• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3500 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ فروردين

عدد نوشت

تعداد بيكاران كشور  

در حال حاضر سه ميليون و
500 هزار نفر بيكار در كشور داريم كه اگر به شايستگي مديريت نشوند ريزش نيروها در بازار كار را شاهد خواهيم بود.
سازگارنژاد با اعلام اين مطلب يكي از برنامه‌هاي سازمان آموزش فني و حرفه‌اي در سال جاري را تبديل آموزش‌هاي مهارتي از شيوه عرضه‌محور به سفارش‌محور عنوان كرد و گفت: در حال حاضر 700 مركز آموزش فني و حرفه‌اي دولتي و 8000 مركز آموزش فني و حرفه‌اي آزاد پاسخگوي سفارش مهارت از بخش‌هاي مختلف اقتصادي و ارايه آموزش‌هاي لازم هستند.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي ادامه داد: هدف ما اين است كه از ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي بخش خصوصي در فعاليت‌هاي كم‌حجم استفاده كنيم و فعاليت‌هاي سنگين و خارج از توان بخش خصوصي را مراكز دولتي فني و حرفه‌اي برعهده بگيرند.

برآورد عراق از كاهش قيمت نفت

دولت عراق برآورد قيمت نفت را در بودجه سال ٢٠١٦ ميلادي اين كشور به ٣٢ دلار براي هر بشكه كاهش داد.
طبق اعلام صندوق بين‌المللي پول و برخي منابع دولتي، عراق قصد دارد در بودجه سال جاري ميلادي خود، برآورد قيمت نفت را از ٤٥ دلار براي هر بشكه به ٣٢ دلار براي هر بشكه كاهش دهد.
مروه النسعه، نماينده عراق در صندوق بين‌المللي پول، اعلام كرد كه برآورد جديد قيمت نفت، مبتني بر استمرار افت قيمت نفت در ماه‌هاي اخير است.

افزايش صادرات نفت ايران به آسيا پس از برجام  

صادرات نفت ايران پس از اجرايي‌شدن برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) در دي ماه 1394، رو به افزايش گذاشته و تقاضاي مشتريان براي خريد نفت ايران بالا رفته، به گونه‌اي كه واردات نفت كشورهاي آسيايي از ايران در اين مدت 25 درصد رشد داشته است.
در ماه‌هايي كه از اجرايي شدن برجام مي‌گذرد، بسياري از مشتريان سنتي اروپايي خريد نفت را از ايران از سر گرفتند و خريداران آسيايي نيز واردات نفت را از ايران افزايش داده‌اند.
در دوران تحريم، كشورهاي آسيايي شامل چين، هند، كره جنوبي و ژاپن، عمده‌ترين خريداران نفت خام ايران بودند و تنها مشتري غيرآسيايي نفت ايران، تركيه به شمار مي‌رفت.
هر چند پس از رفع تحريم‌ها، كشورهاي اروپايي تمايل خود را براي واردات نفت ايران ابراز كرده و چندين محموله نفت ايران نيز روانه پايانه‌هاي نفتي قاره سبز شد، اما آسيا همچنان بزرگ‌ترين خريدار نفت ايران محسوب مي‌شود.

پيش‌بيني افزايش ظرفيت حمل بار ريلي

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن كشور با بيان اينكه به دنبال اين هستيم تا ظرفيت حمل بار ريلي را به ۱۰ ميليون تن افزايش دهيم، گفت: اختصاص رقمي از محل صرفه‌جويي سوخت به راه‌آهن هنوز اجرايي نشده است.
سيدمسعود نصر آزاداني با اشاره به هدفگذاري افزايش ظرفيت حمل و نقل ريلي، به مهر گفت: تلاش مي‌كنيم تا با اتصال برخي مراكز به شبكه ريلي كشور، ظرفيت حمل بار ريلي را به ميزان ۱۰ ميليون تن افزايش دهيم.
وي افزود: انتقال ۱۰ ميليون تن كالا از سمت حمل و نقل جاده‌اي به حمل و نقل ريلي بازگشت سرمايه بسيار بالايي دارد و قابل توجه است، البته قوانيني تدوين شده كه از محل صرفه‌جويي سوخت توسط راه‌آهن رقمي به اين بخش اختصاص يابد كه هنوز به اجرا نرسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون