• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3432 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ دي

متهم رديف دوم به 25 سال حبس محكوم شده است

اعدام قاتل زن مياندرودي در ملأعام

اعتماد| مردي كه دهم ارديبهشت امسال زني 23 ساله اهل مياندرود مازندران را با قصد سرقت جواهراتش ربوده و به طرز فجيعي به قتل رسانده بود، صبح ديروز در ملاءعام اعدام شد. او در حالي پيش روي چشمان خانواده مقتول و ده‌ها نفر از اهالي مياندرود به‌دار آويخته شده كه پيش از اين همدستش نيز به جرم معاونت در قتل، حكم 25‌سال حبس دريافت كرده است. مقتول، زني به نام خديجه است كه دهم ارديبهشت امسال براي رفتن به دندانپزشكي از خانه‌اش در مياندرود خارج و سوار پرايدي مشكي با دو سرنشين شد.
لحظاتي كوتاه پس از حركت اتومبيل، يكي از دو سرنشين مرد به عقب پريد و با تهديد چاقو اقدام به سرقت جواهرات خديجه كرد اما وقتي با مقاومت او روبه‌رو شد، چند ضربه چاقو در بدنش فرو كرد. دو سارق كه به دليل خونريزي شديد خديجه وحشت زده شده بودند، او را به جنگلي در نكا بردند، اموالش را دزديدند و خودش را از دره به پايين انداختند. با اين حال آنها از ترس زنده بودن زن جوان، دوباره به پايين دره رفتند و با چاقو ضربه‌هاي نهايي را بر بدنش وارد كرده و متواري شدند. پليس مازندران در حالي دو هفته بعد از حادثه موفق به دستگيري متهمان شد كه براي دستيابي به سرنخي كوچك از مخفيگاه آنها، صدها خودرو با مشخصات اعلامي از سوي يكي از شاهدان را مورد بررسي قرار داده بود. هنگام سوار شدن مقتول در پرايد مشكي، يكي از عابران او را ديده و مشخصات خودرو را در اختيار ماموران قرار داده بود. جسد مقتول نيز كه پس از اعتراف متهمان در جنگل نكا كشف شد تقريبا منهدم شده بود و هويت او با آزمايش دي‌ان‌اي محرز شد. متهم رديف اول پرونده كه روز گذشته در ملأعام به‌دار آويخته شد در دادگاه «سرقت طلا و جواهرات» را انگيزه ربودن مقتول اعلام كرده بود. يكي از متهمان پس از دستگيري در شرح حادثه گفته بود: «آن روز – دهم ارديبهشت – با يكي از دوستانم در خيابان‌هاي اطراف روستاي ركابدار كلاي مياندرود پرسه مي‌زديم كه متوجه زني جوان - مقتول- شديم كه در حاشيه خيابان ايستاده بود. از ظاهرش مشخص بود وضع مالي خوبي دارد براي همين به عنوان مسافركش سوارش كرديم. هنوز چند دقيقه از سوار شدن مقتول نگذشته بود كه دوستم از صندلي جلو به عقب پريد و با تهديد چاقو از او خواست ساكت بماند و طلا و جواهراتش را تحويل دهد اما او مقاومت كرد و حتي مي‌خواست خودش را از خودرو به بيرون پرتاب كند.»  
متهم به لحظه قتل رسيد و ادامه داد: «مقتول مقاومت مي‌كرد براي همين همدستم چند ضربه با چاقو به او زد و سرش را زير صندلي برد. پس از آن به جنگل‌هاي اطراف نكا رفتيم و طلا و جواهراتش را دزديديم. ترسيديم اگر رهايش كنيم ما را به پليس لو دهد براي همين او را در حالي كه نيمه جان بود، از دره‌اي به پايين انداختيم. چند دقيقه كه گذشت، ترسيديم شايد زنده مانده باشد براي همين خودمان را به دره رسانديم و او را با ضربه‌هاي چاقو كشتيم.»با ثبت اعترافات متهم، همدست او نيز مورد بازجويي قرار گرفت.
اعترافات آنها تناقض‌هاي متعددي داشت اما سرانجام با محرز شدن وقوع قتل از سوي متهم رديف اول پرونده، قضات شعبه دوم دادگاه كيفري استان مازندران، او را به جرم قتل عمدي خديجه به اعدام در ملأعام و متهم رديف دوم را به جرم همدستي در قتل به 25 سال حبس محكوم كردند. مالخر اموال سرقتي نيز پس از دستگيري به حبس محكوم شد. اهالي مياندرود پيش از اين نيز شاهد حادثه‌هايي از اين دست بوده‌اند. حجت‌الاسلام سيدمجتبي رسولي، امام جمعه مياندرود پس از قتل خديجه، عدم ساماندهي مسافربرهاي شهري و روستايي و بين شهري را علت وقوع اين حادثه دانسته و از مسوولان خواسته بود تا مشكلات مردم اين روستا در تردد از خانه به محل كار خود با سواري‌هاي ناشناس را حل كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون