• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3464 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ بهمن

بخشنامه اداره اماكن به كافي‌شاپ‌ها در خصوص روز ولنتاين

گل و شكلات و عروسك ممنوع

اعتماد| از نيمه‌هاي بهمن ماه فروشندگان دست به كار مي‌شوند تا با نزديك شدن به روز بيست و پنجم به ويترين مغازه‌هاي‌شان رنگ قرمز بزنند، عروسك‌ها و قلب‌هاي‌شان را رو كنند تا بخشي از جوانان ايراني را كه خوش دارند همراه با ساير كشورها روز «ولنتاين» را جشن بگيرند به سمت خود بكشند. هرقدر اين روز چهره رسمي‌تري در ميان جوانان به خود گرفت خبرهاي بيشتري هم از تلاش براي مقابله با آن كه از سوي نيروي انتظامي «فرهنگ منحط غرب» خوانده مي‌شود، به گوش مي‌رسد. امسال اين خبر در قالب «بخشنامه مهم اداره اماكن با موضوع مقابله با ترويج فرهنگ منحط غرب موسوم به روز والنتاين» روي سايت رسمي اتحاديه آبميوه بستني و كافي‌شاپ تهران قرار گرفت.
در اين بخشنامه آمده است: «واحد‌هاي صنفي به هيچ عنوان حق تبليغ و عرضه اجناس با نام و علايم والنتاين را ندارند و هيچ گونه تجمع دختران و پسران و اهداي نمادهايي چون عروسك و گل و شكلات و... نبايد در واحد صنفي به وجود بيايد در غير اين صورت عواقب ناشي از آن به عهده شخص و واحد صنفي است.» مشخص نيست كه ممانعت از برگزاري جشن‌هاي كوچك در كافي‌شاپ‌ها قرار است با سركشي ماموران اماكن همراه باشد يا نه، اما حالا كافي‌شاپ‌هايي كه همراه با ورود سايت‌هاي عرضه خدمات به همراه تخفيف، با شعارهايي مانند «مهماني به سبك رومئو و ژوليت در شب ولنتاين» «عكاسي در محل رايگان در روز ولنتاين با هماهنگي قبلي» تخفيف‌هاي ويژه خود را براي روز ولنتاين به مشتريان خود عرضه مي‌كردند بايد امسال با بخشنامه اداره اماكن هماهنگ شوند.
سال گذشته نيز بخشنامه ديگري در آستانه روز ولنتاين درخصوص ممنوعيت فروش اجناس با نمادهاي روز ولنتاين به نقل از نيروي انتظامي منتشر شد، تصويري از يك نامه منتسب به اداره پليس اماكن نيروي انتظامي تهران بزرگ در شبكه‌هاي اجتماعي كه در آن واحدهاي صنفي از فروش هرگونه كالا به رنگ قرمز يا دربردارنده جمله «I love you » در بيست و پنجم بهمن منع شده بودند، كمي بعد از انتشار تصوير، يك مقام آگاه در نيروي انتظامي تهران بزرگ به واحد مركزي خبر گفت: «ممنوعيت فروش كالاهايي كه دربردارنده تبليغ نمادهاي فرهنگ غربي باشد خط مشي عمومي نظارت بر فعاليت واحدهاي صنفي است و اين امر محدود به هيچ روز خاصي نيست.» امسال اما قرار گرفتن بخشنامه روي سايت رسمي اتحاديه آبميوه، بستني و كافي‌شاپ تهران حكايت از جدي‌ بودن قضيه دارد. پيشنهادهاي ويژه سايت‌هاي خريد آنلاين از ارايه خدمات زيبايي و كاشت ناخن ويژه ولنتاين گرفته تا فروش خرس‌هاي عروسكي، عطر و لباس همراه با تغيير تزيينات ويترين مغازه‌ها آخرين روزهاي بهمن ماه را باز به رنگ قرمز درآورده‌اند اما خبر كوتاه ممنوعيت برگزاري مراسم ولنتاين و قرار گرفتن نمادهايش در كافي‌شاپ‌ها، خيلي زود در كنار اخبار روز سايت‌هاي خبري داخلي و خارجي قرار گرفت. سايت‌هاي خارجي هم با عناويني همچون «عشق ممنوع» خبر از برخورد پليس ايران با نمادهاي ولنتاين داده‌اند، تيترها و خبرهايي كه از سال 2003 ميلادي تاكنون،
قدم به قدم شيوه برخورد و محدوديت‌هاي اعمال شده بر «روز عاشقان» را دنبال كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون