• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3468 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۸ بهمن

خبر كوتاه

صادق خرازي: انتخابات برآيند اراده ملت است
رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان گفت: مردم با حضور حداكثري در انتخابات ثابت مي‌كنند كه نتيجه انتخابات برآيند راي و اراده مردم است. به گزارش ايرنا، سيدمحمدصادق خرازي در نشستي با عنوان اخلاق سياسي انتخابات در دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهركرد با دعوت مردم به حضورحداكثري در انتخابات افزود: اين دوره از انتخابات از حساسيت بالايي برخوردار است و همه بايد تلاش كنند تا حضور حداكثري مردم در اين انتخابات محقق شود. خرازي، برگزاري انتخاباتي باشكوه را از مهم‌ترين مولفه‌هاي تقويت امنيت ملي دانست و گفت: قهربا انتخابات در هر شرايطي اشتباه است بلكه بايد با احساس مسووليت نسبت به نسل‌هاي آينده با يك انتخاب آگاهانه ريشه‌هاي دينداري مردم را زنده كرد. خرازي بيان كرد: بايد مجلسي شكل گيرد كه ايمان مردم را تقويت كند نه اينكه وزير امور خارجه كشور را تهديد كند. رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان اظهار كرد: آموزه‌هاي اخلاقي دين اسلام در برخي رفتارها و تصميمات سياسي كشور تجلي ندارد و ضروري است با ايجاد تحول از طريق حضور در پاي صندوق‌هاي راي، عقلانيت و اخلاق را در جامعه حاكم كرد. خرازي ادامه داد: اخلاق سياسي زماني در جامعه متجلي مي‌شود كه مردم با شناخت دقيق به كساني راي دهند كه دغدغه اعتلاي ملت ايران را داشته باشند. خرازي، حضور آگاهانه مردم در انتخابات را منشأ تحولات خوبي در كشور دانست و گفت: حضور آگاهانه نسل فهيم و پرسشگر جامعه در انتخابات مي‌تواند يك كشور قدرتمند بسازد و منجر به ثبات و امنيت بيشتر ايران در منطقه شود.

حدادعادل: اصولگراياني كه در فهرست نيستند
 براي خدا انصراف دهند
سخنگوي شوراي ائتلاف اصولگرايان گفت: آن اصولگراياني كه در فهرست قرار نگرفتند براي خدا بهتر است انصراف دهند، آنها نبايد بي‌جهت راي بشكنند كه بعدا پشيمان بشوند. به گزارش نسيم‌آنلاين، حداد عادل همچنين درباره لزوم انصراف نامزدهايي كه در ليست اصولگرايان قرار ندارند و ليست جداگانه‌اي خواهند داد، گفت: بنده فكر مي‌كنم همان طور كه نامزدهايي كه در ليست ائتلاف قرار گرفتند، تكليف دارند بمانند، آن اصولگراياني كه در فهرست قرار نگرفتند نيز براي خدا بهتر است انصراف دهند.  سخنگوي شوراي ائتلاف اصولگرايان با بيان اينكه اگر آنها انصراف ندهند نه خودشان موفق مي‌شوند و نه كساني كه در فهرست قرار گرفته‌اند، تصريح كرد: مجلس تنها جاي خدمت به انقلاب نيست و اگر كسي به هر دليلي از جمله محدود بودن ظرفيت اسمش در فهرست قرار ندارد، مي‌تواند در جاهاي ديگر به انقلاب خدمت كند. وي همچنين از برگزاري همايش اصلي ائتلاف اصولگرايان در روز سه‌شنبه 4 اسفندماه خبر داد و تاكيد كرد: افرادي كه در فهرست نيستند نبايد بي‌جهت راي بشكنند كه بعدا پشيمان بشوند.

حمايت يك تشكل اصولگرا از ليست آيت‌الله هاشمي در انتخابات خبرگان
 ابوالقاسم رئوفيان، دبيركل حزب اسلامي ايران زمين كه در ماجراي رد صلاحيت‌ها به عنوان يك اصولگرا رد صلاحيت شده در جديد‌ترين اظهارات خود اعلام كرد كه تشكل سياسي‌اش از ليست مورد حمايت آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در انتخابات خبرگان حمايت خواهد كرد. ابوالقاسم رئوفيان در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينكه اين حزب در انتخابات پنجمين دوره خبرگان رهبري از ليست آيت‌الله هاشمي رفسنجاني حمايت خواهد كرد، گفت: آنچه مسلم شده، اين است كه ما از ليست آيت‌الله هاشمي كه هم جامعيت دارد و هم با ليست جامعه روحانيت داراي اشتراكاتي است، حمايت كرده و در اين خصوص تبليغاتي را نيز صورت خواهيم داد. رئوفيان با اشاره به ليست منتشرشده از سوي شوراي ائتلاف اصولگرايان براي دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي، اين فهرست را تامين كننده شاخصه‌هاي مدنظر تشكل متبوع خود ندانست و اظهار كرد: به دليل آنكه به اعتقاد ما، فهرست نهايي شوراي ائتلاف شاخصه‌هاي لازم را رعايت نكرده و به الزماتي كه از ابتدا بايد به آن توجه مي‌شد، توجه چنداني نشان نداده است، ما نمي‌توانيم حمايت قاطع خود را از آن اعلام كنيم. دبيركل حزب اسلامي ايران زمين افزود: از ميان 30 نفري كه در فهرست شوراي ائتلاف قرار دارند، تنها به تعداد انگشتان يك دست، مورد حمايت ما قرار دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها