• ۱۴۰۳ شنبه ۲۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3456 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن

متهم اصلي پرونده كليپ‌هاي تهديد آميز در فضاي مجازي دستگير شد

شاه مازندران سقوط كرد

اعتماد| «محمود» شرور معروف به شاه مازندران صبح روز دوشنبه دوازدهم بهمن ماه در مخفيگاهش دستگير شد. او و يك نفر از متهمان همدستش به نام «هاني» در ساعت سه صبح در يكي از روستاهاي نزديك شهرستان بابل و در يك عمليات ضربتي پليس دستگير شدند. محمود كه 15 سال سابقه كيفري و شرارت دارد در كليپ معروف تهديدآميز كه در استان مازندران منتشر شده بود به همراه مهران و ديگر همدستانش با هدف رجزخواني اقدام به ضرب و شتم مردي مي‌كردند. محمود بعد از انتشار اين كليپ به استان‌هاي تهران و البرز متواري شده بود. فرمانده انتظامي استان مازندران گفت: محمود در روز دوشنبه براي بازسازي صحنه جرم به منزلش در بابل منتقل مي‌شود و سپس در اختيار مقامات قضايي قرار مي‌گيرد.
دستگيري 8   متهم  
سردار جعفري نسب افزود: انتشار تصاوير و كليپ‌هايي از قدرت‌نمايي و رجزخواني عده‌اي شرور در شبكه‌هاي اجتماعي موجب خدشه‌دار شدن اذهان عمومي و ايجاد رعب و وحشت شهروندان شده بود. به اين ترتيب پيگيري اين موضوع به‌طور ويژه در دستور كار ماموران انتظامي استان قرار گرفت. او با اشاره به اينكه هشت نفر از متهمان هفته پيش دستگير شده بودند، افزود: در عمليات پليسي هفته گذشته، هشت نفر از عوامل انتشار اين تصاوير شناسايي و در عملياتي ضربتي دستگير شدند. اما متهم اصلي به نام محمود متواري شد. اين پنج متهم دستگير شده به نام‌هاي «م – ن»، «م – الف»، «ر- ب»، «س – ش» و «ه – م» در شهرهاي آمل، بابل، جويبار، نور و قائمشهر كه با رجزخواني در فضاي مجازي قصد گروكشي داشتند دستگير و به مراجع قضايي تحويل شدند. او افزود: از آنجايي كه تصاوير پخش شده در فضاي مجازي مرتبط با چند ماه گذشته بوده تمامي افرادي كه اقدام به اين اعمال مجرمانه كرده بودند، دستگير و تحويل
 مراجع قضايي شدند.
همچنين پيش از اين دادستان بابل درباره انتشار كليپ‌هاي مجرمانه و تصاوير محمود گفته بود كه او باعث ايجاد رعب و وحشت در منطقه شده، به همين دليل دستگاه قضا، برخورد بدون مسامحه‌‌ با او را در دستور كار قرار داده است. علي مرادي گفته بود: جرم اين مجرم خطرناك محاربه است. او به اتهام محاربه و فساد في‌الارض تحت تعقيب قضايي قرار داشت.
داستان فيلم‌ها چه بود؟
محمود چندي پيش با انتشار يك كيپ ويديويي در فضاي مجازي باعث ايجاد ترس و وحشت ميان مردم شده بود. در اين كليپ او با يك قمه مردي را مورد ضرب و شتم قرار مي‌دهد. علاوه بر اين در كليپ‌هاي ديگري نيز كه در سطح استان مازندران منتشر شده است افراد به زبان‌هاي محلي براي ديگران رجزخواني مي‌كنند. در هفته گذشته اين كليپ‌ها دست به دست در شبكه‌هاي مجازي چرخيد. تصاويري كه محمود و ديگر اشرار و خلافكاران منطقه براي قدرت‌نمايي و جلب‌توجه منتشر كرده بودند. البته در اين بين گروهي نيز به تقليد از اين افراد با شوخي و... اقدام به توليد كليپ‌هايي در سطح استان مازندران كردند كه آنها نيز به‌شدت از سوي مردم مورد توجه قرار گرفت و دست به دست شد و به ماجراي كليپ‌هاي اشرار دامن بيشتري زد.
شاه مازندران دستبند به دست
شايد همين موضوع باعث شد كه پليس خيلي زود نسبت به اين اتفاق واكنش تند نشان دهد. همچنين بعد از انتشار كليپ‌هاي شاه مازندران تعدادي از مجرمان سابقه‌دار هم با زبان محلي شروع به ساختن كليپ‌هايي كردند تا قدرت‌نمايي خود را در مقابل او نشان دهند. انگار هر كه در اين ويديوها خشونت بيشتري داشته باشد قوي‌تر است. در يكي از اين كليپ‌ها يك شرور ٢٧ ساله كه پيش از اين ٤٤ بار دستگير شده و آخرين بار، اواخر دي امسال در عمليات تعقيب و گريز پليس و با اصابت گلوله مجروح و بازداشت شده بود، اقدام به رجزخواني مي‌كند. حالا تصاوير دستگيري شاه مازندران در شبكه‌هاي مجازي و رسانه‌ها مي‌چرخد. او همان مردي است كه در كليپ براي همه خط و نشان مي‌كشيد، حالا آرام و دستبند به دست بي‌آنكه حتي نگاهي به دوربين‌ها كند مي‌رود تا پشت ميله‌هاي زندان در انتظار دادگاه باشد، دادگاهي كه به جرم محاربه در آن محاكمه خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون