• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3464 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ بهمن

بورس به كانال 77 هزار واحدي برگشت

گروه اقتصادي |هفته صعودي بورس تهران آخرين روز خود را با كاهش به پايان رساند. بورس تهران كه بعد از يك هفته صعودي به نظر مي‌رسيد با همان روال صعودي هفته خود را به پايان برساند اما تابلوي بورس تهران آخرين روز هفته گذشته را با افت كانال به پايان رساند تا با ثبت اين روال در آخرين روز هفته گذشته بورس تهران هفته متفاوتي را پشت سر بگذارد.
تابلوهاي بورس كه در روز سه‌شنبه گذشته ركوردشكني كرده بودند و در كانال 78 هزار واحدي قرار گرفته بودند آخرين روزكاري هفته گذشته را با كاهش 9/0درصدي به ثبت رساندند و به اين ترتيب بورس تهران هفته گذشته را با قرار گرفتن دركانال 77هزار واحدي به پايان رساند. گزارش از بوس شاخص كل را 77هزار و 497 واحدي شاخص قيمت (وزني - ارزشي) عدد 29 هزار و 738 و شاخص كلي از نظر وزني عدد 12هزار و 865 را نشان مي‌دهد.
هفته گذشته بورس تهران با قرار‌گيري در كانال 74 هزار واحدي آغاز كرد و با تداوم رشدش در روز يكشنبه به كانال 74 هزار و 500 واحدي رسيد. در روز دوشنبه اين روال با افزايش 500 واحدي به كانال 75 هزار واحدي رسيد و در نهايت روز سه شنبه بالاخره ركورد بورس شكشته شد و با قرار‌گيري در كانال 78 هزار واحدي ركورد بورس تهران را شكست و بعد از 27 ماه به كانال 78 هزار واحدي برگشت. اما با همه اميدها آخرين روز پيش از تعطيلات هفته گذشته بورس تهران با كاهش نزديك به 600 واحدي به كانال 77 هزار واحدي بازگشت. هرچند كه روال ثبت شده در تابلوي بورس به‌طور كلي هفته سبزپوشي را براي بورس تهران رقم زد اما در نهايت آخرين تابلوي بورس افت شاخص‌ها را ثبت كرد.
به هر جهت به نظر مي‌رسد با توجه به صحبت‌هاي عباس كبريايي‌زاده، رييس هيات‌مديره سازمان تامين اجتماعي كه از ورود شركت‌هاي جديد حوزه نفت‌وگاز به بازار سرمايه خبر داده بازار بورس در هفته جاري باز هم مثبت خواهد شد.
رييس هيات‌مديره سازمان تامين اجتماعي درباره بازدهي سرمايه‌گذاري اين سازمان و وضعيت شركت‌هاي زيرمجموعه گفت: بازدهي شستا كمتر از نرخ سود بانكي و كمي‌ بيشتر از بازار سرمايه است، شركت‌هاي جديد حوزه نفت را وارد بورس مي‌كنيم. وي با بيان اينكه برخي صنايع از جمله نفت و گاز، صنايع دارويي، پيش‌بيني مي‌شود نرخ بازده سرمايه دو حوزه كليدي اشاره شده بيشتر باشد، گفت: سال آينده قطعا بازده سرمايه اين دو بخش از نرخ سود بانكي بالاتر خواهد بود. ابتداي هفته جاري شركت كاسپين را وارد بورس كرديم، قطعا‌ در آينده شركت‌هاي نفتي ديگري وارد بازار سهام خواهيم كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون