• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3450 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن

ابعاد رسيدگي به پرونده انتشار كليپ‌هاي تهديدآميز در مازندران گسترده‌تر شد

«شاه مازندران » تحت تعقيب پليس

اعتماد| رسيدگي به پرونده «انتشار كليپ‌هاي تهديدآميز اشرار در مازندران» با تحت تعقيب قرارگرفتن شروري مشهور به «شاه مازندران» به جرم محاربه و فساد في الارض ابعاد گسترده‌تري به خود گفت.
علي مرادي، دادستان عمومي و انقلاب بابل روز گذشته به خبرگزاري ميزان گفت: «متهم از اراذل و اوباش مشهور مازندران است كه چندي پيش يكي از اوباش منطقه جويبار را ربوده و در خانه خود مورد ضرب و جرح با قمه قرار داده است. او از اين اقدام خود فيلم گرفته و با انتشار آن در شبكه‌هاي اجتماعي موبايلي موجب ناامني و ايجاد رعب و وحشت در منطقه شده است.»
«ع. م» كه به دليل آزار و اذيت مردم و قدرت‌نمايي، لقب شاه مازندران به خود داده، از اشرار به نام بابل است كه تنها يك ماه از آزادي‌اش مي‌گذرد. او پيش از اين با حكم شش سال حبس، به سيستان و بلوچستان تبعيد شده بود اما موفق شد با گرفتن رضايت شاكي خصوصي از زندان آزاد شود. دادستان بابل با بيان اين موضوع به آماده‌باش ماموران انتظامي مازندران براي شناسايي مخفيگاه متهم اشاره كرد و گفت: «فردي كه در كليپ منتشر شده مورد ضرب و جرح قرار گرفته پيش از اين به دادسرا احضار شده بود اما چون خود او از اوباش منطقه است در دادسرا حضور نيافت. با اين حال همدست متهم دستگير شده و تحقيقات همه‌جانبه پليس براي به دام انداختن «ع. م» (مشهور به شاه مازندران) ادامه دارد.» مرادي از شهروندان مطلع از مخفيگاه متهم خواست تا اطلاعات خود را در اختيار پليس قرار دهند و تاكيد كرد كه پليس و مقامات قضايي كوچك‌ترين مسامحه‌اي در قبال افرادي كه باعث ايجاد رعب و وحشت مردم شوند نخواهد كرد.
 با اين همه، «شاه مازندران»، تنها شروري نيست كه با انتشار كليپ‌هاي خشونت‌آميز از خود سبب ايجاد رعب و وحشت در مازندران شده است. به تازگي ده‌ها كليپ چندثانيه‌اي در شبكه‌هاي اجتماعي موبايلي منتشر شده كه بازيگران آن قمه، تفنگ شكاري، لامپ مهتابي شكسته و انواع سلاح‌هاي سرد و گرم ديگر در دست دارند و با نمايش آنها ديگران را به نزاع همه‌جانبه دعوت مي‌كنند. در بين آنها كه فرياد خود را با الفاظ ركيك همراه كرده‌اند مجرمان سابقه‌داري وجود دارند كه پيش از اين‌ بارها به اتهام ارتكاب به جرايمي چون آدم‌ربايي، زورگيري و قدرت‌نمايي به زندان افتاده‌اند. به غير از «شاه مازندران» كه به اتهام محاربه و فساد في الارض تحت تعقيب پليس مازندران قرار گرفته است، شرور 27 ساله ديگري نيز در اين كليپ‌ها ديده مي‌شود كه پيش از اين 44 بار دستگير شده و آخرين بار، اواخر دي امسال در عمليات تعقيب و گريز پليس و با اصابت گلوله مجروح و بازداشت شد.
رضا عنايتي، مدير‌كل انتظامي استانداري مازندران نيز پيش از اين از انتشار اين كليپ‌ها در فضاي مجازي انتقاد كرد و به «اعتماد» گفت: «پليس با اين مسائل برخورد مي‌كند. يكي از اين افراد از شرورهاي آمل است كه مدتي است به زندان افتاده و حكم تبعيد برايش صادر شده است.» اشاره عنايتي به س. ش است كه بازيگر يكي از اين كليپ‌هاست و پيش از اين نيز به «جرم شرارت» در سطح شهر آمل از سوي نيروي انتظامي چرخانده شده است.
در ميان بازيگران ده‌ها كليپي كه از اين دست منتشر شده، نوجوانان و جواناني نيز ديده مي‌شوند كه هيچ سابقه كيفري ندارند و به گفته سرهنگ ولي‌الله گنجيان، فرمانده انتظامي آمل، تنها از روي جواني دست به اين اقدام مي‌زنند. با اين حال او ايجاد رعب و وحشت و بر هم زدن آسايش عمومي را نتيجه انتشار اين كليپ‌ها دانست و به «اعتماد» گفت: «گرچه خيلي از سازندگان اين كليپ‌ها جواناني هستند كه سابقه ارتكاب به جرم ندارند و بيشتر براي سرگرمي اين كار را مي‌كنند اما اين اقدام باعث ايجاد رعب و وحشت در جامعه مي‌شود. پليس با اين مسائل برخورد مي‌كند و ما هشدار مي‌دهيم كه جوانان از انتشار اين كليپ‌ها خودداري كنند.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون