• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3490 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ اسفند

كوتاه

بليت تهرانگردي نوروزي، هديه مشاركت شهروندي
اعتماد| رجبعلي خسروآبادي، گفت: شهروندان تهراني مي‌توانند از تاريخ 27 اسفند ماه با ارايه مواد قابل بازيافت خود به غرفه‌هاي تعيين‌شده در سطح شهرداري منطقه6، بليت تهرانگردي در ايام نوروز هديه بگيرند. مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان تهران بيان كرد: اين طرح درراستاي آموزش شعار توسعه پايدار گردشگري و حفظ محيط زيست در سفرهاي نوروزي و همچنين آسمان آبي زمين پاك با مشاركت شهرداري منطقه 6 برگزار مي‌شود. وي افزود: هدف از اجراي اين طرح بطور دايمي و در سطح تمامي مناطق و شهرستان‌هاي استان، نهادينه شدن فرهنگ احترام به محيط زيست، در كنار توسعه گردشگري شهري است. خسروآبادي گفت: در اجراي اين طرح ميزاني براي ارايه بليت هديه وجود ندارد بلكه بليت هديه به تفكر و انديشه احترام به محيط زيست اهدا خواهد شد. مديركل ميراث فرهنگي استان تهران افزود: بليت‌‌ها به تعداد اعضاي خانواده فرد مشاركت‌كننده هديه خواهد شد. گفتني است شهروندان مشاركت‌كننده در اين طرح از جاذبه‌هاي تاريخي تهران قديم بازديد خواهند كرد.

رزمايش بزرگ ترافيكي و خدمات سفر برگزار شد
اعتماد| رزمايش ترافيكي و خدمات سفر به رسم هر سال، روز 25 اسفند ماه و همزمان با شروع سفرهاي نوروزي در مجاورت حرم رهبر انقلاب با حضور معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي   برگزار شد. مسعود سلطاني‌فر، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان
ميراث فرهنگي با بيان اينكه ستادهاي هماهنگي براي سفرهاي نوروزي از چهار ماه پيش فعاليت خود را آغاز كرده است، گفت: 18 دستگاه امدادي، خدماتي و انتظامي عضو ستاد هماهنگي خدمات سفر در طرح نوروزي فعال هستند.  رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: «استفاده از اكيپ‌هاي نظارتي بر اماكن اقامتي و پذيرايي با همكاري اعضاي 18گانه براي ارايه خدمات سفر آغاز شده است.» سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت در سخناني در اين رزمايش گفت: «تلاش همه ما كاهش تلفات و مجروحان حوادث رانندگي است و از رانندگان مي‌خواهم كه در طول سفر به مقررات راهنمايي و رانندگي احترام بگذارند تا سفري ايمن و نوروزي بدون حادثه داشته باشند.» وزير بهداشت با اشاره به اينكه 570 بيمارستان در اين ايام در سراسر كشور فعال هستند، گفت: «حضور بخش خصوصي در اين حوزه كمتر است، اما در كنار آن پايگاه‌هاي اورژانس فعاليت داشته و آمبولانس هوايي نيز در 21 پايگاه در سراسر كشور اقدام به خدمت‌رساني خواهد كرد.»هاشمي همچنين نظارت بر مراكز طبخ، تهيه و توزيع مواد خوراكي و آشاميدني را از ديگر وظايف وزارت بهداشت در ايام نوروز اعلام كرد و گفت: «در اين ايام 4500 نفر به عنوان ناظر كه برخي از آنان رابط قضايي هستند، بر مراكز تهيه و توليد غذا و موادخوراكي و آشاميدني نظارت مي‌كنند. شهروندان نيز بايد به ما كمك كنند، در همين‌راستا دو شماره 190 و 1490 در اختيار شهروندان است و آنان در صورتي كه تخلفي در اين مراكز مشاهده كردند، آن را به ما اعلام كنند تا با افرادي كه خداي‌ناكرده قصد سودجويي دارند، برخورد شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون