• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3453 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

خبر كوتاه

ادعاي عجيب خداداد: برانكو هم مثل خاكپور بود!
خداداد عزيزي، جدي‌ترين حامي مايلي‌كهن و خاكپور در بين پيشكسوتان ايراني است. خداداد از زمان حذف تيم اميد، بارها مصاحبه كرده تا به گفته خودش، از مربيان ايراني دفاع كند. او در آخرين مصاحبه‌اش براي دفاع از خاكپور، او را با برانكو مقايسه كرد. خداداد به تسنيم گفته: «هر وقت يك مربي ايراني نتيجه نمي‌گيرد انواع و اقسام ايرادها را از او مي‌گيريم. سوال من اين است كه بالاخره مربي ايراني بايد از كجا كارش را شروع كند و چه زماني بايد به مربيان خودمان ميدان بدهيم؟ همين برانكو ايوانكوويچ كه حالا در پرسپوليس خوب كار مي‌كند و من هم شاگردش بودم كجا مربيگري كرده بود كه در نهايت به تيم ملي رسيد؟ او دستيار بلاژويچ بود و سپس به تيم ملي آمد و بهترين نتايج را گرفت.» احتمالا خداداد، در جريان نيست برانكو قبل از حضور در ايران سرمربي سه تيم مختلف كرواسي و هانوفر آلمان بود!

كفاشيان در رسانه‌هاي عربي اعتراف مي‌كند
مهلت كوتاه AFC براي حل مشكل ايران و عربستان، فرصتي براي ايجاد هماهنگي بين دو فدراسيون است. در صورتي كه دو كشور نتوانند مشكلات‌شان را حل كنند بازي‌ها در زمين بي‌طرف برگزار خواهد شد. كفاشيان در گفت‌وگو با العربيه، تاييد كرده احتمال بازي تيم‌هاي ايراني و عربستاني در ورزشگاه بي‌طرف زياد است: «بازي ليگ قهرمانان آسيا اصلاح شد تا نمايندگان ايران و عربستان تا تاريخ 15 مارچ (25 اسفند) رودر روي هم قرار نگيرند. اما اگر در اين مدت مشكلات سياسي دو كشور مرتفع شود رقابت‌ها به شكل عادي خود بر مي‌گردد، در غير اين صورت يكي از كشورهاي امارات، عمان و قطر به عنوان كشوري بي‌طرف انتخاب خواهد شد تا بازي در آن كشور برگزار شود. آنچه را امروز باشگاه‌هاي عربستاني مي‌گويند مي‌فهمم، ما هميشه سعي كرديم بهترين ميزباني را براي آنها مهيا كنيم. ما خيلي خوشحال مي‌شويم كه ميزباني آنها را داشته باشيم زيرا امور مشتركي بسياري داريم از جمله اينكه ديانت ما اسلام است.» البته با مروري بر صحبت‌هاي رييس فدراسيون در رسانه‌هاي داخلي به خوبي مشخص مي‌شود كه در مصاحبه با رسانه‌هاي داخلي هيچ خبري از اين اعترافات تلخ نيست و او وعده مخالفت با تصميم كنفدراسيون فوتبال آسيا را مي‌دهد. البته اين تناقض در صحبت‌هاي مديران فدراسيون فوتبال هيچ‌وقت اتفاق تازه وعجيبي نيست.

كاشاني: هزينه‌هاي تيم اميد نبايد رسانه‌اي مي‌شد!
حبيب كاشاني، مدير فني تيم ملي اميد به شايعات درباره هزينه 5/5 ميلياردي تيم ملي اميد پاسخ داد. او در پاسخ به اين سوال و همچنين درباره حساب مشتركش با خاكپور كه پول‌ها به همان حساب مي‌رفت، توضيح داد: «گفتند ما 5/5 ميليارد هزينه كرده ايم، اين خيلي هزينه هنگفتي است. درباره حساب مشتركي كه گفتيد، به هر حال اسپانسر‌ها از جمله آقاي هدايتي 500 ميليون دادند، من بايد اين پول را در حساب خودم نگه مي‌داشتم؟ همه پول‌ها در حسابي رفت و به صورت مشخص هزينه شد. براي همين قطعا گزارش مالي ارايه خواهد شد تا همه بدانند. ولي يك آماري را ساعت 11:30 صبح روز بازي قطر دادند كه ما 5/5 ميليارد هزينه كرده ايم. من دوست داشتم دوستان آناليز مي‌دادند. مدارك هزينه‌ها دست من هست. گفتند كه كادر فني يك ميليارد و 600 ميليون پول گرفتند ولي اين هزينه براي آقاي نلو وينگادا و دستيارانش بوده است.» كاشاني در پايان تاكيد كرد: «بخشي از اين پول‌ها بابت ميزباني هزينه‌هاي تيم‌هاي نپال، عربستان و... بابت حضور در دور اول مقدماتي در تهران بود. ما بابت زمين دستگردي و آزادي اجاره داديم. من مي‌گويم وقتي تيم ملي در جبهه جنگ نماينده شماست نبايد بگوييد 5/5  ميليارد تومان هزينه كرده‌ايم.»

عجيب اما واقعي، تقدير ويژهAFC از صدا و سيماي ايران
شايد باورتان نشود اما كنفدراسيون فوتبال آسيا از صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران قدرداني رسمي كرده است. جلسه كميته اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا (AFC) پنجشنبه شب در هتل سنت رجيستر دوحه قطر برگزار شد. در اين جلسه رييس و اعضاي هيات اجرايي كنفدراسيون فوتبال آسيا و نمايندگان كشورهاي حاضر در ليگ قهرمانان آسيا حضور داشتند. در اين جلسه رخشان ايرماتوف، سامي جابر، پارك جي سونگ و بهترين داور زن آسيا با حضور در جايگاه به سخنراني پرداختند. سپس از صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از توسعه‌دهندگان فوتبال در آسيا تقدير و تشكر شد. همچنين شعار امسال فوتبال آسيا «يك آسيا، يك هدف» انتخاب شد. صبح جمعه هم جلسه‌اي براي بررسي مشكلات برگزاري ليگ‌ها در كشورهاي مختلف برگزار شد تا در اين جلسه در رابطه با اين موضوع بحث و تبادل نظر شود و به همين دليل مهدي تاج، رييس سازمان ليگ برتر هم به دوحه قطر رفته بود. درباره تقدير afc از صدا و سيما جمهوري اسلامي ايران اما يك نكته بسيار مهم ذهن اهالي فوتبال ايران را مشغول كرده است. همه مي‌دانند كه فدراسيون فوتبال و رسانه‌ ملي اين روزها رابطه حسنه‌اي با هم ندارند و حتي قرار است با دستور مجمع، فدراسيون از صدا و سيما شكايت كند. اتفاقي كه به ممنوع‌التصويري علي كفاشيان ختم شد. با اين حال معلوم نيست كفاشيان در جلسات afc چه گزارش‌هايي به مسوولان اين كنفدراسيون داده كه آنها را مجبور به قدرداني از عملكرد صدا و سيما كرده است!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون