• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3450 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن

فرار يك ايراني از زندان فوق امنيتي در امريكا


حسين نيري 37 ساله نام يكي از سه متهمي است كه  چند روز پيش همراه با دو زنداني ديگر از زندان فوق امنيتي واقع در بخش اورنج ايالت كاليفرنيا    فرار كرد.
 او متهم شده كه در سال 2012 همراه سه نفر ديگر، صاحب يكي از مراكز توزيع قانوني ماري جوانا (مصارف پزشكي) را با هدف اخاذي ربوده و با شكنجه و قطع عضوي از بدن او مرتكب  اين جنايت شده است. به گفته مقامات امنيتي امريكا، نيري به همراه دو نفر ديگر قرباني را به منطقه‌اي كويري بردند و به خيال اينكه آن فرد پول خود را در آنجا پنهان كرده يكي از اعضاي بدن او را بريدند.  نيري پس از ارتكاب اين جرم از امريكا به ايران فرار كرد و چندين ماه اينجا بود. او مدتي بعد در نوامبر ۲۰۱۴ هنگامي كه در فرودگاه پراگ مشغول عوض كردن خط پروازي ايران به اسپانيا بود دستگير شد. او قرار بود براي ديدن خانواده‌اش به اسپانيا سفر كند. دومين زنداني اين فرار، جاناتان تيو ۲۰ ساله است كه از اكتبر سال ۲۰۱۳ به اتهام قتل، تلاش براي قتل و تيراندازي در منطقه‌اي مسكوني زنداني شده بود. گفته شده كه پرونده او در ارتباط با باندهاي تبهكار بوده است. يكي ديگر از سه زنداني كه موفق به فرار از اين زندان شده، بك دونگ ۴۳ ساله است كه از ماه گذشته به اتهام تلاش براي قتل، حمله مسلحانه و تيراندازي در اين زندان بود. به گفته يكي از مقامات زندان فوق امنيتي كاليفرنيا، اين نخستين بار ظرف دست‌كم ۲۰ سال اخير است كه زندانيان موفق مي‌شوند از اين زندان فرار كنند. پليس امريكا هنوز نتوانسته ردي از زندانيان پيدا كند. به گفته تلويزيون سي‌ان‌ان بيشتر رسانه‌هاي غربي فرار سه زنداني از يك زندان در منطقه « اورنج كانتي»  واقع در جنوب ايالت كاليفرنيا را با پررنگ كردن حضور يك ايراني در ميان آنها پوشش دادند. پليس مارشال و پليس فدرال امريكا ديگر نيروهاي امنيتي را براي پيدا كردن اين زندانيان همراهي مي‌كنند. فرار اين سه زنداني با نقشه قبلي انجام شده. نقشه‌اي كه شايد روزها و ماه‌ها براي آن برنامه‌ريزي شده است. اما مقامات زندان مي‌گويند: اين زندانيان آخرين بار ساعت ۵ صبح روز جمعه در جريان شمارش زندانيان ديده شدند اما در شمارش ساعت ۸ شب حضور نداشتند.
نحوه فرار اين زندانيان به اين ترتيب بوده كه آنها با بريدن نرده‌هاي فلزي زندان، خود را به تونلي رساندند و سپس با طناب از طبقه پنجم به پايين آمدند. به گفته يكي از مقامات، اين نخستين بار ظرف دست‌كم ۲۰ سال اخير است كه زندانيان موفق مي‌شوند از اين زندان فرار كنند. جف هالوك، يكي از مقامات اين زندان در كنفرانسي خبري گفته است كه نقشه فرار اين زندانيان به خوبي برنامه‌ريزي شده بود. «جف هالوك» كلانتر منطقه اورنج كانتي (محله‌اي كه غالب ساكنان آن ايراني تبار هستند) نيز در اين باره گفته است : اين سه زنداني آخرين بار در ساعت پنج صبح در داخل سلول خود سرشماري شده‌اند و حدود ساعت 9 شب‌جمعه (به وقت محلي) از سلول گريخته‌اند. در سلول‌هاي مجاور اين سه نفر نزديك به 60  زنداني ديگر نيز حضور داشته‌اند.  همچنين در اين زندان كه امنيتي‌ترين زندان ايالت كاليفرنيا محسوب مي‌شود 900 زنداني نگهداري مي‌شوند. به گفته آقاي هالوك، قبل از شمارش زندانيان در شب، شلوغي‌هايي در زندان انجام شد كه احتمالا بخشي از نقشه فرار اين گروه بوده است.  پليس جنوب كاليفرنيا براي دستگيري اين سه زنداني فراري بسيج شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون