• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3487 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند

سردار ساجدي‌نيا: پليس مانع و مخالف خوشحالي مردم نيست

پاتك پليس به مخفيگاه 137 سارق

اعتماد|137 سارق و زورگير پايتخت، پس از دو ماه كار اطلاعاتي فشرده در عمليات بامدادي پليس دستگير شدند. آنها بخشي از 1300 باند سرقتي‌اند كه پس از هفت مرحله طرح امنيت محله محور از سوي پليس پايتخت منهدم شده است.
صبح ديروز، فرمانده انتظامي تهران بزرگ كه در مقر پليس آگاهي پايتخت حضور يافته بود، با اشاره به سابقه‌دار بودن 72 درصد دستگيرشده‌ها به شرح عمليات بامدادي پليس پرداخت و گفت: «ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ موفق شدند طي 24 ساعت، 137 سارق به عنف، خانه و خودرو را كه در قالب 28 باند فعاليت مي‌كردند دستگير كنند. آنها در مناطق مختلف تهران اقدام به اعمال خلاف قانون مي‌كردند كه پس از دو ماه كار اطلاعاتي، شناسايي و دستگير شدند. » به گفته سردار حسين‌ساجدي نيا، از متهمان انواع سلاح‌هاي سرد و گرم و اموال متعلق به مالباخته‌ها نيز كشف شده است. او همچنين 90 نفر از دستگيرشده‌ها را زورگيراني معرفي كرد كه در قالب 15 باند، شهروندان تهراني را طعمه سرقت‌هاي خود كرده بودند.
در بين دستگير شده‌ها، دو متهم زن نيز وجود دارند كه به عنوان رابط مالخرها فعاليت مي‌كردند. باند سه نفره سرقت‌هاي خشن از انباري‌هاي تهران هم در اين عمليات منهدم شده است. اعضاي اين باند پس از شناسايي انبارها، به نگهبان‌ها حمله ور شده و پس از ضرب و شتم آنها، اموال را به سرقت مي‌بردند. آنها در هر مرحله سرقت، ميليون‌ها تومان كالا از قبيل كابل برق را مي‌دزديدند و متواري مي‌شدند. همه 137 سارق و زورگير دستگير شده در مناطق مختلف تهران به دام پليس افتاده‌اند و در بين‌شان سارقاني هم ديده مي‌شوند كه خود در شهرهاي حاشيه‌اي سكونت داشتند اما شهروندان تهراني را طعمه سرقت‌هاي خود مي‌كردند. رييس پليس پايتخت با بيان اين موضوع به ميانگين سني پايين دستگيرشده‌ها اشاره كرد و با «زنگ خطر» توصيف كردن آن از همه دستگاه‌هاي مربوطه خواست تا تدابير مناسب در اين باره را اتخاذ كنند. سردار ساجدي‌نيا گفت: «بيشتر دستگيرشده‌ها بين 18 تا 20 سال سن دارند كه اين زنگ خطري براي كاهش سن سرقت و جرم است. اميدواريم تمام دستگاه‌هاي مربوطه تدابير مناسب را در اين خصوص بينديشند.»عمليات اخير، هفتمين مرحله از طرح امنيت محله محور پليس پايتخت در سال جاري است كه تاكنون به انهدام 1300 باند سرقت منجر شده است. مقامات پليس تهران، از اين طرح كه به برخورد پليس با هنجارشكنان، اراذل و اوباش، مزاحمان نواميس و مجرمان مرتبط با مواد مخدر اشاره دارد، به عنوان يكي از مهم‌ترين اقدامات پليس در حفظ امنيت پايتخت ياد مي‌كند. به گفته سردار ساجدي‌نيا نيز، اجراي مستمر طرح امنيت محله محور تاثير بالايي در كاهش سرقت در تهران داشته به نحوي كه منجر به كاهش 12 درصدي آن نسبت به سال گذشته شده است.
برنامه پليس براي چهارشنبه آخر سال
فرمانده انتظامي پايتخت در ادامه درباره برنامه‌هاي پليس براي چهارشنبه سوري گفت: «تاكيد هرساله پليس به برگزاري اين مراسم به شكل كوچه‌محور بوده است و امسال نيز اين تاكيد وجود دارد. پليس مانع و مخالف خوشحالي مردم نيست اما با هنجارشكنان و مزاحمان برخورد خواهد كرد. با توجه به اينكه در معابر اصلي، ميادين و پارك‌ها ممكن است براي شهروندان مزاحمت ايجاد شود، برگزاري چنين مراسم‌هايي در اين اماكن ممنوع بوده و بايد شهروندان در همان كوچه و مقابل در منزل خود مراسم چهارشنبه آخر سال برگزار كنند. »سردار ساجدي نيا به برخورد قاطع پليس با هنجارشكنان و نظارت و برخورد پليس با عاملان اصلي و فروشندگان عمده مواد محترقه اشاره كرد و افزود: «اگر چنانچه افرادي در چهارشنبه سوري براي شهروندان مزاحمت ايجاد كنند، تا پانزدهم فروردين‌ ميهمان پليس خواهند بود. اين شرايط براي خودروهاي اين افراد هم صدق مي‌كند. البته در سال‌هاي اخير همواره شاهد كاهش مزاحمت‌هاي صوتي چهارشنبه‌سوري در سطح پايتخت بوده‌ايم.»
آغاز مرحله دوم طرح نوروزي از اول فروردين
فرمانده انتظامي پايتخت در بخش ديگري از سخنان خود به مرحله دوم طرح نوروزي نيز اشاره كرد و گفت: «مرحله دوم اين طرح از يكم تا 15 فروردين اجرا مي‌شود و بر اين اساس همكاران من در ايستگاه‌ها و پايگاه‌هاي پليس كه در سراسر شهر داير مي‌شود، حضور خواهند داشت و علاوه بر اين گشت‌هاي خودرويي و موتوري در سطح محلات انجام خواهد شد تا نسبت به تامين امنيت شهروندان و همچنين منازل و اموال آن دسته از شهروندان كه به سفر رفته‌اند نيز اقدام شود.» به گفته سردار ساجدي‌نيا، پليس از دستگاه قضايي خواسته است تا به محكومان و به ويژه سارقان در ايام نوروز مرخصي داده نشود.
همكاري پليس و شهرداري در جمع‌آوري دستفروش‌ها
رييس پليس پايتخت در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به همكاري پليس با شهرداري در طرح جمع‌آوري دستفروش‌ها پرداخت و گفت: «پليس در دو ماه گذشته همكاري خوبي با شهرداري تهران براي برخورد با دستفروشان و جمع‌آوري آنان داشته و در بسياري از نقاط و اطراف بازار نيز اين اتفاق به خوبي رخ داده است. در حال حاضر 50 نقطه براي دستفروشان در نظر گرفته شده تا در آنجا مستقر شوند.»سردار ساجدي‌نيا درباره درگيري پيش آمده بين كسبه و دستفروشان در محدوده خيابان جمهوري نيز گفت: «تعدادي از كسبه و مغازه‌داران اين منطقه به فعاليت دستفروشان اعتراض داشتند اما موضوع حادي نبود و با حضور به موقع پليس و گفت‌وگو با طرفين اين موضوع حل و فصل شد. شب گذشته هم با هماهنگي عوامل شهرداري، پارك دانشجو براي استقرار اين دستفروشان در نظر گرفته شد و قرار شد آنان 10 روز باقيمانده سال را در پارك دانشجو مستقر شوند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون