• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3445 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۳۰ دي

عدد نوشت

افزايش صادرات نفت ايران در روز

در حالي كه ايران اعلام كرده است صادرات نفت خود را به ميزان ۵۰۰ هزار بشكه در روز افزايش خواهد داد، اما آژانس بين‌المللي انرژي معتقد است اين افزايش كمتر از اين رقم و تا پايان سه ماهه نخست ۲۰۱۶ در حد ۳۰۰ هزار بشكه خواهد بود. به گزارش تسنيم به نقل از رويترز، آژانس بين‌المللي انرژي روز سه شنبه در گزارش ماهيانه خود اعلام كرد، هواي گرم غيرعادي زمستان امسال و افزايش عرضه حداقل تا اواخر سال 2016 بازار نفت را در حالت مازاد عرضه نگه خواهد داشت. زمستان گرم امسال در نقاط مختلف جهان موجب شده تا رشد تقاضا براي نفت در سه ماهه پاياني سال 2015 به پايين‌ترين رقم يك سال گذشته يعني يك ميليون بشكه در روز برسد كه كمتر از 1/2 ميليون بشكه در روز ثبت شده در
سه ماهه سوم 2015 است كه بالاترين رقم در حدود پنج سال گذشته بود.

توافق بانكي كره جنوبي با ايران

بانك صادرات و واردات كره جنوبي از برنامه خود براي امضاي توافق 5/5 ميليارد دلاري با بانك مركزي ايران خبر داد. به گزارش فارس به نقل از رويترز، بانك صادرات و واردات كره جنوبي امروز از برنامه خود براي امضاي يك توافق 5/5 ميليارد دلاري با بانك مركزي ايران براي حمايت مالي از شركت‌هاي كره‌اي فعال در ايران خبر داد. اين بانك دولتي كره‌اي تاكيد كرد اين قرارداد در سه ماهه نخست سال جاري نهايي خواهد شد و هدف از آن حمايت از قراردادهايي است كه شركت‌هاي كره‌اي در حوزه‌هاي نيرو، فولاد و ساخت و ساز در ايران مي‌بندند. يكي از اهداف اين اقدام، حمايت از شركت‌هاي كره‌اي در ايران در شرايطي است كه تقاضا براي محصولات و خدمات كره جنوبي در بازارهاي جهاني و به خصوص چين كاهش يافته است.

تثبيت كاهش قيمت نفت با ورود ايران

بهاي نفت در بازار‌هاي جهاني در پي لغو تحريم‌هاي هسته‌اي ايران مجددا كاهش يافت و نفت برنت و نفت سبك امريكا زير 30 دلار در هر بشكه تثبيت شدند. به گزارش وال استريت ژورنال، نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه مارس با 28/1 درصد كاهش به 28 دلار و 54 سنت در هر بشكه رسيد. نفت سبك امريكا همچنان در قالب قراردادهاي فوريه معامله مي‌شود و كمتر تحت تاثير بازگشت نفت ايران قرار گرفته است اما همچنان با 5/1 درصد كاهش براي تحويل در ماه فوريه 28 دلار و 99 سنت داد و ستد شد. چشم‌انداز از افزايش روزانه 500 هزار بشكه عرضه نفت ايران در بازار اشباع شده كنوني نگراني اصلي بازار است و بسياري از ناظران بازار معتقدند اين وضعيت در هفته آتي بدتر خواهد شد و به زودي 25 دلار را تجربه خواهد كرد.

افتتاح  قريب‌الوقوع مسكن مهر

مديرعامل شركت عمران پرديس در بازديد روزانه از مسكن مهر گفت: ۴۵۰۰ واحد مسكن مهر در دهه فجر افتتاح مي‌شود. به گزارش تسنيم، حسين رجب صلاحي در راستاي تكميل پروژه‌هاي مسكن مهر و با توجه به نزديك شدن به تاريخ افتتاح حدود 4500 واحد در ايام‌الله دهه مبارك فجر در شهر جديد پرديس به صورت روزانه از پروژه‌هاي مذكور با حضور هيات‌مديره، معاونين و مديران بازديد به عمل مي‌آيد. وي پيش‌تر با اشاره به بازديد شبانه از پروژه‌هاي مسكن مهر به تسنيم گفته بود: با توجه به اهميت تكميل واحدهاي مسكن مهر، مجبوريم در برخي پروژه‌ها به‌صورت شبانه‌روزي كار كرده و شبانه از آنها بازديد كنيم. وي افزود: ساخت مخزن اصلي پروژه‌هاي مسكن مهر فاز 11 (كوزو) به اتمام رسيده، ضمن آنكه در بخش ساخت خط انتقال آب به مخزن شماره 3 نيز اقدامات خوبي صورت گرفته است. طول اين خط لوله انتقال آب 5/3 كيلومتر بوده كه 5/1كيلومتر آن لوله 600 ميلي متري فولادي كار شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون