• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3441 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۶ دي

اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند، منسجم‌تر از قبل ظاهر مي‌شوند


  آيا ممكن است اصلاح‌طلبان به جز ليست اصلي واحد، ليست‌هاي جانبي هم ارايه دهند؟
در خصوص ليست اصلاح‌طلبان چنان كه اشاره شد در اين دوره همبستگي نسبتا جامعي به چشم مي‌خورد. عناصر و تشكل‌هاي سياسي اصلاح‌طلب در اين دوره شيخوخيت رييس دولت اصلاحات را پذيرفته‌اند و بعيد به نظر مي‌رسد به غير از فهرست اصلي فهرست جنبي ديگري اعلام شود هرچند كه ممكن است كارهايي كم‌ارزش به صورت انفرادي صورت بگيرد.  
  آيا به نظر شما احتمال سهميه‌بندي احزاب اصلاح‌طلب يا سهم‌خواهي آنها براي حضور در ليست واحد وجود دارد؟
سهميه‌خواهي و تلاش براي سهميه بيشتر از طرف گروه‌ها هميشه وجود داشته است و اصولا بخشي از تلاش‌هاي سياسي هم در اين راستا رقم مي‌خورد اما مهم حاصل فرآيند است كه اگر منجر به انشقاق و واگرايي شود يقينا مضر و خسارت بار خواهد بود. در انتخابات آتي نيز چنين فعل و انفعالاتي را شاهد هستيم ولي فكر نمي‌كنم پايان ناخوشي داشته باشد.
  با توجه به شرايط موجود كه هيات اجرايي كمتر از ده درصد ثبت نام‌كنندگان را رد صلاحيت كرده است به نظر شما واكنش شوراي نگهبان در مرحله نهايي چگونه خواهد بود؟
با تمام مشكلات و محدوديت‌ها در كلانشهرها اقبال اصلاح‌طلبان همچنان بهتر از اصولگرايان خواهد بود اما در شهرستان‌ها با توجه به تاثير جريانات غيرسياسي در انتخابات احتمال ضربه ديدن اصلاح‌طلبان زياد است.
  ارزيابي شما از حضور چشمگير زنان براي ثبت‌نام در انتخابات خبرگان و مجلس چيست؟ به طور كل زنان براي حضور در خانه ملت از چه ويژگي‌هايي بايد برخوردار باشند؟
حضور زنان به عنوان نامزد انتخاباتي در اين دوره بسيار زيادتر است و البته احتمال انتخاب تعداد بيشتري از آنان نيز وجود دارد اما به نظر من اين فرآيند با انتظارات مطرح شده براي سهميه سي درصدي خيلي فاصله خواهد داشت؛ به نظر اينجانب زنان نبايد روي سهميه اصرار داشته باشند بلكه بايد در يك مسير طبيعي و با توجه به داشته‌هاي خود توقع نشستن روي كرسي‌هاي مجلس يا هر نهاد انتخابي ديگر را داشته باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون