• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3432 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۵ دي

پرونده انتشار تصاوير خصوصي سوشامكاني پيچيده شد

دروازه‌بان پرسپوليس در اوين

اعتماد| وكيل سوشا مكاني، دروازه‌بان باشگاه فوتبال پرسپوليس تهران كه صبح ديروز به دليل انتشار تصاوير خصوصي‌اش در فضاي مجازي، به زندان اوين افتاد، مي‌گويد علت انتشار تصاوير خصوصي موكلش، «هك شدن تگرام موبايل» او بوده و بخش زيادي از تصاوير متعلق به او نيست.
هفته گذشته تصاويري از سوشا مكاني با چند دختر به شكل گسترده در فضاي مجازي منتشر شد و تا آنجا پيش رفت كه بالاترين مقام انتظامي كشور را نيز به واكنش واداشت. سردار حسين اشتري، فرمانده ناجا در روزهاي ابتدايي انتشار تصاوير گفته بود «پرونده اين دروازه‌بان در دادسراي جرايم جنايي رايانه‌اي باز شده و در حال رسيدگي است.» با اين حال ادامه بازتاب گسترده تصاوير خصوصي سوشا مكاني در روزهاي گذشته باعث شد تا سخنگوي ناجا نيز نسبت به آن واكنش نشان دهد. سردار سعيد منتظرالمهدي صبح ديروز، بخشي از نشست خبري خود را به اين موضوع اختصاص داد و گفت: «سال گذشته شكايتي از آقاي مكاني به دادسراي جرايم رايانه‌اي ارسال شد و مجددا چند روز پيش نيز تصاويري در فضاي مجازي منتشر و باعث شد تا بازپرس او را احضار كند اما او در زمان احضار تمكين نكرد و به اين ترتيب دستور بازداشتش صادر شد.»
واكنش وكيل سوشا مكاني به بازداشت او نشان مي‌دهد اين دروازه‌بان دست كم تا روز چهارشنبه در بازداشت خواهد ماند. بهنام علي‌محمدي، وكيل اين دروازه‌بان به فارس گفت: «من و سوشا ظهر يكشنبه به شعبه 12 دادگاه كاركنان دولت به رياست بازپرس حسن‌زاده رفتيم. متاسفانه پرونده قطوري براي سوشا تدوين شده. ما هم مستندات خود را ارايه كرديم و به احتمال زياد روز چهارشنبه نتايج تحقيقات پليس فتا مشخص مي‌شود.» به گفته علي محمدي «اگر نتيجه تحقيقات به ضرر دروازه‌بان پرسپوليس باشد او همچنان در بازداشت موقت خواهد ماند.»
وكيل دروازه‌بان پرسپوليس در ادامه «وجود شاكي خصوصي» را كه از آن با عنوان «علت اصلي زنداني شدن مكاني» ياد مي‌شود تكذيب كرد و در شرح پرونده گفت: «سوشا شاكي خصوصي ندارد و من اين موضوع را به‌شدت تكذيب مي‌كنم. در اين اتفاق سه نفر نقش دارند كه يكي از آنها يك هكر جوان بوده كه تلگرام سوشا را هك كرده و دو نفر ديگر نيز اقدام به انتشار اطلاعات شخصي موكل من كرده‌اند.»
اين در حالي است كه خبرگزاري تسنيم، وجود شاكي خصوصي را تاييد كرده و نوشته است: «دروازه بان پرسپوليس به دليل داشتن شاكي خصوصي بازداشت شده است. يكي از شاكيان خصوصي او رضايت داده اما به دليل انتشار تصاوير نامتعارف كه باعث ايجاد فحشا مي شود تحقيقات ادامه يافته است.»
با اين حال علي‌محمدي تاكيد كرده است «تصاويري كه منتشر شده مربوط به سوشا نيست و آنها را به او منتسب كرده‌اند. همچنين چيزي در مورد فيلم در پرونده اين دروازه‌بان نيز مطرح نشده است.» او همچنين گفته است كه «بخشي از عكس‌ها خانوادگي و مربوط به نامزد سوشا مكاني بود كه پدرزن او در اين باره شهادت داده است.»
سوشا مكاني اكنون در زندان اوين به سر مي‌برد و تحقيقات پليس فتا از او ادامه دارد. او پس از انتشار تصاويرش در صفحه اينستاگرام خود نوشته بود: «چند روزي است يك سري افراد خدانشناس و بيمار شروع به دستبرد زدن به صفحات شخصي من كردند، اين نمونه‌هاي بي‌اصل و نسب كه احساس زرنگي هم مي‌كنند بدانند از پخش‌كردن عكس‌هاي خانوادگي من سودي نخواهند برد و توجه‌شان را به قدرت پليس مملكتي جلب مي‌كنم كه با قانونش خانواده‌هامون احساس آرامش مي‌كنند و به ايراني بودن خودمون مي‌باليم. مطمئن باشيد يك قدم از حق شهروندي‌ام كوتاه نميام و تا آخر اين ماجرا را پيگيري مي‌كنم. سربلند و سلامت باشيد»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون