• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3453 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

ايران، حريفي خطرناك در انتخابي المپيك

فدراسيون جهاني بسكتبال در گزارشي نوشت: يونان مقابل ايران و مكزيك، اميد نخست اول شدن در گروه است ولي دو تيم ايران و مكزيك نيز خطرناك هستند. تيم ملي بسكتبال ايران در مسابقات انتخابي المپيك 2016 ريو، روزهاي 13 و 14 تير ماه در شهر تورين به مصاف يونان و مكزيك مي‌رود. فدراسيون جهاني بسكتبال در گزارشي به وضعيت رقابت‌هاي انتخابي المپيك ريو اشاره كرده و در يك گزارش خاص، درباره مسابقات در ايتاليا كه تيم ملي ايران نيز در آن حضور دارد، نوشته‌ است. در اين گزارش آمده است: «يكي از ميدان‌هاي انتخابي المپيك در تورين ايتاليا آماده شده و شش تيم براي كسب سهيمه ريو به مصاف يكديگر مي‌روند. در اين قسمت از مسابقات انتخابي المپيك ايتاليا، يونان، مكزيك، ايران، تونس و كرواسي تيم‌هايي هستند كه در دو گروه برابر هم پيكار مي‌كنند. تنها يك تيم از اين كشورها مي‌تواند سهميه المپيك ريو را بگيرد. » در ادامه اين گزارش آمده است: «يونان، مكزيك و ايران در گروه A رقابت خواهند كرد كه دو تيم نخست، به جمع چهار تيم برتر اين منطقه صعود مي‌كنند و بايد با دو تيم نخست گروه B كه كشورهاي ايتاليا، تونس و كراوسي را در خود جاي داده‌ است، پيكار كنند. رقابت در مرحله نيمه‌نهايي نيز به اين شكل است كه تيم اول يك گروه با تيم دوم گروه ديگر رقابت مي‌كنند و دو برنده راهي فينال خواهند شد. با توجه به تجربه‌ها مي‌توان گفت در اين منطقه يونان نسبت به باقي تيم‌ها شرايط بهتري دارد. » در ادامه اين گزارش به بررسي  گروه ايران پرداخته شده است.
يونان| اين كشور تيم بسكتبال باتجربه‌اي دارد كه اتفاق‌هاي خوب و بدي را تجربه كرده‌ است. براي المپيك پكن آنها ميزبان مسابقات انتخابي بودند و بدون شكست توانستند سهميه حضور در المپيك 2008 را به دست بياورند. يونان براي المپيك لندن به مسابقات انتخابي در ونزوئلا سفر كرد و در مرحله يك چهارم پاياني برابر نيجريه باخت و حذف شد.  تيمي كه اكنون استعدادهاي زيادي در خود دارد.  
مكزيك| اين تيم اتفاق‌هاي بسيار بدي را تجربه كرده كه نمونه آن تعليق فدراسيون اين كشور بود كه اخيرا بر طرف شده‌ است. سرجيو والدلوميلوس، سرمربي اين تيم است كه بايد بازيكنانش را براي حضور در مسابقات انتخابي آماده كند. گوستاوو آيون، ارزشمندترين بازيكن رقابت‌هاي قهرماني امريكا در سال 2013 بهترين بازيكن و شناخته شده‌ترين بسكتباليست اين كشور است.
ايران| قهرمان آسيا در سال‌هاي 2007، 2009 و 2013 كه در المپيك پكن، جام جهاني 2010 و 2014 شركت كرده‌ است. بسكتبال ايران تركيبي از بازيكنان باتجربه و جوان است كه هركدام جزو بهترين‌ها هستند. اگر غول بسكتبال ايران يعني حامد حدادي در تركيب تيم باشد، مطمئنا شرايط اين تيم به طور كامل تغيير خواهد كرد. ايران همانند حدادي، در پست‌هاي ديگر خود نيز بازيكنان خوبي دارد. افرادي مثل مهدي كامراني و صمد نيكخواه‌بهرامي كه باتجربه هستند و به دنبال قهرماني و كسب موفقيت. ديرك باوئرمان آلماني كه با ايران به مقام سوم آسيا رسيد، هدايت بسكتباليست‌ها در اين مسابقات را برعهده خواهد داشت.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون