• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3428 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ دي

شگردهاي انتخاباتي فوتبال

علي عالي


1- چهار سال پيش، فدراسيون فوتبال ايران در اقدامي عجيب، اقدام به تغيير برخي مفاد اساسنامه با توجه به «منافع عده‌اي خاص» كرد. آنها با اين پرسش كه «كجاي دنيا معاون عليه رييس لابي مي‌كند؟»، بسياري از بندهاي اساسنامه را نظير «انتخاب نواب‌رييس»، «استقلال سازمان ليگ» و چند موضوع ديگر تغيير دادند. اصلاح اساسنامه در دستور كار قرار گرفت اما در صحن مجمع راي نياورد. موضوع به كميته‌اي با حضور برخي اعضاي مجمع محول شد اما در كمترين جلسه و با كمترين آرا –حتي به حدنصاب نرسيد- موضوع به مجمع آورده شد و باوجود اينكه تعداد لازم براي تصويب را نداشت، در كمال شگفتي و با «سلام و صلوات» و «خنده»، تصويب‌شده اعلام شد.
2- اساسنامه ابتدايي فدراسيون فوتبال در دوران كميته انتقالي، توسط هيات‌دولت تصويب شد. بنابراين اساسنامه «اصلاح‌شده» بايد در هيات‌دولت مطرح شود چراكه وقتي مصوب مي‌شود، تبديل به قانون شده و بايد براي تغيير، دوباره هيات‌دولت مصوبش كند. اين كار انجام نشد. در مرحله دوم، اساسنامه بايد به رويت و تصويب فيفا برسد كه بعد از چهارسال، فدراسيون فوتبال اعلام كرده فدراسيون جهاني فوتبال به‌صورت شفاهي اين اساسنامه را تاييد كرده است! شگفت‌انگيز است ادله فدراسيون فوتبال ايران.
3- اساسنامه اصلاحي در اين چهار سال، حتي يك‌بار هم روي سايت فدراسيون فوتبال ايران قرار نگرفت. در اين چهارسال حتي نسخه چاپي آن به دست اعضاي مجمع به عنوان كتاب نرسيد. همه‌چيز «مخفي» ماند چون صلاحيت اين اساسنامه تاييد نشده است و پاسخي هم به مراجع مربوط نمي‌دهند.
4- دستورجلسه مجمع جديد اعلام شده است. خبري كه به خبرگزاري‌ها داده‌اند، هيچ نشاني از «اصلاح اساسنامه» ندارد. عجيب نيست؟ اما براي اعضاي مجمع نوشته‌اند كه «اصلاح اساسنامه» يكي از دستورجلسات است. نكته عجيب‌تر اين است كه «اساسنامه جديد با اصلاحات تازه» را هم براي اعضاي مجمع نفرستاده‌اند. شگفت‌انگيز است.
5- سوال اين است: چرا هرگاه به انتخابات رياست فدراسيون فوتبال ايران نزديك مي‌شويم، اصلاح اساسنامه در دستور كار قرار مي‌گيرد؟ اصلاح اساسنامه به‌نفع چه جرياني است؟ بعد از چهارسال بالاخره از صورت‌هاي مالي «سازمان ليگ» و شركت «افق سبز» پرده‌برداري مي‌شود. تكليف اينها چه مي‌شود؟ چقدر عجله دارند مديران فدراسيون فوتبال ايران...

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون