• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3456 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن

طلا و ارز نفس تازه كردند

روند رو به افزايش قيمت‌ انواع طلا و سكه، در بازارهاي ايران و جهان كماكان بر بازار حاكم است. ديروز باز هم قيمت طلا و سكه روند افزايشي
نه چندان اندكي را به خود گرفت تا اميدواري‌هايي كه نسبت به كاهش قيمت طلا وجود داشته، بيش از پيش نقش بر آب شود. اين در حالي است كه بازار ارز در آرامشي نسبي قرار دارد و نرخ ارزهاي معتبر تغييرات اندكي دارند.
روز گذشته، در بازار طلاي تهران، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، با افزايش چهارهزار توماني روبه‌رو شد و قيمت آن به 953 هزار تومان رسيد. هر سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز در حالي با همان نرخ 953 هزار توماني خريد و فروش شد كه افزايش قيمت اين سكه در روز گذشته نسبت به يكشنبه، به 6 هزار تومان رسيد. همچنين هر قطعه نيم سكه و ربع سكه نيز به ترتيب 478 هزار تومان و 259 هزار تومان خريد و فروش شدند كه بر اين اساس
نيم سكه دو هزار تومان و ربع سكه هزار تومان افزايش قيمت را تجربه كرد. هر سكه يك گرمي نيز در حالي با نرخ 172 هزار تومان خريد و فروش شد كه در روز گذشته، افزايش قيمت هزار توماني را تجربه مي‌كرد.
همچنين در بازارهاي جهاني و در نخستين روز كاري بعد از تعطيلات يكشنبه، قيمت اونس جهاني طلا بعد از ماه‌ها به بيش از هزار و 120 دلار رسيد. اونس طلا در بازارهاي جهاني با افزايش پنج دلاري قيمت، با نرخ هزار و 123 دلار دست‌به‌دست شد تا بتواند به بيشترين قيمت خود در سه ماه گذشته دست يابد.
مظنه مثقال طلا نيز با قيمت 420 هزار و 500 تومان معامله شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 96 هزار و 980 تومان دست به دست شد. از سوي ديگر، صرافان بازار ارز، در حالي كماكان با ثبات نسبي قيمت دست و پنجه نرم مي‌كنند كه مشكل اصلي خود را نبود خريد و فروش و ركود در بازار مي‌دانند.
هر دلار امريكا روز گذشته با افزايش قيمت 11 توماني، با نرخ سه هزار و 636 تومان مبادله شد. همچنين هر يورو نيز دو تومان گران شد و به قيمت سه هزار و 962 تومان به فروش رسيد. هر پوند انگليس و درهم امارات پنج هزار و 200 تومان و 996 تومان دست به دست شد. هر لير تركيه نيز هزار و 253 تومان قيمت‌گذاري شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون