• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3464 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۴ بهمن

قاليباف در مراسم افتتاح ايستگاه ميرزاي شيرازي از آماده شدن گزارش حادثه حمله به كارواش گفت

در صورت اثبات بروز تخلف عوامل شهرداري، حتما برخورد مي‌كنم

فارس| شهردار تهران ضمن اشاره به اينكه دستفروشي در مترو خاص كشور ما نيست و جهاني است، گفت: هميشه با آغوش باز از هر انتقادي استقبال مي‌كنيم اما برخي با كار كردن شهرداري و حل مشكلات مردم مخالف هستند. محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در مراسم افتتاح ايستگاه ميرزاي شيرازي از خط 3 متروي تهران با اشاره به مشقات و سختي‌هاي ايجاد خطوط مترو و ايستگاه‌هاي آن گفت: زماني كه خواستيم خط 3 مترو را احداث كنيم كمتر كسي فكر مي‌كرد كه بتوانيم در اين مسير موفق شويم چرا كه براي ساخت خطوط مترو و ايستگاه‌هاي آن مشكلاتي را داشته‌ايم. وي با بيان اينكه در حال حاضر نيز خط 7 مترو كه با خط 3 تقاطع دارد در محله قيام و مولوي در دست احداث است، گفت: با توجه به مشكلاتي كه در اين مسير با آنها روبه‌رو هستيم، پيشرفت ما سانتي‌متري است.
شهردار تهران در ادامه با اشاره به اينكه توسعه مترو يكي از شاخصه‌هاي ارتقاي كيفيت زندگي مردم در بعد مادي و معنوي است، گفت: توسعه مترو همراه با عدالت اجتماعي و عدالت توزيعي و عدالت جغرافيايي است و مردم با نازل‌ترين قيمت ممكن از تسهيلات مترو استفاده مي‌كنند. وي اضافه كرد: از طرفي ديگر توسعه خطوط مترو موثر در كاهش ترافيك، كاهش آلودگي هوا و هزينه‌هاي زندگي شهروندان است و در واقع كمك به اقتصاد ملي مي‌كند. قاليباف اظهار اميدواري كرد: با توجه به جلسات برگزار شده با مسوولان دولتي و وزارت نفت، دولت يازدهم به تعهدات خود در خصوص تامين هزينه‌هاي خطوط مترو كمك كند. وي با اشاره به اينكه تا پايان سال جابه‌جايي مسافر در ايستگاه‌هاي مترو به مرز 4 ميليون سفر خواهد رسيد، تاكيد كرد: در صورتي كه دولت واگن‌هاي مورد نياز ما را تامين كند ظرفيت جابه‌جايي در مترو به دو برابر خواهد رسيد كه قطعا اين كار در كاهش آلودگي هوا موثر خواهد بود و مصداق اقتصاد مقاومتي است.
وي با اشاره به جمع‌آوري دستفروشان در سطح شهر گفت: دستفروشي در مترو تنها در ايران نيست و جهاني است به‌طوري كه از نيويورك، مسكو، توكيو و لندن در شهرهايي كه 10 الي 100 سال مترو دارند دستفروشي وجود دارد اما شهرداري اقدامات گسترده‌اي را براي جمع‌آوري و ساماندهي دستفروشان در معابر انجام داده است كه اين كار با يك پشتوانه علمي و استفاده از نظرات مديريت شهري و پليس صورت گرفته است.
وي گفت: در حالي شهرداري تهران اقدامات گسترده‌اي را براي جمع‌آوري و ساماندهي دستفروشان انجام داده است كه برخي رسانه‌ها كه در گذشته معتقد بودند كه نبايد دستفروشي در تهران باشد، حالا نسبت به شهرداري اعتراض داشته و كار آنها را مناسب نمي‌دانند.
قاليباف ادامه داد: وقتي دستفروشاني در مسير غيرقانوني فعاليت كرده و مزاحمت‌هاي بسيار بدي را درست مي‌كنند، حالا شهرداري آنها را سازماندهي كرده و براي آنها مكان‌هايي را در نظر گرفته تا هركسي تحت عنوان دستفروش كار خلاف عفت عمومي، موادمخدر، مزاحمت نواميس و... انجام ندهد، اما باز هم برخي معترضند و گويا ظاهرا عده‌اي با كار كردن و حل مشكل مخالفند چراكه هركاري كه مي‌كنيم حرفي مي‌زنند اما مطمئن هستيم مردم فكورتر، دقيق‌تر و... هستند تا حرف‌هاي نسنجيده برخي كه برخاسته از مسائل سياست‌زدگي است و آبشخوري غير از مصلحت دارد را قبول كنند.
شهردار تهران ادامه داد: درحالي دستفروشان در خيابان 15 خرداد در گذشته حضور داشتند كه بيش از يك ميليون و 500 هزار نفر از زنان و بچه‌هاي ما در اين محل تردد مي‌كردند و اين دستفروشان مزاحمت‌هايي را براي آنها ايجاد مي‌كردند كه با يك برنامه‌ريزي دقيق آنها جمع‌آوري و ساماندهي شده‌اند و در واقع مكان مناسبي براي آنها تهيه شده است.
شهردار تهران ادامه داد: اكنون به ما انتقاد مي‌كنند آن دختر دستفروشي كه بساط او را جمع كرده‌ايد دچار معضلات اجتماعي خواهد شد و آسيب خواهد ديد. ما همه اينها را مي‌دانيم اما وظيفه ما انضباط شهري و ساماندهي شهر است.
وي گفت: حتي وقتي براي دستفروشان جايگاه ويژه تهيه كرده‌ايم انتقاد مي‌كنند كه چرا ساماندهي مي‌كنيد. قاليباف تصريح كرد: ظاهرا يك عده همه جوره با كار ما مخالف هستند و با كار شهرداري به هر نحوي كه باشد مشكل دارند. مسائل سياسي و سياست‌زدگي آبشخور اين رسانه‌ها است كه غير از مصلحت جامعه است. در كناراين سخنراني، محمدباقر قاليباف همچنين در حاشيه مراسم افتتاح ايستگاه ميرزاي شيرازي (از خط 3 متروي تهران) در جمع خبرنگاران، گفت: بر اساس قولي كه داده بوديم هر ماه يك ايستگاه افتتاح خواهيم كرد و امروز نيز ايستگاه ميرزاي شيرازي در خط 3 مترو، به بهره‌برداري رسيد.
وي تصريح كرد: ان‌شاءالله در اسفندماه و با وصل شدن متروي تهران به ‌صورت خاص و ويژه به فرودگاه مهرآباد، خدمات بهتري به شهروندان ارايه خواهد شد، ضمن اينكه ميزان سفر در اين بخش به 60 الي 70 هزار سفر در روز خواهد رسيد. شهردار تهران با اشاره به اينكه همچنان اولويت ما در مجموعه مديريت شهري مترو خواهد بود، تصريح كرد: هدف ما رسيدن به 230 كيلومتر خط مترو است و ان‌شاءالله خط 7 مترو نيز سال آينده جزو اولويت‌هاي ما خواهد بود.
وي در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه آيا كاهش بودجه شهرداري تهران در سال آينده براي اين مجموعه مشكل‌ ساز خواهد بود يا خير، بيان كرد: به‌ هرحال ما پيشنهادي براي بودجه سال آينده به شورا داده‌ بوديم كه عزيزان ما در شورا حدود هزارميليارد تومان آن را كاهش دادند كه البته رديف‌ها تغيير پيدا نكرده است، بلكه حجم هزينه‌ها در رديف‌ها كاهش پيدا كرده است.
وي تصريح كرد: ما نگران اين موضوع نيستيم و طبيعتا اگر درآمد ما بيشتر از بودجه تصويب‌ شده باشد، مي‌توانيم آن را با متمم حل كنيم. شهردار تهران همچنين درباره درگيري بين ماموران شهرداري منطقه دو و كاركنان كارواش سعادت‌آباد گفت: اين زمين متعلق به سازماني بوده كه برخي‌ها ادعا داشتند كه اين زمين وقف شده است كه بعد معلوم شد كه اين زمين وقف نبوده و درواقع واگذار به شهرداري شده است، ضمن اينكه پهنه آن مشخص است و در ملكيت شهرداري بوده و شهرداري اين زمين را بر اساس مجوزهاي قانوني به كس ديگري واگذار كرده است كه اسناد، مدارك و مستندات آن موجود است.
قاليباف در تشريح اتفاقات رخ داده در كارواش سعادت‌آباد تصريح كرد: ماموران اجرايي شهرداري منطقه دو قبل از اين حادثه (چهارشنبه) دو روز قبل از درگيري موردنظر براي اجراي حكم به كارواش اشاره‌شده مي‌روند كه متصرفين غيرقانوني اين ملك، ماموران شهرداري را كتك زده و آنها را بيرون مي‌كنند.
شهردار تهران با تاكيدبراينكه قبلا هم چند بار به متصرفين غيرقانوني اين ملك اخطارهايي داده شده بود، تاكيد كرد: در شب درگيري ماموران اجرايي شهرداري براي اجراي حكم به محل مراجعه و مورد ضرب و شتم پرسنل كارواش قرار مي‌گيرند و حتي خودروها و جرثقيل آنها را مي‌شكنند كه متاسفانه در هيچ يك از گزارشات به اين موضوع اشاره نشده است. قاليباف ادامه داد: با اين وجود ماموران اجرايي شهرداري منطقه دو، براي اجراي حكم دو شب بعد از اين حادثه مجددا به كارواش مراجعه مي‌كنند، اما ازآنجايي كه احتمال درگيري وجود داشته، ماموران با يك حالت تهاجمي وارد كارواش مي‌شوند. البته بنده معتقدم كه افراد اجرايي شهرداري منطقه دو در اينكه تهاجمي رفته‌اند، كار خطايي مرتكب شده‌اند و نبايد اين كار را مي‌كردند، چرا كه مي‌توانستند با دقت بيشتري اين كار را پيگيري كنند. وي تاكيد كرد: بنده هم بازرسي شهرداري را مسوول كردم تا اين گزارش را تهيه و آماده كنند كه البته اين گزارش به دفتر بنده ارسال شده است و به‌زودي تصميم‌گيري خواهم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون