• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3435 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۹ دي

متهم چشم انتظار كمك خيرين است

شوخي مرگبار در پادگان

اعتماد| سربازي اهل اروميه كه يك هفته قبل از پايان دوره خدمتش در يك شوخي يكي از دوستانش را در پادگان كشت، براي پرداخت ديه به كمك خيرين نياز دارد.
به گزارش تسنيم ماجرا از سحرگاه يكي از روزهاي ماه رمضان پارسال با شليك رگباري تير از سلاح ژ – 3 بهرنگ 20 ساله آغاز شد. او تازه ازسر پست به خوابگاه برگشته و هنوز سلاحش را تحويل نداده بود. لحظاتي تا اذان صبح باقي مانده و سربازان براي خوردن سحري از خواب بيدار شده بودند جز چند نفر كه يكي از دوستان بهرنگ- مقتول- نيز جزو آنها بود. بهرنگ براي بيدار كردن دوستش به شوخي سلاح را به سمت او گرفت اما فراموش كرده بود سلاح در ضامن نيست و گلوله‌ها آماده شليك شدن است. ناگهان دست بهرنگ روي ماشه رفت و گلوله‌هاي خشاب در بدن دوستش خالي شد. صداي كركننده رگبار گلوله كه فروكش كرد، خونريزي شديد مضروب در چشم بهت‌زده بهرنگ نشست.
فرماندهان و سربازان ديگر كه صداي مرگبار شليك رگبار گلوله، آنها را به خوابگاه كشانده بود با ديدن پيكر غرق خون سرباز به سرعت او را به بيمارستان مهاباد منتقل كردند اما پسر جوان به دليل شدت جراحات وارده  به ناحيه قفسه سينه جان باخت تا يك شوخي، جان يك سرباز را بگيرد و جواني ديگر را راهي زندان كند.
بهرنگ پس از دستگيري و اعتراف به شليك گلوله در شعبه دوم دادگاه نظامي يك استان آذربايجان غربي محاكمه شد. او در دادگاه گفت: «آن روز تازه از پست برگشته بودم. مي‌خواستم يكي از دوستانم را كه خواب بود براي سحري بيدار كنم. به شوخي اسلحه را به سمتش گرفتم اما ناگهان گلوله‌ها شليك شد. قرار نبود اين اتفاق بيفتد. تنها يك هفته مانده بود سربازي‌ام تمام شود. تقاضاي بخشش دارم.»
 قضات اين شعبه پس از شنيدن حرف‌هاي متهم او را به اتهام «تيراندازي بر اثر بي‌احتياطي و بي‌مبالاتي منجر به قتل شبه عمد» در ماه حرام، به پرداخت ديه كامل با رعايت شرط تغليظ ديه در ماه رمضان محكوم كردند.
بهرنگ اهل يكي از روستاهاي آذربايجان غربي است و خانواده‌اش توانايي پرداخت ديه را ندارند. آنها در بيش از يك سالي كه از اين حادثه مي‌گذرد با كمك خيرين، 65 ميليون تومان از مبلغ ديه را تامين كرده‌اند اما براي پرداخت كامل آن نياز به 100 ميليون تومان ديگر دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون