• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3467 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۷ بهمن

محسن اسماعيلي در نطق انتخاباتي تلويزيوني:

آمده‌ام تا ظرفيتي ديگر از قانون اساسي را فعال كنم

گروه سياسي|تنها كانديداي غيرمعمم تاييد صلاحيت شده انتخابات مجلس خبرگان رهبري از دغدغه‌هايش براي كشور مي‌گويد. دغدغه‌هايي كه نطق تلويزيوني او را از ساير كانديداهاي انتخابات متفاوت مي‌كند. از «طلاق» و «بيكاري» مي‌گويد و تاكيد مي‌كند كه هرچند مجلس خبرگان رهبري مسووليت مستقيمي در برابر اين معضلات اجتماعي ندارد اما نمي‌توان در برابر آن بي‌تفاوت بود. محسن اسماعيلي از انگيزه‌هاي ورودش به عرصه انتخابات خبرگان هم گفت. تاكيد كرد كه آمده است تا يكسري مسائل را ثابت كند. وي گفت: «‌كساني خيال مي‌كردند و دشمناني هم تبليغ سوءمي‌كردند كه اين مجلس، فقط مجلس روحانيون و معممين است. آمده‌ام تا ثابت كنم كه آنچه براي نظام و مردم ما مهم و ملاك است، دانش است نه پوشش.» محسن اسماعيلي كانديداي انتخابات مجلس خبرگان رهبري در نطق تلويزيوني خود گفت: رهبري، ستون اصلي خيمه اين نظام مقدس است كه نه تنها سرنوشت دنيا، كه سرنوشت ديني ما را نيز عميقا تحت تاثير خود قرار مي‌دهد. عمر 37 ساله و پربركت جمهوري اسلامي ايران به همه ما ثابت كرد كه داشتن رهبري حكيم و مقتدر تا چه اندازه مهم و موثر است. اميدواريم كه هيچگاه نياز نشود، اما اگر خبرگان، به تعبير متخصصان دانش مديريت، كارآمد و اثربخش باشند، مانند گذشته به هنگام ضرورت تصميمي مي‌گيرند كه هرچه زمان مي‌گذرد، دوست و دشمن به درستي آن بيشتر اذعان مي‌كنند و رهبري انتخاب مي‌كنند كه مظهر انسجام و اقتدار ملي مي‌شود. وي ادامه داد: اين، فقط يكي از وظايف مهم مجلس خبرگان است كه البته به تنهايي براي درك اهميت آن كافي است. رهبري متعلق به آحاد مردم است. خبرگان رهبري هم بايد به سهم و اندازه خود، شبيه رهبر شوند. مجلس خبرگان بايد مجمع نخبگان باشد؛ نخبگاني كه نه تعلقي به اين داشته باشند و نه تعهدي به آن. سابقه آنها نشان داده باشد كه جز به مصالح ديني و منافع ملي نمي‌انديشند و بزرگ‌تر از آنند كه در حصار تنگ گروه‌بازي‌ها   بگنجند.
اسماعيلي در ادامه يادآور شد: خبرگان امت بايد دانش ديني داشته باشند، اما همان‌گونه كه امام عزيز رضوان‌الله عليه فرمود: اجتهاد مصطلح و مرسوم در حوزه‌هاي علميه شرط لازم براي ايفاي اين نقش است؛ نه شرط كافي. آن بزرگوار به حفظ فقه جواهري تاكيد داشت، اما مي‌فرمود: اجتهاد مصطلح در حوزه‌ها كافي نيست. بلكه يك فرد اگر اعلم در علوم معهود حوزه‌ها هم باشد ولي نتواند مصلحت جامعه را تشخيص دهد يا نتواند افراد صالح و مفيد را از افراد ناصالح تشخيص دهد و به‌طور كلي در زمينه اجتماعي و سياسي فاقد بينش صحيح و قدرت تصميم‌گيري باشد، اين فرد در مسائل اجتماعي و حكومتي مجتهد نيست و نمي‌تواند زمام جامعه را به دست گيرد. (صحيفه امام، ج21، ص177) .
عضو فقهاي شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: پس تنها مجتهدي مي‌تواند در زمره خبرگان ملت قرار گيرد كه علاوه بر برخورداري از قدرت فقاهت پويا و رهگشا، به دنياي امروز و پيچيدگي‌هاي آن نيز آشنا باشد، تحولات پر شتاب آن را بشناسد و مشكلات جامعه را با تمام وجود لمس كرده و بتواند براي آنها راه‌حلي ارايه دهد. اسماعيلي در مورد دلايل ورودش به عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبري نيز گفت: دليل ورود من به اين عرصه نيز همين است. شايد كساني خيال مي‌كردند و دشمناني هم تبليغ سوء مي‌كردند كه اين مجلس، فقط مجلس روحانيون و معممين است. آمده‌ام تا ثابت كنم كه آنچه براي نظام و مردم ما مهم و ملاك است، دانش است نه پوشش. آمده‌ام تا ظرفيتي ديگر از قانون اساسي را فعال كنم و به كمك راي شما، راهي نو و ان‌شاءالله ماندگار را بگشايم. من در روز‌هاي خون و شهادت توفيق آن را داشتم تا در واحد مهندسي- رزمي و تخريب، هستي خود را براي دفاع از امنيت اين مردم بزرگ، تماميت و استقلال اين كشور عزيز و براي اعتلاي كلمه‌الله در طبق اخلاص بگذارم. وي ادامه داد: تخريبچي‌ها هميشه پيش از ديگران به استقبال خطر مي‌رفتند، وارد ميدان مين مي‌شدند و معبري جديد و امن باز مي‌كردند تا ديگران به سلامت از آن راه به مقصد برسند. با همان روحيه و اميد، امروز مي‌خواهم وارد ميدان مين، اما از نوع ديگري شوم و به فضل خدا و با پشتيباني شما معبري نو براي كساني بگشايم كه حتما بهتر و كارآمدتر از من هستند، اما به هر دليل تاكنون نخواسته‌اند كه وارد اين عرصه شوند.
اسماعيلي تصريح كرد: . درست است كه مجلس خبرگان مسووليت مستقيمي در برابر بيكاري ندارد، ميزان اعتياد و نرخ تورم به عهده آنان نيست، وشايد كسي راجع به مشكلات كوچك و بزرگي كه همه ما مي‌دانيم، از آنان سوال نكند. اما همه ما پيرو شريعتي هستيم كه همگان را مسوول و پاسخگو مي‌شناسد؛ كلكم راع و كلكم مسوول عن رعيته. آمار رسمي نشان مي‌ دهد كه در هر سه دقيقه يك طلاق در كشور ثبت مي‌شود و اين غير از متاركه و جدايي‌هايي است كه ثبت نمي‌شود و اين غير از پايين آمدن ميزان ازدواج و رواج جشن طلاق و ديگر آسيب‌هاي اجتماعي است كه جهان امروز و كشور عزيز ما را تهديد مي‌كند. كانديداي انتخابات مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: آيا ما مي‌توانيم خود را در برابر اين واقعيت‌ها فاقد مسووليت اجتماعي و تاريخي بدانيم؟! معتقدم هر كس بايد از تمام توانايي‌هاي خويش براي كمك به حل مشكلات مردم و نظام بهره بگيرد و با كنار نهادن تعلقات و علايق شخصي و گروهي به ايراني اسلامي و پيشرفته بينديشد و براي دفاع از حقوق شهروندان از همه‌چيز خودمايه بگذارد و البته لايكلف‌الله نفسا الا وسعها. ضمن آنكه حقوق در كنار تكاليف معنا و مفهوم پيدا مي‌كند. اين نكته را هم بيفزايم كه ورود من در اين مسيري كه تاكنون نارفته باقي مانده است، تنها به اتكاي شناختي است كه مردم از من دارند، و اعتمادي كه من به مردم و تشخيص درست آنان دارم. رهبر بزرگوارمان اخيرا فرمودند كه تهيه‌كنندگان ليست‌هاي انتخاباتي رفيق بازي و گروه‌گرايي را كنار بگذارند و تنها به معرفي شايسته ترها بپردازند.
وي افزود: برخي گروه‌ها از روي حسن ظن مرا نيز شايسته ديده‌اند و گاهي با وجود تفاوت ديدگاه‌ها، نام مرا نيز با لطف و كرامت در فهرست نامزدهاي مورد حمايت خويش قرار داده‌اند. اين، خود گامي به جلو و مصداقي از توسعه سياسي است كه اينك شاهد آنيم. صميمانه سپاسگزار تمام گروه‌هايي هستم كه از من اعلام حمايت كرده اند، اما به كسي جز خدا و خلق خدا متعهد نيستم. فرزند و خادم ملت و همكار و همراه ديگر خادمان مردم بوده و خواهم بود. نيامده‌ام كه كسي را نفي كنم و به مدد الهي و براساس آموزش‌هايي كه ديده ام، خصوصا بنابر آنچه از استاد بزرگ خود، مرحوم آيت‌الله حاج آقا مجتبي تهراني اعلي‌الله مقامه آموخته‌ام، ان شاء‌الله از مرز ادب و اخلاق پا فراتر نخواهم گذاشت. با شعار از جهاد تا اجتهاد آمده‌ام و در آرزوي بهروزي و دينداري و امنيت اين ملت، شهادتي چنان ميانه ميدانم آرزوست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون