• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3455 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ بهمن

تاكيد عارف بر حضور در انتخابات با امكانات حداقلي

در قاموس اصلاح‌طلبي قهر معنا ندارد

اميدواريم شوراي نگهبان تجديدنظر كند

 

رييس بنياد اميد ايرانيان با بيان اينكه اصلاح‌طلبان هزينه‌هاي زيادي براي نظام و اصلاح‌طلبي داده‌اند و به آن افتخار مي‌كنند، تاكيد كرد: اصلاح‌طلبان با حداقل امكانات و با جديت در رقابت انتخاباتي حاضر مي‌شوند تا بگويند در قاموس اصلاح‌طلبي قهر و كناره‌گيري وجود ندارد همان‌گونه كه در انتخابات 92 با وجود برخي محدوديت‌ها با صلابت ظاهر شديم و در نهايت به پيروزي دست يافتيم.
محمدرضا عارف در ديدار جمعي از نخبگان و شبستري‌هاي مقيم تهران با اشاره به سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران و گراميداشت شهداي انقلاب و دفاع مقدس، گفت: انقلاب اسلامي ايران حادثه بزرگي در تاريخ بود، انقلابي كه براي حاكميت اخلاق و اززش‌ها و اصالت دادن به راي و نظر مردم حادث شد و در اين بين نقش ماندگار رهبر فقيد انقلاب به عنوان معمار انقلاب نبايد هيچگاه فراموش شود.
وي با بيان اينكه اقشار مختلف مردم در پيروزي انقلاب اسلامي سهم بسزايي داشتند، يادآور شد: شناخت درست ماهيت انقلاب براي نسل سوم بسيار حياتي است. اگر نسل جديد شناخت درستي از ماهيت و اهداف انقلاب اسلامي نداشته باشد، اين خطر وجود دارد كه به خاطر برخي نارسايي‌ها و سوءعملكردها از انقلاب فاصله بگيرد. به همين دليل نسل اولي‌ها بايد در تبيين درست اهداف انقلاب اسلامي فعالانه‌تر ظاهر شوند.
وي با اشاره به سابقه اصلاح‌طلبان در انقلاب، تاكيد كرد: اگر بگويم اصلاح‌طلبان يكي از محورهاي اصلي انقلاب بودند و از پيروان راستين خط امام محسوب مي‌شدند و مي‌شوند، اغراق نكرده‌ام. هرچند بعدها تريبون‌ها در اختيار كساني قرار گرفت كه خود را انقلابي مي‌ناميدند و بعضا اصلاح‌طلبان را به ضديت با نظام متهم كردند اما مردم ما هوشيارند و مي‌دانند كه چه كساني در انقلاب سهم داشتند و تحت‌تاثير برخي القائات كذايي قرار نمي‌گيرند.
رييس بنياد اميد ايرانيان با تاكيد بر اينكه انتخابات فرصتي است براي جذب حداكثري، خاطرنشان كرد: اصلاح‌طلبان هزينه‌هاي زيادي براي نظام و اصلاح‌طلبي داده‌اند و به آن افتخار مي‌كنند. رقيب جريان اصلاحات تمام تلاش خود را طي ساليان اخير معطوف به فاصله انداختن بين اصلاح‌طلبان و نظام كرده است و انتخابات مجلس فرصتي است تا اين‌گونه ترفندها خنثي شود و اگر فاصله‌اي هم با بخشي از حاكميت ايجاد شده است، ترميم شود.
عارف تاكيد كرد: امكانات در اختيار رقيب است و اصلاح‌طلبان با حداقل امكانات و با جديت در رقابت انتخاباتي حاضر مي‌شوند تا بگويند در قاموس اصلاح‌طلبي قهر و كناره‌گيري وجود ندارد، همان‌گونه كه در انتخابات 92 با وجود برخي محدوديت‌ها باصلابت ظاهر شديم و در نهايت به پيروزي دست يافتيم.
رييس شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان با اشاره به رد صلاحيت‌هاي صورت گرفته توسط‌ هيات‌هاي نظارت، تصريح كرد: ما اگر چه به روند بررسي صلاحيت‌ها گلايه جدي داريم و در چارچوب قانون پيگيري‎هاي خود را براي احقاق حقوق رد صلاحيت‌شدگان شايسته و انقلابي انجام مي‌‌دهيم ولي در نهايت با تمكين به قانون در انتخابات مجلس حاضر مي‌شويم و اميدواريم شوراي محترم نگهبان با تجديدنظر در آراي هيات‌هاي نظارت در ايجاد فضايي بانشاط كه لازمه مشاركت حداكثري است، نقش اساسي داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون