• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3423 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳ دي

توصيه‌هاي انتخاباتي «آيت‌الله مكارم‌شيرازي»

جناح‌هاي سياسي از تخريب يكديگر بپرهيزند

 

گروه سياسي|  آيت‌الله مكارم‌شيرازي اين‌بار توصيه‌هاي انتخاباتي دارد. همان مرجع تقليدي كه در ماه‌هاي اخير دغدغه برجام و تبديل شدن آن به يك اختلاف را داشت حالا اين‌بار در ماه‌هايي كه كشور وارد فازهاي انتخاباتي شده است توصيه دارد تا اخلاق در اين انتخابات رعايت شود. به كانديداها توصيه مي‌كند وعده‌هايي ندهند كه از پسش برنيايند و جناح‌هاي سياسي يكديگر را تخريب نكنند. آيت‌الله مكارم‌شيرازي سخنان مهمي درباره انتخابات خطاب به مسوولان، مردم، كانديداها و احزاب و گروه‌هاي سياسي بيان كرد. به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با اشاره به اهميت و حساسيت انتخابات پيش رو افزود: ما در حكومت اسلامي انتخابات‌مان بايد اسلامي باشد، در غرب و امريكا همه رقم قول مي‌دهند و
زد و بند مي‌كنند، از حكومت مادي غير از اين انتظار نمي‌رود، اما در شعاع حكومت اسلامي همه انتظار دارند انتخابات هم اسلامي باشد و تمام اصول اخلاقي در آن حفظ شود و صدمه‌اي به هيچ يك از اصول اخلاقي وارد نشود. آيت‌الله مكارم‌شيرازي با تاكيد بر اينكه «كانديداها، گروه‌ها و جناح‌هاي سياسي از تخريب يكديگر بپرهيزند، تهمت‌زني را كنار بگذارند و از خلاف‌گويي اجتناب كنند» اظهار كرد: اينها خلاف‌‌شرع بين است و در آينده نيز مشكلات بسياري را همچون كينه و عداوت ايجاد خواهد كرد. وي اضافه كرد: نكته ديگر اين است كه بايد افراد و كانديداها از وعده‌هاي دروغين به مردم بپرهيزند، نيايند مدينه فاضله‌اي تصور كنند و وعده‌هاي دروغ و آنچناني به مردم بدهند، اين وعده‌هاي دروغين ممكن است در برخي ساده‌لوحان موثر واقع شود اما ضررهاي بسياري دارد و باعث بي‌اعتمادي و فاصله گرفتن از مردم مي‌شود. وي با تاكيد بر اينكه «نامزدهاي انتخاباتي صداقت داشته باشند، شرايط و امكانات را در نظر بگيرند و در همان حد وعده بدهند»، گفت: نكته مهم ديگر اينكه از اسراف و ريخت و پاش در تبليغات و كارهايي كه نشان مي‌دهد مي‌خواهند راي بخرند و باعث بدبيني مردم مي‌شود، بپرهيزند. اين مرجع تقليد يادآور شد: بايد در حدي كه فرد مي‌خواهد خود را به مردم معرفي و سوابقش را مطرح كند، هزينه كند، دروغ و ريخت و پاش و اسراف نبايد وجود داشته باشد. نكته ديگري كه آيت‌الله مكارم‌شيرازي خطاب به كانديداها بيان كرد، لزوم احترام گذاشتن به راي مردم بود. وي در اين باره خاطرنشان كرد: همه بايد به نتايج انتخابات احترام بگذارند، اينكه هر كه بازنده شد بگويد تقلب شد، درست نيست. وي اضافه كرد: ما از وسوسه در صحت انتخابات خيلي صدمه ديده‌ايم. در زمان‌هاي گذشته چه حرف‌هايي زدند، چه كارها و اختلافاتي پيش آمد كه آثار آن هنوز نمايان است.
آيت‌الله مكارم‌شيرازي گفت: مردم نيز در انتخابات وظيفه دارند به فردي كه مي‌خواهند راي دهند تحقيقات لازم را انجام دهند چراكه در اعمال فردي كه به او راي داده‌اند شريك هستند. وي تصريح كرد: اميدواريم انتخاباتي پرشور و با استقبال حداكثري مردم و سالم و مفيد به حال مردم و جامعه داشته باشيم، ان‌شاءالله افرادي انتخاب شوند كه هم با تقوا و هم با معلومات كافي باشند تا بتوانند گره مشكلات كشور را باز كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون