• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3140 -
  • ۱۳۹۳ يکشنبه ۷ دي

سارقان دستگير شدند

سرقت پنج ميلياردي از فروشگاه‌هاي زنجيره‌يي پايتخت

اعتماد| اعضاي باند چهار نفره سرقت‌هاي ميلياردي از فروشگاه‌هاي زنجيره‌يي تهران شناسايي و دستگير شدند.
شهريور ماه امسال، به دنبال ثبت شكايات متعدد مردمي در پليس آگاهي تهران بزرگ، ماموران در جريان وقوع چندين فقره سرقت از مغازه‌هاي دو فروشگاه زنجيره‌يي پايتخت قرار گرفتند و به سرعت رسيدگي به آن را در دستور كار خود قرار دادند. در حالي كه بازرسي از فروشگاه‌هاي مورد نظر نشان از وسعت سرقت‌هاي متهمان مي‌داد بازرسي فيلم‌ها و تصاوير ضبط شده در دوربين‌هاي مداربسته در اولويت اقدامات ماموران قرار گرفت و طولي نكشيد كه چهره چهار متهم شناسايي و تشخيص هويت آنها آغاز شد.
سرهنگ سعد‌الله گزافي، رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح جزييات پرونده به ايسنا گفت: با ثبت شكايات مالباختگان و تشكيل پرونده، تيمي از كارآگاهان به محل‌هاي سرقت اعزام شدند كه در جريان آن و با بازرسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته سرنخ‌هاي مهمي در اختيار ماموران قرار گرفت؛ سرنخ‌هايي كه سابقه‌دار بودن اعضاي اين باند را تاييد كرد و رجوع به بانك اطلاعاتي پليس را پيش روي ماموران گذاشت.
به گفته سرهنگ گزافي، تحقيقات ماموران نشان مي‌داد كه سارقان با استفاده از نقص تجهيزات ايمني و عدم رعايت نكات امنيتي از سوي مالباختگان، طعمه خود را شناسايي و در زمان مناسب اقدام به سرقت اموال داخل فروشگاه‌ها و گاوصندوق مغازه‌ها كرده‌اند. به اين ترتيب كه سه تن از آنان به هنگام تاريكي شب و با سوءاستفاده از نبود نگهبان وارد فروشگاه شده و يك نفر ديگر نيز پشت در فروشگاه اوضاع را  رصد  مي‌كرده است.
همزمان تطبيق تصاوير به دست آمده از دوربين‌هاي مداربسته با تصاوير موجود در بانك اطلاعاتي مجرمان پليس به‌تدريج به شناسايي متهمان انجاميد و به اين ترتيب هويت هر چهار عضو باند سرقت‌هاي ميلياردي از فروشگاه‌هاي پايتخت آشكار شد و روند دستگيري آنها را در سراشيبي قرار داد. رييس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ در تشريح روند شناسايي و دستگيري متهمان گفت: تحقيقات ماموران نشان مي‌داد متهمان در شهرستان‌هاي جنوب غربي تهران تردد بالايي دارند به اين ترتيب گشت‌هاي نامحسوس پليس اين مناطق را تحت كنترل خود قرار دادند كه سرانجام، متهمان در شهرستان‌هاي اسلامشهر و پرند شناسايي و در عمليات‌هاي جداگانه از سوي ماموران دستگير و براي انجام بازجويي‌ها به پليس آگاهي منتقل شدند.  در جريان بازجويي‌ها پرده از سرقت‌هاي بي‌شمار اعضاي اين باند كنار رفت. سرهنگ گزافي با اشاره به اعتراف متهمان به چندين فقره سرقت از فروشگاه‌هاي زنجيره‌يي جامبو و كوروش تهران به بيان ليست اموال سرقتي كشف شده از مخفيگاه متهمان پرداخت و گفت: اين افراد كه بين 25 تا 28 سال سن دارند اقلام سرقتي را به وسيله دو دستگاه خودروي ماكسيما و مزدا كه هردوي آنها نيز سرقتي بودند به مخفيگاه‌شان منتقل مي‌كردند.
به گفته سرهنگ گزافي، متهمان كه سوابق متعددي از كيف قاپي و زورگيري در پرونده خود دارند بيشتر وجوه نقد داخل مغازه‌ها و گاوصندوق‌ها را به سرقت مي‌بردند كه ارزش آنها به بيش از پنج ميليارد تومان مي‌رسد. اين در حالي است كه اعضاي اين باند اگر در حين سرقت موفق به باز كردن گاوصندوق نمي‌شدند آن را به مخفيگاه‌شان برده و در فرصت مناسب رمزگشايي و اسكناس‌هاي داخل آن را به سرقت مي‌بردند.
 به گفته اين مقام انتظامي، متهمان در جريان بازجويي‌ها و تحقيقات به چندين فقره سرقت از فروشگاه‌هاي واقع در دو فروشگاه زنجيره‌يي جامبو و كوروش اعتراف كردند. همچنين در بازرسي از مخفيگاه آنها نيز دو خودروي سرقتي ماكسيما و مزدا به همراه مقادير قابل توجهي اقلام سرقتي شامل ده‌ها دستگاه گوشي تلفن همراه، چند تخته فرش، چندين دستگاه لپ تاپ و... كشف و ضبط شد. به اين ترتيب تحقيقات براي تكميل جزييات پرونده و رجوع ساير مالباختگان به پليس آگاهي همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون