج) است.
كار رسانه‌اي بسيج نبايد محدود به داخل كشور باشد
مديرمسوول روزنامه اعتماد هم در اين مراسم گفت: نبايد سطح كار باشگاه خبرنگاران بسيج به داخل محدود باشد چراكه ما دشمنان قسم‌خورده‌اي در دنيا داريم كه امكانات زيادي دارند و به ذهنيت ايران و اسلام هراسي دامن مي‌زنند. به گزارش فارس، الياس حضرتي، مديرمسوول روزنامه اعتماد صبح ديروز در مراسم افتتاحيه باشگاه خبرنگاران بسيج گفت: طبق فرمايش امام و رهبري، بسيج فراتر از جناح‌ها و گروه‌ها و متعلق به كل ملت ايران است و نبايد خودش را به هيچ‌وجه اسير جناح‌هاي سياسي كند. وي ادامه داد: اگر اين امكان بود كه رسانه‌ها در كشور ما قدرت و گسترش پيدا كنند، موضوع شهروند خبرنگار توسط بسيج صورت مي‌گرفت. حضرتي ادامه داد: نبايد سطح كار باشگاه خبرنگاران بسيج به داخل محدود باشد چراكه ما دشمنان قسم‌خورده‌اي در دنيا داريم كه امكانات زيادي دارند و به ذهنيت ايران و اسلام‌هراسي دامن مي‌زنند. وي گفت: بايد با نگاه به همه جهان به‌دنبال جبهه متحد اسلامي براي مقابله با نظام سلطه برنامه داشته باشيم كه اين كار هم مي‌تواند از طريق بسيج انجام شود.
مقابله با امريكا؛ رسالت باشگاه خبرنگاران بسيج/لزوم ايجاد رشد عقلي در رسانه
مسوول نمايندگي ولي فقيه در سازمان بسيج گفت: خنثي‌سازي اهداف رسانه‌اي امريكا رسالت اين باشگاه است. حجت‌الاسلام تويسركاني، مسوول نمايندگي
ولي فقيه در سازمان بسيج مستضعفين، نيز در اين مراسم گفت: قطعا هر حركتي اهدافي را در پي دارد و بنده مي‌خواهم به برخي از اهداف تشكيل باشگاه خبرنگاران بسيج اشاره كرده و از شما تقاضا دارم تا به اين ميوه شجره طيبه بسيج كمك كنيد تا براي نسل جوان ايران و جهان موثر باشد. وي ادامه داد: تمام قدرت امريكا در رسانه است و قدرت ديگري در مقابله با ايران اسلامي ندارد و اميد است باشگاه خبرنگاران بسيج بتواند دست به يك مقابله هوشمند با دستگاه استكبار بزند. تويسركاني خاطرنشان كرد: ملزومات اين اقدام مهم، داشتن يك نيروي انساني پرشور، اميدوار و نخبه است و ما در اين رابطه نياز به شبكه‌سازي و ارتباط‎هاي رسانه‎اي داريم؛ اميدواريم باشگاه خبرنگاران بسيج بتواند به عنوان يك اولويت مهم در مسير از كارانداختن رسانه‌هاي داخلي كه در جهت اهداف امريكا قدم برمي‌دارند، گام برداشته و موفق شود. اين مقام مسوول بيان داشت: بايد كميت را به كيفيت قابل تكيه تبديل كنيم؛ مهم‌ترين كار ما براي رسيدن به ناكام گذاشتن اهداف امريكا، ايجاد رشد عقلي در مخاطب است؛ هرچه قدر رشد عقلي رسانه بالا رود، ايجاد قدرت تشخيص در مخاطب بيشترين تاثير را دارد. وي ادامه داد: صرف خبررساني كافي نيست و لازم است در ذهن مخاطب سوال ايجاد كنيم، مسوولان را به چالش بكشيم و تحليل كنيم؛ صدق خبري خيلي مهم است؛ بسيج بايد سليقه‌ها را كنار گذاشته و حزبي عمل نكند. وي ادامه داد: بحث اطاعت از گفتمان و انديشه رهبري بسيار مهم است، عرض و طول بسيج به اندازه عرض و طول تمام كشور است، بنابراين بايد سليقه شخصي كنار گذاشته شود. تويسركاني تاكيد كرد: ايجاد رشد عقلي و قدرت تشخيص در مخاطب مهم‌ترين كار رسانه است زيرا جبهه كفر از ايجاد رشد عقلي و قدرت وحشت دارند و اين كار را رسانه مي‌تواند انجام دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون