• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3471 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۲ اسفند

خبر كوتاه

رونالدو: نيمار جاي مسي در بارسلونا را خواهد گرفت
رونالدو برزيلي مي‌گويد كه در نيمار آنقدر توانايي و پتانسيل مي‌بيند كه يك روز جاي ليونل مسي را در تركيب بارسلونا بگيرد. نيمار كه سال 2013 به بارسا ملحق شد، سال گذشته براي نخستين بار در جمع سه نامزد نهايي كسب توپ طلاي فيفا قرار گرفت كه اين اتفاق، رويداد مهمي در حرفه ستاره 24 ساله پيشين سانتوس بود و پتانسيل او را جهت تبديل شدن به رقيبي جديد براي مسي و رونالدو در كورس كسب مهم‌ترين جايزه انفرادي دنياي فوتبال، به اثبات رساند. رونالدو در همين خصوص به سايت كالچومركاتو گفت: «من واقعا نيمار و بازي‌اش را دوست دارم. بازي او تا حدودي شبيه من است. او در بدو ورودش به بارسلونا براي تطبيق دادن خود با شرايط بازي در اين تيم مشكل داشت، اما من مي‌دانستم كه او سرانجام موفق مي‌شود. نيمار مي‌تواند جانشين مسي در بارسلونا شود. او تمام آن چيزهايي را كه براي رسيدن به سطح مسي لازم است، در اختيار دارد.» مهاجم برزيلي پيشين كهكشاني‌ها در ادامه از زيدان براي رساندن رئال مادريد به اهدافش در فصل جاري از جمله كسب «اون‌دسيما» (يازدهمين قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا) حمايت كرد و گفت: «همه مي‌دانند كه زيزو براي من دوستي فوق‌العاده است. من از صميم قلب اميدوارم كه او به عنوان سرمربي رئال مادريد عملكردي موفق داشته باشد. زيدان بهترين بازيكني بود كه در تمام دوران بازيگري‌ام در كنارش بازي كردم و با او واقعا از فوتبال بازي كردن لذت مي‌بردم. آيا امسال مي‌تواند سال او و رئال مادريد باشد؟ من مي‌گويم بله. رئال مادريد بايد روي ليگ قهرمانان اروپا تمركز كند. به نظر من رئال هرآنچه براي قهرماني در اين رقابت‌ها لازم است، در اختيار دارد. پيروزي‌اي كه رئال در خانه رم (در بازي رفت از مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا) كسب كرد، براي زيدان واقعا مهم بود.»

 حرف‌هاي مدير حراست در مورد انتخابات فوتبال
رضا حسني‌خو، دمديركل حراست وزارت ورزش و جوانان درباره تشكيل كميته تاييد صلاحيت نامزدهاي انتخابات رياست فدراسيون فوتبال و اعضاي احتمالي اين كميته اظهار كرد: «نمي‌دانم اين اخبار چگونه و توسط چه كساني و با چه هدفي توليد و منتشر مي‌شود. همواره در موضوع احراز صلاحيت كانديداهاي انتخابات فدراسيون‌ها روال عادي طي شده و حتما اين‌بار نيز اين روند طي خواهد شد. سال‌هاي سال است كه در مجموعه وزارت ورزش و سازمان تربيت‌بدني سابق كانديداهاي انتخاباتي فدراسيون‌هاي مختلف از جمله فدراسيون فوتبال پس از تاييد صلاحيت با استعلام از نهادهاي نظارتي مربوطه و حراست مجوز ورود به انتخابات را دريافت مي‌كردند. اين روال اكنون نيز جاري خواهد بود و اين رويه هيچ تغييري نكرده است» حسني‌خو در ادامه تاكيد كرد: «در موضوع انتخابات فدراسيون فوتبال نيز همين روند طي خواهد شد و نامزدهاي ثبت‌نامي پس از طي مراحل اداري و تكميل مدارك در فدراسيون فوتبال، تاييد يا عدم احراز صلاحيت آنها از سوي مراجع ذي‌صلاح اطلاعاتي و نظارتي، استعلام خواهد شد. از برخي اخبار منتشره در حوزه انتخابات فدراسيون فوتبال در عجبم. اينكه گفته شده كميته تاييد صلاحيت قرار است تشكيل شود نيز از همين عجايب است. تاييد صلاحيت همواره بر عهده نهادهاي نظارتي بوده و هيچ كس ديگري در آن اعمال نظر نكرده و نمي‌كند.» مديركل حراست وزارت ورزش و جوانان در پايان اطمينان داد كه تاييد صلاحيت نامزدهاي انتخاباتي فدراسيون فوتبال نيز مطابق روال هميشگي طي خواهد شد.

ديدار با مسوولان AFC براي تعليق احتمالي فوتبال
با توجه به مناقشه اخير ايران و عربستان و موضع‌گيري خلاف عرف كنفدراسيون فوتبال آسيا در جهت حمايت از عربستاني‌ها، اين شايبه به وجود آمده است كه برخي از گروه‌ها در كشور با مقامات AFC در ارتباط بوده تا ايران در فيفا از شيخ سلمان حمايت كند يا اينكه در اين مناقشه طوري رفتار شود كه AFC كمترين آسيب را ببيند و در ازاي آن نيز مسوولان كنفدراسيون فوتبال آسيا از جرياني خاص در كشور حمايت خواهد كرد. شنيده‌ها حاكي از آن است كه گروهي از ايران در اقدامي قابل تامل در روزهاي گذشته به مالزي سفر كردند و با برخي مسوولان «ارشد» كنفدراسيون فوتبال آسيا ديدارهايي انجام داده‌اند. در اين نشست‌ها مباحث مربوط به آخرين تحولات فوتبال كشور، انتخابات فيفا و انتخابات فدراسيون فوتبال مورد بحث قرار گرفته و طرف ايراني گزارش كاملي از فوتبال ايران را به مقامات ارشد AFC داده است. قرار شده مقامات كنفدراسيون فوتبال آسيا در پي تحولات اخير فوتبال ايران و در راستاي كمك به برخي جريان‌ها در نامه‌اي تهديدآميز، ايران را به دخالت دولت در ورزش و فوتبال متهم كنند و به ايران در مورد «تعليق» اولتيماتومي جدي دهند. منبع: نسيم

رسايي: فردوسي‌پور من را به برنامه 90 راه نداد
حميد رسايي، نماينده مجلس شوراي اسلامي مدعي شد كه عادل فردوسي‌پور او را به برنامه 90 راه نداده است. او در توضيح بيشتر اين ماجرا گفت: «اين موضوع حقيقت دارد. هر چند دليل اين موضوع را نمي‌دانم. اگر كسي سرش را بخاراند در 90 درباره آن بحث مي‌شود اما گزارش فساد در فوتبال آماده و قرائت مي‌شود، در برنامه 90 به يك قسمت گزارش كه برداشت آنها اين است درباره برنامه‌شان صحبت شده بحث مي‌شود، هرچند ما اسمي نياورده بوديم. ما گفته بوديم اين برنامه در معضلات نقش داشته؛ اما جمع‌بندي ما اين است كه حاشيه بر متن چربش دارد. من با مسوولان صدا و سيما صحبت كردم آنها گفتند كه فردوسي پور نبايد اين حرف را مي‌زد كه رسانه ملي شكايت مي‌كند. هر چند گفتند هفته بعد در برنامه 90 دفاع كنيد. هفته بعد هم شد و خبري نشد. من كشته و مرده حضور روي آنتن نيستم اما اين بحث را مي‌خواستم بيان كنم.»

گزارش كنفدراسيون آسيا از دونده سرعت ايران
سايت كنفدراسيون دووميداني آسيا بعد از پايان نخستين روز از رقابت‌هاي دووميداني داخل سالن قهرماني آسيا درباره مدال طلاي حسن تفتيان در دوي 60 متر اين رقابت‌ها نوشت: «رقابت‌هاي دوي 60 متر يك شگفتي داشت و حسن تفتيان دونده فضاي باز با رسيدن به ركورد 56/6 قهرمان شد تا جايگاه اول و دوم براي ايران خالي شود. » دونده 22 ساله ايران كه در سال 2012 قهرمان جوانان آسيا شد، پس از قهرماني گفت: «بسيار هيجان‌زده هستم. هرگز 60 متر را در اين زمان ندويده بودم.»

واكنش‌ها به حضور زنان در تور جهاني واليبال ساحلي
سايت Inside the games مدعي شده، روز سه‌شنبه زنان تماشاگر با محدوديت از سوي مسوولان برگزاري براي ورود به محل برگزاري مسابقات واليبال ساحلي روبه‌رو شدند اما FIVB اعلام كرد كه اين مشكل يك سوءتفاهم بوده كه حل شده است. مسوولان FIVB معتقد بودند كه اين مسابقات گامي به سوي جلو براي برطرف شدن محروميت زنان از ورود به ورزشگاه‌ها بوده است. آنها در بيانيه‌اي اعلام كردند كه مشكل روز سه‌شنبه فشاري مقطعي بوده است. FIVB پيش از اين براي انجام ندادن اقدامي در جهت حضور زنان در ورزشگاه‌ها بسيار مورد انتقاد قرار گرفته بود. دبيركل FIVB پيش از اين اعلام كرده است كه قصد دارد با دادن ميزباني به ايران شرايط را براي رسيدن به موفقيت در جهت حضور زنان در ورزشگاه هموارتر كند. مارك آدامز، سخنگوي رياست IOC نيز درباره اين مساله به Inside the games، گفت: اين مهم است كه زنان امكان تماشاي مسابقات واليبال ساحلي مردان را پيدا كرده‌اند كه اين در چند سال اخير اتفاق نيفتاده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون