• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3140 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۷ دي

گفت‌وگو با علي مردانه، بازيگر نقش آرش در سريال «پرده‌نشين»

بابت بازي در نقش آرش عذاب وجدان داشتم

  نگار حسيني/ سريال «پرده نشين» اين روزها پربيننده‌ترين سريال تلويزيون است و بسياري از مخاطبان را با خود همراه كرده است. نكته جالب در اين اثر اينجاست كه تمام نقش‌ها در آن از اصلي گرفته تا فرعي ديده مي‌شوند.
علي مردانه در پرده‌نشين ايفاگر نقش آرش است. ظاهرا او ديرتر از ساير بازيگران به اين مجموعه اضافه شد چراكه قرار بود در ابتدا تنها به عنوان دستيار كارگردان با اين اثر همراهي كند، اما تجربه او در عرصه بازيگري باعث شد تا شعيبي به او پيشنهاد بازي در اين سريال را نيز بدهد. مردانه به مدت شش ماه به عنوان دستيار كارگردان با پرده‌نشيني‌ها همكاري كرد، اما وقتي نقشش بيشتر شد ترجيح داد تمركزش را صرفا روي بازيگري بگذارد و كار دستياري را به فرد ديگري بسپارد. علي مردانه كه تاكنون در اپيزود «خط» از سريال «راه شيري» و فيلم سينمايي «دوئل» و «عروس آتش» بازي كرده است، اين روزها در نقش آرش در سريال «پرده‌نشين» خوش درخشيده است. با او درمورد اتفاقات پشت پرده «پرده نشين» صحبت كرديم و او به ما گفت چطور وسوسه شد تا نقش آرش را ايفا كند.

 آن طور كه مطلعم شما بيشتر از اينكه در حيطه بازيگري ديده شده باشيد، در سمت دستياري كارگردان رد پاي خوبي از خود بر جاي گذاشته‌ايد؟

من كارم را با بازيگري شروع كردم، اما در ادامه فعاليت‌هاي هنري‌ام به اين نتيجه رسيدم كه بنا به دلايلي كه يكي از آنها وجه مالي قضيه بود، شاخه ديگري را نيز در كنار بازيگري و مرتبط با آن دنبال كنم و با مشورت‌هايي كه با دوستانم داشتم تصميم گرفتم تا در حيطه دستياري هم فعاليت كنم تا علاوه بر اين بتوانم در بازيگري هم پيشرفت خوبي داشته باشم.

 حضور در سريال «پرده نشين» در ادامه رفاقت با بهروز شعيبي بود؟

در خلال دستياري‌هايي كه براي برخي از كارگردان‌ها انجام مي‌دادم، با بهروز شعيبي در چندين اثر به طور مشترك همكاري كرده بودم كه همين آشنايي باعث شد تا پيشنهاد حضور در سريال پرده نشين را داشته باشم. اوايل به عنوان دستيار و برنامه‌ريز مشغول به فعاليت شدم و حدود شش ماه در همين سمت حضور داشتم.

 چرا پيشنهاد نقش آرش را به شما كه دستيار و به عبارتي دست راست كارگردان بوديد، دادند؟

گزينه‌هاي زيادي براي اين نقش كانديدا بودند كه حالا يا با نظر كارگردان همخواني نداشتند يا اينكه در آن زمان مشغول كار ديگري بودند و نمي‌توانستند در خدمت گروه باشند. بر همين اساس طي صحبت‌هايي كه با گروه براي انتخاب بازيگران انجام داده بوديم و اينكه شعيبي هم فيلم‌هاي «زادبوم» و «عروس آتش» را در قالب بازيگر از من ديده بود، تصميم بر اين شد تا آرش را من بازي كنم.

 حضور در دو سمت آن هم در يك سريال پر بازيگر بالطبع كار سختي بود. چطور اينها را بالانس كرديد؟

از ابتدا قرار بر اين نبود كه من نقش آرش را بازي كنم و جزو آخرين افرادي بودم كه به بازيگران اصلي گروه اضافه شدم. از طرفي هم نقش آرش در همان قسمت‌هاي ابتدايي زياد پررنگ نبود و حضورش منوط مي‌شد به قرار گرفتن در كنار بازيگران اصلي سريال و در قسمت‌هاي پاياني حضورش پررنگ مي‌شود.

 شرايط جالبي پيش روي‌تان بود، دستياري بهروز شعيبي از يك طرف و بازي در يكي از نقش‌هاي خوب سريالي كه حدس‌ها بر اين مي‌رفت قرار است به‌شدت ديده شود.

از اين اتفاق و انتخابم براي نقش آرش خيلي خوشحال بودم و از سويي هم دستياري را بسيار دوست داشتم و در همان مراحل اوليه برايم سخت بود. اوايل عذاب وجدان داشتم از اين بابت كه نقش آرش را قبول كردم و پيش خودم مي‌گفتم كاش فقط روي دستياري‌ام متمركز مي‌ماندم تا كارگردان هم متحمل فشار اينچنيني نشود، اما در ادامه با تصميماتي كه گرفتيم قرار شد تا فردي ديگر به عنوان دستيار كارگردان گروه را همراهي كند.

 اگر بخواهيم به تحليل شخصيت آرش بپردازيم نخستين نكته‌يي كه به ذهن هر فردي مي‌رسد همان سادگي او است كه از ويژگي‌هاي بارز شخصيتي‌اش نيز به شمار مي‌رود.

درست است، صداقت آرش را خيلي دوست دارم چراكه حس مي‌كردم همه اينها دروني است و او فرد ساده‌يي بود كه هيچ پيچيدگي‌اي نداشت. آرش برخلاف من كه يك دستيار كارگردان و برنامه‌ريز بودم، فردي عجول و زودجوش بود كه بيشتر درگير احساساتش بود و با احساس تصميم مي‌گرفت كه همه اينها وجه تمايز من و او است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون