• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3140 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۷ دي

وعده‌هاي حسن روحاني از ارتقاي حقوق شهروندي

گروه سياسي|حسن روحاني در روزهايي كه مشغول انجام مبارزات انتخاباتي بود موضع‌گيري‌ها و وعده‌هاي زيادي در مورد اجرا و توجه به حقوق شهروندي مردم داشت؛ موضع‌گيري‌هايي كه «اعتماد» براي يادآوري در ادامه به گزيده‌هايي از آنها اشاره خواهد كرد.
 مشكل زنداني‌ها را هم بايد حل كرد، ما مي‌خواهيم همه مسوولان امنيتي بيدار و هوشيار باشند، خيلي جرم‌ها با تذكر حل مي‌شوند برخورد تند راه‌حل نيست ما بياييم واقعيت‌ها را باز كنيم.
 ‌ اگر شعار تند داده‌اند، قتل كه نكرده‌اند براي شعار‌هاي تند تذكر مي‌دهند روانه زندان كه نمي‌كنند. براي هر چيزي پرونده درست نكنيد. اگر مي‌خواهيد در اين كشور اتحاد و يكدلي باشد اين پرونده‌سازي‌ها را بايد كنار بگذاريم.
 ‌ چرا بايد زنداني سياسي داشته باشيم، ما بايد كاري كنيم كه همه زندانيان آزاد شوند بنابراين اگر اعتدال بر كشور حاكم شود و افراطي‌گري را بتوانيم به انزوا ببريم نيازي نيست در كشوري كه عدل و اعتدال حاكم است كسي در زندان باقي بماند.
 ‌ اگر رييس‌جمهور شوم محيط امن و آزادي را فراهم مي‌كنم؛ همچنين به بداخلاقي‌هاي سياسي پايان مي‌دهم.
 ‌ دولت تدبير و اميد خود را در همه زمينه‌ها پاسخگوي مردم مي‌داند و اين را جزو وظايف خود مي‌داند. اساسا نخستين شرط دولت شايسته و كارآمد در كنار شفافيت پاسخگويي است. دولت بايد ضمن شفافيت در همه امور به مردم پاسخگو باشد.
 ‌ حق طبيعي ملت است كه مشكلات خود را به آشكارا بيان و بدون نگراني بيان كنند.  
  دنبال اجراي حقوق شهروندي هستيم. ما مي‌خواهيم مردم در چارچوب زندگي خصوصي خود كاملا آزاد باشند. در دنياي امروز دسترسي به اطلاعات و حق گفت‌وگو و حق تبادل انديشه، حق همه ملت‌ها و از جمله ملت ايران است البته همه دولت‌ها دنبال نوعي نظارت بر شبكه اطلاعاتي جهاني هستند. براي ما مسائل اخلاقي‌مان و هويت ملي‌مان بسيار مهم است و بنابراين در اين زمينه حساسيت به خرج خواهيم داد اما دل‌مان مي‌خواهد مردم ما از همه يافته‌هاي بشري علم و دانش و انديشه‌هاي متنوع و گوناگون مطلع باشند و در تماس باشند و لذا يكي از برنامه‌هاي دولت توسعه زيرساخت‌هاي ديجيتالي است و اين كار را به‌زودي آغاز خواهد كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون