• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3436 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲۰ دي

گام جديد براي جلوگيري از قاچاق سوخت


مديركل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده‌هاي نفتي و نظارت بر حمل و نقل ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: اتصال تمامي پالايشگاه‌هاي نفتي به سامانه ثبت الكترونيكي معاملات نفتي (ثامن) به زودي اجرايي مي‌شود.
«قاسم خورشيدي» از برنامه‌ريزي و اقدامات ستاد دردو سال گذشته براي توسعه سامانه جامع مشتقات نفتي براي رفع معضل استفاده مكرر از اسناد براي قاچاق فرآورده‌هاي نفتي يارانه‌اي، خبر داد و گفت: سه سامانه مهم در اين رابطه در حال پياده‌سازي است كه علاوه بر پيشگيري از قاچاق، به تسهيل تجارت فرآورده‌ها و مشتقات نفتي و بهبود فرآيندهاي اقتصادي ذي‌ربط، كمك شاياني خواهد كرد.
به گفته خورشيدي 63 واحد اصلي پالايشگاهي و پتروشيمي حداكثر تا خردادماه 95 به سامانه ثبت الكترونيكي معاملات نفتي (ثامن) متصل خواهند شد.
مديران و مسوولان پالايشگاه‌هاي نفتي از اجراي سامانه در حوزه محصولات و فرآورده‌هاي نفتي استقبال كرده و اعلام اميدواري كردند با راه‌اندازي سامانه و شفاف‌سازي ناشي از آن، از مشكلات توليدكنندگان كاسته شود.
همچنين رستم‌پور، مديركل دفتر اطلاعات مالياتي و مبارزه با پولشويي سازمان امور مالياتي نيز از رويكرد جدي سازمان امور مالياتي براي انتقال كسب‌وكار به سمت سامانه‌ها، سيستمي كردن فعاليت‌ها و اجراي قانون جديد مالياتي كشور از سال 95 خبر داد و بر ضرورت شناسايي و احراز هويت مشتري از سوي فروشندگان (از جمله پالايشگاه‌هاي نفتي) مطابق قانون مبارزه با پولشويي تاكيد كرد و اجراي سامانه ثامن براي موديان مالياتي با هماهنگي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز را در همين رابطه ارزيابي كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون