• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3428 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ دي

بهترين آلبوم‌هاي موسيقي 2015 از نگاه آسوشيتدپرس

جدا از درجه يك بودن برخي تك‌آهنگ‌ها، مجموعه ترانه‌هاي آلبوم‌هاي موسيقي اثري هنري هستند كه فكر و ذهن شما را تحت تاثير خود قرار مي‌دهند و باعث انعكاس اين ترانه‌ها در زندگي روزمره شما مي‌شوند. 5 آلبوم موفق سال 2015 را از نگاه «مسفين فكادو» دبير موسيقي خبرگزاري آسوشيتدپرس در ادامه معرفي كرده‌ايم.
1-‌ «محله آبي» خواننده «تروي سيوان»
همان زمان كه ادل و كندريك لمار براي كسب رتبه اول بهترين آلبوم با يكديگر در رقابت بودند، اين هنرمند جوان استرليايي با آلبوم «محله آبي» از راه رسيد. اين آلبوم نخستين آلبوم استوديويي تروي سيوان است. صداي سيوان بالغ و تكان‌دهنده است و مي‌تواند جايگاه خواننده ترانه‌هاي حماسي را از آن خود كند. منتقدان موسيقي معاصر اين آلبوم را تحسين كردند و منتقد موسيقي روزنامه گاردين «اورت ترو» پنج ستاره به اين آلبوم داد و نوشت: «سخت مي‌توان در آلبوم محله آبي اشتباهي پيدا كرد. » اين منتقد سيوان 20 ساله را براي صداي خارق‌العاده‌اش تحسين كرده است.
2-‌ To pimp a butterfly كندريك لمار
در اين آلبوم داستان‌سرايي‌هاي شجاعانه اين خواننده سبك رپ به حد اعلاي خود مي‌رسد. اين آلبوم نه تنها او را از ديگر رقباي رپر او بلكه از خوانندگان سبك پاپ و راك نيز جلو مي‌راند.
3- 25 ادل
آلبوم 25 سومين آلبوم استوديويي خواننده و ترانه‌سراي انگليسي ادل است. اين آلبوم كه انعكاسي است از زندگي و چارچوب ذهني اين خواننده در 25 سالگي، آلبومي براي جبران است. براساس مصاحبه‌اي كه رولينگ‌استون با اين خواننده داشته او درباره محتواي ترانه‌ آن توضيح مي‌دهد كه اين آلبوم شامل درون‌مايه‌هايي از «دست‌يابي‌اش به چند سال بعد او و نوستالژي‌هايش، سودازدگي از گذشت زمان» است و درون‌مايه‌هايي از مادربودن و پشيماني در خود دارد. اين آلبوم با استقبال منتقدان موسيقي روبه‌رو شد. آلبوم 25 در ابتداي انتشارش با موفقيت تجاري نيز مواجه شد و در بيش از 25 بازار موسيقي جايگاه نخست را به خود اختصاص داد. اين آلبوم در هفته اول انتشارش 3 ميليون و 380 هزار نسخه در امريكا فروش كرد و عنوان پرفروش‌ترين آلبوم در هفته نخست انتشار را از آن خود كرد.
4-‌ «مقصود» جاستين بيبر
آلبوم جديد بيبر فوق‌العاده است و گرچه از خواننده شدن او سال‌ها مي‌گذرد اما بالاخره اين خواننده جوان در اين آلبوم حرفي براي گفتن دارد. تك‌آهنگ «منظورت چيه؟» در هفته‌هاي اول انتشارش در بسياري از جداول موسيقي رتبه نخست را به دست آورد و 522 نسخه از اين تك‌آهنگ در هفته اول فروش رفت.
5-‌ «قلب سركش» مدونا
سيزدهمين آلبوم خواننده و ترانه‌سراي امريكايي، مدونا، 6 مارس 2015 منتشر شد. مدونا در تهيه اين آلبوم با هنرمنداني هم چون ديبلو، آويچي و كانيه‌وست همكاري داشته است. همچنين مايك تايسون (بوكسر)، نيكي ميناج، ناس و چنس د‌رپر در موزيك ويديوهاي اين آلبوم به صورت مهمان حضور داشتند. اين آلبوم در هفته اول انتشارش جايگاه دوم جدول 200 ترانه برتر بيلبورد امريكا و انگلستان را به خود اختصاص داده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون