• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3471 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲ اسفند

امروز ساعت 17:30 فينال فوتسال جام ملت‌هاي آسيا

فـرار بـزرگ

  رضا سالار  / فوتسال، نخستين رشته‌اي بود كه در جهان براي ايران اسم و رسمي پيدا كرد. اگر‌چه نخستين تيم ملي فوتسال ايران كه در جهان قد بلند كرده بود بيشتر از اهالي فوتبال بود، اما در سال‌هاي گذشته، پا‌برهنه‌هاي كوچه‌ها و توپ پلاستيكي دو‌لايه و گل كوچيك، فوتسال را ملجا خود دانستند و به سالن‌ها پناه آورند. فوتسال هر‌چه پيش رفت، جذابيتش بيشتر شد و سالن‌ها پر از علاقه‌منداني شد كه اين رشته جذاب را جدي پيگيري كردند. اما در اين سال‌هاي اخير، حواشي ميداني فوتسال و نبرد‌هاي مديريتي آن، باعث شد كه اين رشته جذاب از واليبال و بسكتبال عقب بماند؛ رشته‌اي كه از نظر جذابيت مي‌تواند از هر‌دوي اين رشته‌ها پيشي بگيرد كه حواشي و جنگ‌هاي پنهاني قدرت، مانع شد. اگر‌چه شكست‌هاي تيم ملي در فينال‌هاي دو دوره گذشته مي‌تواند يكي از دلايل افت علاقه عمومي به اين رشته باشد، اما نبود پخش تلويزيوني را هم مي‌توان از مهم‌ترين دلايل دانست. اما اين‌بار و در اين دوره از جام ملت‌هاي آسيا، فوتسالي‌ها توانستند اعتبار خود را دوباره جمع كنند. ديدارهاي جذاب و ديدني كه با پخش تلويزيوني همراه شد و از آن طرف، افت فوتبال، واليبال و بسكتبال، مي‌تواند فرار بزرگ فوتسالي‌ها را منجر شود، ورزشي كه در لحظه رخ مي‌دهد و در تمام طول بازي، هيجان در اوج است. تيم ملي در ازبكستان توانست بهترين ديدارهاي چند سال اخير خود را به نمايش بگذارد و يكي از پر‌ستاره‌ترين دوران فوتسال را به ارمغان بياورد. حركات تكنيكي و البته تيمي ايران، علاقه‌مندان را از تماشاي ورزشي جذاب سيراب كرده و حالا در كوچه و بازار از هنر حسين طيبي و اصغرحسن‌زاده صحبت است. مردم نگران سلامتي محمد كشاورز هستند و پاس‌هاي تو در قدرت بهادري و فرهاد توكلي را پيگيري مي‌كنند. صعود مقتدرانه به فينال جام ملت‌ها، توانست عطش تماشاي فينال را در مردم زنده كند و امروز همه مردم منتظر ديدار فينال بين ايران و ازبكستان هستند. ديداري كه مي‌تواند باني آشتي دوباره مردم و سالن‌هاي فوتسال در ليگ آينده باشد. ليگي كه از چشم‌ها دور است و برخي حياط خلوت خود را در اين رشته پيدا كرده‌اند.
اگر ديدارهاي ليگ آينده هم از نعمت پخش تلويزيوني برخوردار باشد، آن وقت مي‌توان به يك رشته تيمي ديگر كه مي‌تواند ايران را در كنار نام‌هاي معتبر جهان قرار دهد، اميدوار بود. هيچ رشته تيمي در ايران تا رتبه ششم در جدول تيم‌هاي ملي صعود نكرده و سال‌هاست كه فوتسال در بين 10 تيم برتر جهان جا خوش كرده. هيچ كدام از ليگ‌هاي ورزشي ايران در بين ليگ‌هاي معتبر جهاني نيست كه همين ليگ كج‌دارومريز ايران جزو ليگ‌هاي معتبر است. در اين سال‌ها، واليبال و بسكتبال بخش اعظمي از مردم را به خود جذب كرده كه اتفاق بسيار خوبي است. حالا ستاره‌هاي اين رشته‌ها بيشترين فالوئر‌ها را دارند و سلبريتي جوانان هستند. فوتسال هم اين قابليت را دارد كه ستاره‌هايش بر صفحه اول روزنامه‌ها بيايند. ديدار فينال جام ملت‌هاي آسيا، مي‌تواند فرار بزرگ فوتسالي‌ها باشد به سمت محبوبيت همگاني. اين فرصت نبايد از دست برود.
    
سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارشي از ديدار تيم‌هاي ايران و ويتنام نوشت: فوتسال ايران به‌دنبال يازدهمين قهرماني در آسيا است. محمد ناظم‌الشريعه، سرمربي تيم ايران خشنودي كامل خود را از تيم فاتح ايران بعد از پيروزي مقابل ويتنام در مرحله نيمه‌نهايي رقابت‌هاي قهرماني فوتسال آسيا ابراز كرد. تيم ايران روز جمعه با نتيجه 13 بر يك ويتنام را در هم كوبيد. قهرمان 10 دوره رقابت‌هاي قهرماني فوتسال آسيا فردا يكشنبه در مرحله فينال به مصاف ازبكستان ميزبان رقابت‌ها مي‌رود. تيم ايران در پنج بازي خود در جريان صعود به فينال اين رقابت‌ها 46 گل به ثمر رساند و حال مطمئن از اينكه بخت مسلم پيروزي است به مصاف تيم ميزبان مي‌رود. ناظم‌الشريعه گفت: ما از اين تورنمنت كاملا راضي هستيم، چرا كه آنچه را پيش‌بيني مي‌كرديم به آن رسيديم. وي افزود: در تيم بازيكنان باتجربه و جوان داريم. تركيب اين دو گروه براي پيشرفت تيم مهم است. ما بازي‌هاي تداركاتي سختي را براي اين رقابت‌ها در اروپا و برزيل داشتيم. با انجام بازي مقابل بهترين تيم‌ها از آماده‌سازي خود مطمئن شديم و حالا همه به خود باور دارند. ايران در گروه B ‌با كسب پيروزي قاطع مقابل اردن، چين و عراق حداكثر امتيازها را گرفت. آنها مقابل قرقيزستان در مرحله يك چهارم نهايي هفت گل زدند. ناظم‌الشريعه گفت: ما قبل از شروع تورنمنت باور داشتيم كه حضور در فينال حق ما است و حالا به اين هدف رسيده‌ايم. وي افزود: اما مهم‌ترين مساله تزريق اين باور به تيم است و به همين علت براي هر مسابقه‌اي آماده هستيم. ويتنام بعد از پيروزي مقابل ژاپن براي نخستين بار به نيمه‌نهايي راه يافت. آنها با اين نتيجه به جام‌جهاني فوتسال 2016 كلمبيا نيز راه يافتند. اما ديدار مقابل ايران بسيار دشوار بود. برونو فروموسو، سرمربي ويتنام گفت: به علت تلاش‌هايي كه در دو بازي گذشته مقابل ژاپن و تايلند به كار برديم، قدرت رقابت با ايران را نداشتيم. وي افزود: ما نهايت تلاش‌مان را كرديم، اما نتوانستيم خود را بازيابيم. ايران بازيكنان بسيار خوب زيادي دارد. سرمربي ويتنام گفت: ما نه فقط از نظر جسمي بلكه از نظر رواني هم خسته بوديم؛ چرا كه بازي برابر ژاپن به وقت اضافه و پنالتي كشيده شد كه توان زيادي را از ما گرفت.
    
با تصميم مسوولان برگزاري مسابقات قهرماني فوتسال جام ملت‌هاي آسيا تيم‌ملي كشورمان در بازي با ازبكستان نيز يكدست سفيدپوش خواهد بود تا همچون ديدار قبل خود به ميدان برود. پيراهن اول ازبكستاني‌ها آبي رنگ است و اين تيم نيز برابر تيم ملي كشورمان با تركيب يكدست آبي به ميدان مي‌رود. گفتني است، اين ديدار فردا ساعت 17:30 از شبكه سوم سيما به صورت زنده از استاديوم ازبكستان پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون