• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3446 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ بهمن

كارگزاران؛ 100 كانديداي ثبت‌نامي، صفر كانديداي تاييد صلاحيت شده


هفته‌اي كه گذشت فضاي سياسي كشور به‌شدت تحت تاثير نحوه بررسي صلاحيت كانديداهاي انتخابات مجلس شوراي اسلامي قرار گرفت. حزب كارگزاران سازندگي نيز به عنوان يكي از احزاب فعال و تاثيرگذار اصلاح‌طلب متاثر از همين شوك رد صلاحيت‌ها بود و در سطح دبيركل و سخنگو نسبت به اين مساله موضع‌گيري كردند. به گفته مقامات اين حزب از يكصد كانديداي ثبت‌نام كرده اين حزب حتي يك نفر هم تاييد صلاحيت نشده است.
حسين مرعشي در مصاحبه‌هاي جداگانه‌اي به عنوان سخنگوي حزب كارگزاران و رييس كارگروه استان‌هاي شوراي عالي سياستگذاري مواضع مهمي اتخاذ كرد. او ابتدا گفت: جمعا در كشور ۳۰۰۰ اصلاح‌طلب ثبت‌نام كرده‌اند كه تنها ۳۰ نفر تاييد شده‌اند، بر اين اساس تنها يك درصد اصلاح‌طلبان تاييد شده‌اند.
پس از اين خبر نگران‌كننده، مرعشي از رييس‌جمهور به عنوان مجري و پاسدار قانون اساسي درخواست كرد كه به اين مساله توجه كند و به اين ظلم فاحش كه در حق اصلاح‌طلبان رخ داده است، اعتراض كند. اصلاح‌طلبان خيلي جدي در انتخابات حضور خواهند داشت و صحنه را ترك نمي‌كنند و تاثيرگذاري حداكثري خود را در انتخابات مجلس خواهند داشت و شكل تاثيرگذاري و ادامه فعاليت اصلاح‌طلبان به زودي اعلام خواهد شد.
دو روز بعد از آن غلامحسين كرباسچي، دبيركل اين حزب نيز به اخبار رد صلاحيت‌ها واكنش نشان داد و گفت: حتما اين برخورد در خصوص بررسي صلاحيت‌ها نه‌تنها براي اصلاح‌طلبان كه اگر بخواهد بر آن اصرار شود كشور و نظام را با چالش روبه‌رو مي‌كند. اينكه از طرفي رهبري همه اركان نظام و مردم را حتي مخالفين را دعوت به حضور در انتخابات كنند و از طرفي دستگاه نظارتي چنين نگاه حذفي گسترده‌اي داشته باشد با هم جور درنمي‌آيد. شخصيت‌هايي مثل دكتر معين كه براي رياست‌جمهوري صالح تشخيص داده شده‌اند يا دكتر امراللهي كه دانشمند اتمي و پايه‌گذار اين سازمان بعد از انقلاب است براي چه نبايد احراز صلاحيت شوند! 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون