• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3492 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ فروردين

معاون اول رييس‌جمهور:

انتخابات 94 يك خون جديد به كشور تزريق كرد

 

گروه سياسي| معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينكه بخش خصوصي ميدان‌دار اقتصاد كشور در سال جاري خواهد بود، گفت: در سال 95، اصلاح ساختار اقتصادي و به دنبال آن رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال را دنبال خواهيم كرد. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات «اسحاق جهانگيري» در نشست مشترك شوراي برنامه‌ريزي و اقتصاد مقاومتي به شرح زير است:
    ‌ در سال 95 و طبق شعار سالي كه از سوي مقام معظم رهبري عنوان شده است، موضوع اصلي همه دستگاه‌هاي اجرايي كشور، بحث اقتصاد مقاومتي خواهد بود و به دنبال آن هستيم كه بين استان‌هاي كشور رقابت ايجاد كنيم.
   ‌ در سال 95، اصلاح ساختار اقتصادي و به دنبال آن رونق اقتصادي، ايجاد اشتغال و رفع موانع توليد را دنبال خواهيم كرد.
   ‌ در سال 95 و با توجه به ظرفيت‌ها، پتانسيل‌ها و فرصت‌هاي موجود در كشور، ايران همانند كشور چين، براي سرمايه‌گذاران به كانون مهم توسعه دنيا تبديل و اقتصاد دنيا را تكان خواهد داد.
   ‌ سيستم بانكي بايد به رسالت خود عمل كند و اگر عمل نكند با عملي شدن اقتصاد مقاومتي، كم‌خواهد آورد و نمي‌تواند آن‌گونه كه نياز است حمايت كند.
   ‌ در سال 94 توانستيم اتحاد و انسجام همه دستگاه‌ها و ارگان‌هاي كشور و همدلي و همزباني را در بخش اقتصادي عملياتي كنيم و در ادامه سال 93 در سال 94 نيز افزايش رونق اقتصادي و پيشرفت كشور را دنبال مي‌كرديم.
   ‌ مردم در سال 92، احساس كردند كه فردي بايد سر كار‌ آيد تا در شرايطي كه همه شاخص‌هاي اقتصادي كشور متلاطم است، بتواند تلاطم در بازارها و نرخ تورم را كاهش دهد كه خوشبختانه دولت تدبير و اميد در اين راستا موفق عمل كرده است و شاخص‌هاي اقتصادي رشد مثبتي به خود گرفت.
   ‌ در هفت اسفندماه سال 94، در بخش سياسي و فرهنگي، انتخابات مجلس شوراي اسلامي صحنه زيبايي از حضور مردم بود و فرصت جديدي به سرمايه‌هاي كشور اضافه شد، به گونه‌اي كه مردم سرمايه‌هاي اجتماعي هستند كه با هيچ سرمايه‌اي قابل مقايسه نيست و همواره زاينده است.
   ‌ انتخابات 94 يك خون جديد به كشور تزريق و يك فرصت جديد در اختيار مسوولان قرار داد كه با اين اعتماد و اميد كارهاي بزرگي انجام دهند.
   ‌ در زمينه سياست خارجي نيز در سال 94 با وجود همه دشمني‌هاي اسراييل و برخي كشورها كه به دنبال آن بودند كه توافق هسته‌اي شكل نگيرد، برجام به موفقيت رسيد و اهدافي كه براي آن ترسيم كرده بوديم، حاصل شد به‌گونه‌اي كه سازمان ملل حقوق هسته‌اي مردم ايران را به رسميت شناخت.
   ‌ درخصوص لغو تحريم‌ها طبيعي است كه كشورهاي قدرتمند از جمله امريكا سنگ‌اندازي كنند اما تصور مي‌كنيم كه روسياه مي‌شوند زيرا كسي كه در مقابل توافقي كه همه دنيا با آن موافقت كرده‌اند و تبريك گفته‌اند، مقاومت كند، چيزي جز روسياهي به دنبال نخواهد داشت.
   ‌ با تدبير و تفكر و بدون اينكه جنگي رخ دهد به توافق دست يافتيم، اما بايد با هوشياري به سمتي حركت كنيم كه تحريم‌ها لغو شوند، از اول سال 94 تصور نمي‌كرديم كه قيمت نفت به اين شدت افت پيدا كند به گونه‌اي كه در برخي ماه‌ها به بشكه‌اي 25 دلار نيز رسيد، اين افت قيمت روي ساير بخش‌ها نيز تاثير گذاشت و رشد اقتصادي كه در سال 93 داشتيم در اين سال وجود نداشت.
   ‌ در اواخر سال 94 با مشكلات زيادي مواجه شديم و تمام تلاش خود را انجام داديم كه حقوق بخش‌هاي مختلف پرداخت شود. سال 1394 از لحاظ اقتصادي سال بسيار سختي بود به گونه‌اي كه هيچ سالي حتي در دوران جنگ، دولت از لحاظ اقتصادي به اين شدت دچار مشكل نبود، اما با اين وجود كشور رشد اقتصادي خوبي داشت .
   ‌ اقتصاد كشور بايد به گونه‌اي باشد كه تكان‌هاي اقتصادي دنيا را در خود هضم كند ضمن آنكه ويژگي ديگر اقتصاد مقاومتي، مقاوم بودن در مقابل تحريم‌هاست، به گونه‌اي كه هر آنچه تحريم‌ها افزايش يابند، با تقويت اقتصاد در مقابل اين بادها بتواند عبور كند، كه براي دستيابي به اين اهداف بايد تلاش كرد و اگر اقتصادي اين دو هدف را دنبال نكند ديگر مقاومتي نخواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون