• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3456 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن

عدد نوشت

سود چاي خارجي در بازار ايران  

رييس سازمان چاي از سود 27 برابري چاي خارجي در بازار ايران نسبت به چاي توليد داخل خبر داد و گفت: وضعيت كنوني بازار نشان مي‌دهد كه چاي ايراني قدرت تبليغ ندارد، در حالي كه مسابقات و جايزه‌هايي كه توليد‌كنندگان خارجي براي تبليغ محصول‌شان پيش‌بيني مي‌كنند قابل مقايسه با كارخانه‌هاي داخلي نيست. محمد ولي روزبهان اظهار كرد: در سال جاري حدود 87 هزار تن برگ سبز چاي به ارزش 5/136 ميليارد تومان از چايكاران خريداري شده كه از نظر وزني 33 درصد رشد داشته است. وي افزود: با حدود 13 ميليارد توماني كه طي روزهاي اخير تامين شد و به تدريج به حساب چايكاران واريز مي‌شود، مجموع پرداختي سازمان چاي به حدود 124 ميليارد تومان مي‌رسد و مابقي مطالبات باقي‌مانده چايكاران نيز به زودي پرداخت مي‌شود.

واردات خودرو

براساس آمار رسمي از تجارت خارجي كشور در ۱۰ ماهه امسال ۳۶ هزار خودرو به كشور به مبلغ ۸۴۷ ميليون دلار وارد شده است. براساس گزارش گمرك ايران اين ميزان خودرو با رقمي بالغ بر 847 ميليون و 235 هزار و 243 دلار با ارزش ريالي 24 هزار و 736 ميليارد و 187 ميليون و 353 هزار و 767 ريال برآورد شده است.

خسارت پرداختي  شركت‌هاي اينترنتي
به مردم  

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از پرداخت خسارت موافقتنامه سطح خدمات (SLA) به مشتركان، از سوي اپراتورهاي ارايه‌دهنده اينترنت به صورت نقدي و حجمي خبر داد. علي‌اصغر عميديان با اشاره به اين موضوع گفت: با نظارت بر اجراي مصوبه 177 كميسيون درباره «ضوابط و چارچوب موافقتنامه‌هاي سطح خدمات (SLA) خدمات ارتباطات داده‌ها» از سوي رگولاتوري، در شش ماهه اول سال 94، حدود دو ميليارد ريال به‌صورت نقدي و هفت هزار و 409 گيگابايت به‌صورت حجمي از سوي اپراتورهاي PAP و Wimax در قالب SLA به مشتركان پرداخت شده است.

سهم ايران از سرمايه‌گذاري خارجي  

مشاور كانون صنايع غذايي با بيان اينكه سهم ايران از سرمايه‌گذاري خارجي 2/0 درصد از حجم كل دنياست، گفت: بايد از سرمايه‌گذار خارجي قانوني فارغ از داشتن هر مليتي حمايت كرد. علي شريعتي، درباره سرنوشت برخي توليدات صنايع غذايي كه امتيازشان دست سعودي‌هاست، اظهار كرد: ايران در حال حاضر از لحاظ سياسي و اقتصادي در شرايطي است كه نياز به سرمايه‌گذاري خارجي دارد و بايد اين زمينه را در داخل كشور ايجاد كند. وي با اشاره به حضور كالاي خارجي در ايران از دو طريق واردات محصول نهايي و سرمايه‌گذاري خارجي در كشور ادامه داد: در حال حاضر حجم سرمايه‌گذاري خارجي در دنيا بالغ بر 2000 ميليارد دلار است كه ايران از اين مقدار حدود 2/0 درصد سهم دارد و اين رقم بايد افزايش پيدا كند.

سهم برند‌هاي تقلبي پوشاك از بازار  

دبير انجمن صنايع نساجي كشور با بيان اينكه مناطق آزاد يكي از ورودي‌هاي كالاهاي قاچاق هستند كه ۲۰درصد از كل پوشاك قاچاق از اين مبادي وارد و مابقي از طريق نقاط گمركي وارد كشور مي‌شوند، گفت: ۹۰ درصد برندهايي كه مردم براي خريد آنها هجوم مي‌برند، تقلبي‌اند. محمدمهدي رييس‌زاده افزود: قاچاق يك مساله اقتصادي است و صرفه اقتصادي دارد و در اين زمينه چارچوب‌هاي سياستگذاري به درستي انجام شده است اما جنبه رسيدن به هدف درست نبوده است. بايد ديد ريشه حجم عظيم قاچاق در كشور كجاست و در اين زمينه اگر نگاهي كوتاه به آمار گمرك كشور خودمان و آمار گمرك كشورهاي ديگر داشته باشيم به عددي كاملا متفاوت مي‌رسيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون