• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3490 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ اسفند

خبر كوتاه

وزير جنگ داعش كشته شده است
وزارت دفاع امريكا (پنتاگون) مرگ ابو عمر شيشاني، وزير جنگ گروه تروريستي داعش را تاييد كرد. به گفته سخنگوي پنتاگون، ابوعمر شيشاني هفته گذشته در حمله هوايي ائتلاف ضد داعش زخمي شده بود. گفته مي‌شود او جمعه گذشته در اطراف شهر شدادي، واقع در شمال سوريه، هدف قرار گرفته و زخمي شده بود.

ورود به دادگاه
با سلام هيتلري
آندرس برايويك، عامل حملات مرگبار در نروژ كه دوران حبس خود را مي‌گذراند، از شرايط بد زندان انتقاد كرده و خواستار بهبود وضعيت حبس خود شده است. او در هنگام ورود به جلسه دادگاه براي بررسي اين موضوع، با سلام هيتلري وارد شد. يادآوري مي‌شود روز ۲۲ جولاي سال ۲۰۱۱ يكي از سياه‌ترين و غم‌بارترين روزهاي تاريخ نروژ بود. در اين روز آندرس بهرينگ برايويك، راستگراي افراطي نروژ ۷۷ نفر را به قتل رساند. ۶۹ نفر آنها در جزيره اوتوئيا و ۸ نفر نيز در اسلو كشته شدند.

تظاهرات در مناطق مختلف بحرين
مناطق مختلف بحرين در پنجمين سالروز اشغال اين كشور توسط نيروهاي موسوم به سپر جزيره شاهد تظاهرات مردمي گسترده بود. بنا به گزارش شاهدان عيني در اين تظاهرات نيروهاي آل خليفه تلاش كردند با تيراندازي و شليك گاز اشك‌آور تظاهرات را سركوب و تظاهركنندگان را متفرق كنند. بسياري از مراكز تجاري در بحرين تعطيل شدند و نيروهاي ارتش بحرين مناطق مخالفان رژيم را محاصره كرده و موانعي را كه تظاهركنندگان ايجاد كرده بودند كنار ‌زدند.

تسلط دوباره داعش
بر شهر رطبه
به گفته منابع امنيتي عراقي تروريست‌هاي داعش كه روز يكشنبه از شهر رطبه در استان انبار عراق عقب‌نشيني كرده و به سمت شهر قائم در مرزهاي عراق و سوريه فرار كرده بودند بار ديگر به اين شهر بازگشته‌اند. به گفته مسوولان امنيتي عراق، داعش با تانك‌ها، توپخانه و تجهيزات نظامي گسترده خود از شهر قائم وارد شهر رطبه شده و تجهيزات و تانك‌هاي خود را در ورودي‌ها و خروجي‌هاي اين شهر براي مقابله با هرگونه حمله احتمالي مستقر كرده است. به گفته مسوولان مذكور، رهبران خارجي و عرب داعش همراه اعضاي اين گروه به شهر الرطبه نيامده‌اند بلكه همان ساكنان اين شهر كه فريب داعش را خورده و به اين گروه پيوسته‌اند در كنترل بر اين شهر مشاركت داشته‌اند.

درگيري در دياربكر
مقامات تركيه روز گذشته اعلام كردند كه شبه نظاميان كرد در دياربكر تركيه با نيروهاي امنيتي درگير شده و در اين شهر حكومت نظامي اعلام كردند. گزارش‌ها حاكي از آن است كه شبه نظاميان كرد در بعضي خيابان‌ها مانع ايجاد كرده‌اند و مواد منفجره كار گذاشته‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون